[Vodafone Thuis] iptv en lan over zelfde lan-poort

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 10:40
Beste tweakers,

Vraagje aan Vodafone-gebruikers. Mijn vader heeft Vodafone en hij heeft zijn stb bekabeld aangesloten op de router. Nu wil hij zijn smart-tv ook bekabeld aansluiten, want de wlan is ruk. Hij heeft op mijn advies een switch geplaatst en daarachter de stb en de tv. De tv kan nu geen ip krijgen van de router op een of andere manier. Ik was vorige week bij hem thuis en itv werkte over alle lan-poorten.

Ik weet dat je bijvoorbeeld bij XS4ALL gewoon internet en iptv over dezelfde poort kunt gebruiken met een Fritzbox. Het vlan van iptv wordt gewoon gerout door de dhcp van de Fritzbox zelf. En omdat ik had getest dat iptv op alle poorten werkte ging ik ervan uit dat dit voor internet ook zo zou zijn. Oftewel, die tv zou gewoon netjes een ip-adres van de router moeten krijgen. Klopt dat?

[ Voor 5% gewijzigd door Skatespeare op 18-06-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Volgens mij zitten poort 1 en 2 op een andere VLAN dan poort 3 en 4. Ik zou je utp kabel opsplitsen door nieuwe RJ45 eraan te knijpen, 2 aan elke kant wat een 2x 100Mb verbinding oplevert. 1 voor je tv en 1 voor je stb. Andere optie is een managed switch.

Hier staat een hoop info: Vodafone Thuis via Glasvezel

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Jim423 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:04:
Volgens mij zitten poort 1 en 2 op een andere VLAN dan poort 3 en 4. Ik zou je utp kabel opsplitsen door nieuwe RJ45 eraan te knijpen, 2 aan elke kant wat een 2x 100Mb verbinding oplevert. 1 voor je tv en 1 voor je stb. Andere optie is een managed switch.

Hier staat een hoop info: Vodafone Thuis via Glasvezel
Thanks!

Hoe bedoel je dat precies, utp-kabel opsplitsen? Dat je maar vier aders per kabel gebruikt? Ik wist niet dat dat kon. Welke aders dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:20
Skatespeare schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Thanks!

Hoe bedoel je dat precies, utp-kabel opsplitsen? Dat je maar vier aders per kabel gebruikt? Ik wist niet dat dat kon. Welke aders dan?
Volgens mij op deze manier: https://faq.tweakers.net/nt/2in1.png

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 19-06-2016 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37
Ja dat is hem. Die stb en tv hebben niet meer dan 100Mb nodig dus dat gaat prima. Het is niet de meest mooie oplossing maar wel 1 die voor jou een oplossing is en niks kost (tenzij je geen utp tang hebt). Of iemand moet nog een oplossing hebben voor de VLAN's, voordeel is dat dit wel blijft werken ook na een update van vodafone, omdat het in feite gewoon een fysiek gescheiden netwerk is, en zo moet het officieel.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:08
Als stekkertjes knijpen te moeilijk lijkt kun je ook kant-en-klaar splitter kopen, bijvoorbeeld http://www.cablers.nl/UTP-optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
Ah super! Dankjewel! Ik ga ff knijpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skatespeare
hcQd schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:10:
Als stekkertjes knijpen te moeilijk lijkt kun je ook kant-en-klaar splitter kopen, bijvoorbeeld http://www.cablers.nl/UTP-optimizer
Nog beter! thanks :)
Pagina: 1