Internet instelling voor mijn ps4

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 10:02
Mijn vraag
Hoe kan ik in mijn router/modem (EPC3928AD) de beste instellingen zo aanpasssen dat mijn ps4 het internet goed benut. kwa dmz portforward en snelheid?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ps4/EPC3928AD

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb in de router de firewall volledig uitgezet, mijn ps4 ip adres in het dmz ingevuld en poorten opgezet volgens de site portforward.com. De dns servers heb ik in gevuld die van google (8.8.8.8 en 8.8.4.4), upnp heb ik ook uitstaan, inmiddels heb ik de snelheid weer verhoogt van mijn ziggo abbo had hem langere tijd op 40mbit staan en ga over 5 dagen over na 150mbit. Wat zijn volgens jullie de beste instellingen. heb op de ps4 momenteel nu NAT type 2.

Beste antwoord (via dnlffn op 19-06-2016 16:02)

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Je hebt al NAT Type 2 zeg je, wat wil je hieraan nog verbeteren?

Type 1: open, je apparaat is direct op internet aangesloten zonder tussenkomst van router (niemand heeft dit).

Type 2: open, je apparaat is via een router verbonden.

Type 3: gesloten/beperkt, iets blokkeert de poorten.

Type 1 heeft nagenoeg niemand omdat je dan je PS4 aan je internet modem direct moet aansluiten zonder routerfunctie. Je PS4 ontvangt dan je WAN IP adres en is dan je enige internetapparaat. Type 2 is wanneer je open connecties hebt en via een router bent verbonden en dat heb jij. Dus zie geen reden of manier om dit te verbeteren.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Begin helemaal opnieuw. Je hebt dingen door elkaar gehaald en door elkaar gedaan. Modem en router hard resetten en dan:

http://portforward.com/en...g/Cisco/EPC3928AD/PS4.htm

Port forwarden, DMZ en upnp horen niet bij elkaar qua oplossingen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Dit heb ik net gedaan, wat moet ik met die dmz en upnp of moet ik het gewoon zo laten? een static ip voor de ps4 hoe doe ik dat, dit begrijp ik nog niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg je de stappen? Regel 3 gaat over static ip adressen instellen. Alles wordt uitgelegd in de link hier boven. Alsof je zelf gegoocheld hebt en achter het antwoord bent gekomen! :+

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2016 02:40 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 26-09 15:50
Je hebt al NAT Type 2 zeg je, wat wil je hieraan nog verbeteren?

Type 1: open, je apparaat is direct op internet aangesloten zonder tussenkomst van router (niemand heeft dit).

Type 2: open, je apparaat is via een router verbonden.

Type 3: gesloten/beperkt, iets blokkeert de poorten.

Type 1 heeft nagenoeg niemand omdat je dan je PS4 aan je internet modem direct moet aansluiten zonder routerfunctie. Je PS4 ontvangt dan je WAN IP adres en is dan je enige internetapparaat. Type 2 is wanneer je open connecties hebt en via een router bent verbonden en dat heb jij. Dus zie geen reden of manier om dit te verbeteren.

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
Oke dan weet ik dat:) ik onder vondt nog al wat lag en gestoter soms bij drukken mappen met bf4 dit zal waarschijnlijk door de lage snelheid komen die ik eerst had inmiddels is dat nu al doorgevoerd naar 150mbit en merk wel wat verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Speel je op wifi of op kabel? Als je wifi problemen hebt dan heeft 150mbit geen zin.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnlffn
ps4 hangt aan de internet kabel.
Pagina: 1