Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik zoek voor een kennis een erg goedkope android telefoon van 100 euro of minder. Tot nu toe gevonden de Motorola Moto E en Huawei y5.

pricewatch: Motorola E (2015)

pricewatch: Huawei Y5 Zwart

Natuurlijk kun je weinig eisen stellen, maar de belangrijkste wensen zijn ondersteuning voor microsd, een goede camera (in deze klasse) en het zou mooi zijn als de telefoon goede ondersteuning heeft van de fabrikant (android updates). Op dit moment heeft ze een stokoude android met een piepklein schermpje dus iedere telefoon zal als een flinke upgrade ervaren worden, qua schermgrootte dus geen eisen.

Budget dus onder 100 euro, maar als er een duidelijk veel betere telefoon voor 20 euro meer te koop is, hoor ik het graag. Bedankt voor het meedenken!

Beste antwoord (via wian op 19-06-2016 21:28)

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Als je het geen probleem vindt om te importeren zou je naar Chinese telefoons kunnen kijken zoals een Xiaomi Redmi 3

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Ransom_nl
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-03-2024
Als je het geen probleem vindt om te importeren zou je naar Chinese telefoons kunnen kijken zoals een Xiaomi Redmi 3

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is 2e hands geen optie?
Deze bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Motorola Moto G (2014) Zwart

Is volgens mij stukken beter dan je voor die prijs nieuw zal vinden...

[ Voor 17% gewijzigd door fm77 op 18-06-2016 23:52 ]

Verwijderd

Ransom_nl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:29:
+1, hier sta ik volledig achter. Minimaal dubbel value-for-money tov europese androids. Ik heb hier een redmi 3 en Galaxy a5 liggen. A5 kost minimaal het dubbele, ik zou zonder een seconde nadenken voor de Redmi 3 gaan.

Al is het alleen maar voor de 4100maH accu, tegenover de 2300maH van de samsung.

In deze prijsklasse is een (a-merk) chinaphone zonder twijfel the way to go.

Verwijderd

Die Redmi 3 is wel een leuk toestel. Maar wat maakt het dat het zo goedkoop is? Net als de TS op zoek is naar een cheap toestel voor een vriend, ben ik dat ook. Ik heb dus dezelfde vraag als de TS.

Ik kijk mee :)

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 16:14

o_f_course

Och...

fm77 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:51:
Is 2e hands geen optie?
Deze bijvoorbeeld: V&A aangeboden: Motorola Moto G (2014) Zwart

Is volgens mij stukken beter dan je voor die prijs nieuw zal vinden...
Eens. Ik ben voor m'n jongste zoon ook aan het kijken naar een toestel (iets hoger budget overigens). Tweedehands is wat ons betreft een prima keuze.

Of via BVA auctions.

Om vergelijking met auto's te trekken: liever een nette tweedehands dan een nieuwe van dezelfde prijs.

Overigens vraag ik me af of je in dit budget (<100) twee jaar updates krijgt... Ook daarvoor moet je betalen. Mijn ervaring is dat dat dat onder de 100 bij Samsung en Huawei niet gedaan wordt.

M'n oudste heeft op die manier een moto g 2015 gekocht en is er heel tevreden over.

[ Voor 6% gewijzigd door o_f_course op 19-06-2016 00:28 . Reden: uitbreiding ]

facts don't care about your feelings

Verwijderd

Updates of niet, de meeste goedkope toestellen krijgen maar beperkt updates mee. Voor als er geen updates meer zijn is er XDA :)

• tBoz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-11 20:30
wian schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:50:
Ik zoek voor een kennis een erg goedkope android telefoon van 100 euro of minder. Tot nu toe gevonden de Motorola Moto E en Huawei y5.

pricewatch: Motorola E (2015)

pricewatch: Huawei Y5 Zwart

Natuurlijk kun je weinig eisen stellen, maar de belangrijkste wensen zijn ondersteuning voor microsd, een goede camera (in deze klasse) en het zou mooi zijn als de telefoon goede ondersteuning heeft van de fabrikant (android updates). Op dit moment heeft ze een stokoude android met een piepklein schermpje dus iedere telefoon zal als een flinke upgrade ervaren worden, qua schermgrootte dus geen eisen.

Budget dus onder 100 euro, maar als er een duidelijk veel betere telefoon voor 20 euro meer te koop is, hoor ik het graag. Bedankt voor het meedenken!
Als ik zo die twee opties zie heb je meer voor veel minder aan een Ulefone U007. Groter scherm/resolutie, camera en Android 6 out of the box. Zelfs wanneer je met douanekosten te maken krijgt kun je amper boven de €70 uitkomen.

[ Voor 8% gewijzigd door tBoz op 19-06-2016 09:45 ]

• wian
  • Niet online
Bedankt voor alle antwoorden! Ik zie dat de Xiaomi Redmi3 via banggood op 120 euro komt, ga me daar even in verdiepen. Ze is geen tweaker, dus het moet wel allemaal in het Nederlands of Engels zijn en geen problemen met de playstore. Qua software ondersteuning heb ik slechte ervaringen met Chinese toestellen, maar Xiaomi heeft wel een goede naam hoog te houden.

2e hands zou ik voor mezelf overwegen, maar zij wil dit liever niet.

Verwijderd

wian schreef op zondag 19 juni 2016 @ 10:54:
Bedankt voor alle antwoorden! Ik zie dat de Xiaomi Redmi3 via banggood op 120 euro komt, ga me daar even in verdiepen. Ze is geen tweaker, dus het moet wel allemaal in het Nederlands of Engels zijn en geen problemen met de playstore. Qua software ondersteuning heb ik slechte ervaringen met Chinese toestellen, maar Xiaomi heeft wel een goede naam hoog te houden.

2e hands zou ik voor mezelf overwegen, maar zij wil dit liever niet.
Als je op Kimovil.com kijkt kan je eenvoudig zien wie de goedkoopste aanbieder is, voor €100 heb je hem ook :).

Sommige aanbieders verkopen hem al met de europese rom er op, anders zelf eenmalig de rom van xiaomi.eu erop zetten en je bent volledig klaar. Geheel stabiel, NL taal(en alle andere talen) en playstore.

• wian
  • Niet online
Bedankt voor de tip, maar als ik dan ga kijken kom ik op aliexpress en scheelt het geen 20 euro maar minder dan 10. Met banggood heb ik goede ervaringen (ook after sales) en daar is de telefoon multi language en met play store.

Maar ik ben er nog niet van overtuigd dat de Redmi3 een telefoon is voor een niet-tweaker. Updates moeten voor haar OTA zijn, bootloaders unlocken en roms flashen kan ze niet. Nogmaals, als het voor mezelf was (en niet mijn primaire telefoon) zou ik het juist leuk vinden om dit te doen, maar zij heeft iets nodig wat meteen werkt en automatisch OTA update.

Ik weet dat het veel gevraagd is voor een budget telefoon, maar dat is juist de uitdaging :)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:04
Ik weet dat je zoekt voor een Android, maar is daar een specifieke reden voor behalve dat ze dat al kent? Ga je bij Windows kijken heb je namelijk wel je updates te pakken in dat prijs segment zonder gedoe.
https://tweakers.net/cate...ooxdbqKJmbmCIJWxqagoRrawE

• wian
  • Niet online
Bedankt, maar dat heb ik al geprobeerd :)

Ik heb haar mijn 640 XL met Windows 10 laten zien, maar ze wil liever android omdat ze daar bekend mee is...

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Er zit ook een behoorlijk verschil tussen de verschillende Android telefoons ... Maar als ze niet wil, dan wil ze niet :)

• wian
  • Niet online
Ga haar niet proberen om te praten. Ze heeft mijn Win 10 gezien en dat is allemaal te radicaal anders. Ze is al erg blij dat ze haar android enigzins begrijpt. Maar android 5/6 zal inderdaad ook flink wennen zijn.

Maar goed, tussenstand is dat de Moto E 2015 voor haar nog steeds de beste optie lijkt. De Xiaomi zou mijn persoonlijke voorkeur hebben ivm specs, maar ik durf het haar (nog) niet aan te raden omdat het me niet duidelijk is of de NL software incl. playstore stabiel is. Ook vindt ze het eng om iets in China te bestellen. Wat mij betreft geen probleem, vooral omdat ik goede after sales ervaringen heb met banggood. Maar dan is er nog het risico op een douane heffing.

@Ransom_nl: je hebt wat mij betreft wel de prijs voor het beste antwoord :)

[ Voor 5% gewijzigd door wian op 19-06-2016 21:30 ]

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Bij honorbuy.com hebben ze voorraad in Europa. Geen importkosten dus. Je kan dan ook nog de wat 'oudere' mi4 4g en mi4c overwegen. Deze hebben geen gelockte bootloaders waardoor het makkelijker is om de xiaomi.eu rom er op te zetten of de telefoon te rooten . Xiaomi blijft haar telefoons erg lang ondersteunen en maakt goede kwaliteit. Als je dus zelf het eenmalig goed instelt heeft ze een top telefoon.
Pagina: 1