QNap vs Synology

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joombler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07-2022
Ik ga binnenkort mijn NAS DS213 vervangen. Zit echter in een discussie waarbji Synology en QNap gebruikers elkaar in de haren vliegen als het gaat om kwaliteit. Wil een Syno DS716+II aanschaffen (Quadcore), maar vind eigenlijk dat ik voor die prijs (en wel minder) een gelijkwaardige QNap kan aanschaffen.

Zitten de verschillen nu in hardware en dan met name het processortype en intern geheugen, het OS, de beschikbaarheid van de apps of is het eigenlijk meer een (ongefundeerde) kwestie van uitstraling en grootte van de gebruikersgroep? Ik heb namelijk toch het idee dat een grotere gebruikersgroep van een merk niet noodzakelijkerwijs ook een teken zou zijn dat de kwaliteit van een merktype beter zou zijn?

Enigszins verward,
Joombler :?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Tja, volgens mij is het uiteindelijk toch een gevoelskwestie.
Het zijn beide goede merken, allebei met een grote userbase (zie de fora hier op GoT: als je een vraag hebt over Qnap kun je die hier kwijt, maar dat geldt ook voor Synology).

Ik heb lang getwijfeld wat ik zou aanschaffen als vervanging voor mijn Qnap TS-419P: een Qnap TS-453A of een Synology DS916+.
Uiteindelijk heb ik voor de laatste gekozen, maar per saldo denk ik niet dat als ik voor de Qnap gekozen had ik daar spijt van had gehad, net zoals ik nu geen spijt heb van mijn DS916+ :)

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joombler
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-07-2022
Het is uiteindelijk toch een Synology NAS geworden:
DS716+II
INTEL Celeron N3160
1.6 GHz
4 cores

Heb er 8Gb in gezet (denk aan de garantie) en hij loopt als een trein. Streamen en ftp-en tegelijkertijd nog geen 30% processortijd.

mvrgr, Joombler