Toon posts:

internet aanleg van vriend...veel vertraging?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van me krijgt binnenkort kabel internet
chello volgens mij.

Nu heeft ie het volgende.

Meterkast> splitsing, voor een tv naar boven, en een tv in de huiskamer.
Bij tv in huiskamer word kabel kabel gesplitst waar ie helemaal doorloopt naar zolder, waar ie weer gesplitst word voor een tv en de uit eindelijke pc.

Hij gooit er denk ik een 10mb netwerkkaart in.

Kan ie dan veel problemen krijgen, met snelheid,als er beneden tv word gekeken?

Lengte van kabel is iets van 25 meter..denk ik als t niet langer is

het is dus allemaal coax...logisch

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:22

ralfbosz

xm create bosz -c

De kabelmodem komt bij het kabelkastje (dus waar die het huis binnenkomt. En vandaar moet je een utp-kabel naar de pc trekken. Chello doet volgens mij maximaal 10 meter en alleen in dezelfde kamer.

Ik weet dat ze het bij @home (misschien chello ook wel, maar geen ervaring mee) het ook wel andersom willen doen. Een dikke coax kabel vanaf het kabelkastje (dit is altijd zo) een dikke coax naar de pc en daar de modem aansluiten met een stukje utp er nog tussen.

The choice is yours...

rm -r *

Verwijderd

Topicstarter
maar als ze dat nou eens niet doen..
dus gewoon het hele end coax..

kabelmodem bij ingang, en dan meteen vanuit daaruit met coax aan de gang gaan...wel over die bestaande verbinding uiteraard

• SiErRa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 18:23
zo werkt het niet..

je krijgt een nieuwe doos waar je aansluiting het huis binnenkomt en daar sluit je je modem dan ook aan (hoek van de woonkamer of in de meterkast) en vanaf daar trek je een utp kabel naar de pc.

je kan je modem dus niet zomaar aan de tv coax hangen..

Verwijderd

Topicstarter
en met splitsing na je kabelmodem dan?

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 19:25

Mark_640

In my memory

Blijf alsjeblieft van de kabel naar je kabelmodem af als je een fatsoenlijke verbinding wilt houden...

Zet je kabelmodem bij de binnenkomst van de kabel (meestal woonkamer of meterkast), en werk vanuit daar verder met een UTP...

Wil je 't modem toch langs je pc, houdt er dan rekening mee dat Chello dan geen garantie kan en wil geven op de werking van 't geheel....

Verwijderd

Topicstarter
dit hebben ze volgens mij bij iemand anders gedaan:

tv kabel naar boven..daar pas splitsting tv/internet gemaakt, en modem aangesloten
dan via 2 kabels op naar de 2e verdieping...

levert dit veel vertraging op?

Zo hebben de monteurs het dus aangesloten!!!

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Dan zijn 't een stelletje grote eikels, en als ik daar kom om hun rotzooi op te knappen, hebben ze een probleem... :(

Gelukkig hebben de meeste monteurs die nu bij Chello werken 't allemaal wel geleerd... ;)

Verwijderd

tv kijken heeft helemaal niks nada nopes met je snelheid van je internet te maken hoor...

je internet gaat namelijk over andere frequenties dan de tv/radio

enne chello zet de modem bij de pc dus als ie op zolder staat staat je modem daar dus ook

sonera en @sloom zetten de modem altijd neer waar de kabel je huis binnen komt dus de huiskamer of meterkast...

je kan je modem natuurlijk altijd weer terug bij de kabel ingang van je huis zeggen.. wat dus inhoud dat er minder ruis op je kabel zit dus je internet wel beter loopt...

gewoon laten instaleren door de mannen van upc en dan verplaatsen of die mannen zelf vriendelijk vragen alvast op de goede plek te zetten dan is het alleen kwestie van utp kabel naar de pc trekken

greets

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op maandag 25 juni 2001 22:29 schreef raywarez.com het volgende:

enne chello zet de modem bij de pc dus als ie op zolder staat staat je modem daar dus ook
Dat was de oude aansluitmethode, hier zijn ze al minstens 1,5 jaar vanaf, tegenwoordig wordt 't modem bij 't aansluitpunt van de kabel geplaatst, en de rest van de weg gaat met UTP....

Verwijderd

Normaal gesproken wordt de modem geplaatst daar waar de kabel het huis binnenkomt.

Je krijgt daar een wanddoos met een aansluitng voor de modem, een aansluiting voor TV en een aansluiting voor Radio.

Vanaf de kabelmodem wordt vervolgens een UTP kabel getrokken naar de modem. Ik geloof inderdaad dat je een meter of 15 krijgt ofzow. Als ie verder weg staat, is er technisch niets op tegen om een UTP kabel van 25m te trekken.

De monteur zal niet vervelend doen, want bij mij knipte ie zoveel extra UTP kabel af dat ik de PC wel aan de andere kant van de kamer zou kunnen zetten. Bovendien kreeg ik een flink stuk COAX kabel omdat ik nog een TV wilde aansluiten.

Oh ja.... verbinding is uitstekend...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je moet het kabelmodem in de meterkast pleuren of waar de kabel ook binnenkomt.

Ik heb bij mij het kabelmodem in de huiskamer onder de kast geschopt, zodat ik em niet zie :) en een UTP kabel naar de kamer getrokken waar de computer staat, met 10 meter UTP kabel.

Reden? Ik vertrouw UTP meer dan de Coax kabel die door de CAI wordt geleverd. Die 10 meter UTP is CAT5 en gegarandeerd 10 Mbit/s. De 1 Mbit/s van het kabelmodem komt er dus altijd op 1 Mbit/s doorheen....

Andere reden: Als ik een storing heb kan de Kabelmaatschappij niet zeggen dat het in mijn kabelaansluiting zit, ik heb em immers aangesloten met de 50cm TV kabel, en de splitter die zij er bijgeleverd hebben. Als ik dus niet voldoende signaal krijg is het hun probleem, niet omdat ie via 3 TV's en 2 video's loopt :)

En ik moet er bij zeggen dat ik ook vrijwel nooit storing heb trouwens....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 25 juni 2001 19:56 schreef PC_verslaafde het volgende:
maar als ze dat nou eens niet doen..
dus gewoon het hele end coax..

kabelmodem bij ingang, en dan meteen vanuit daaruit met coax aan de gang gaan...wel over die bestaande verbinding uiteraard
Doen ze niet, er wordt een splitter op je aansluiting gedaan 1 kabel naar TV andere naar Modem.
Wil je meerdere tv's dan moet je die op die ene tv-kabel drukken.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Als ze komen installen pleuren ze modem in de meterkast. Bij ons gaat er ook 1 kabel naar beneden (woonkamer) en 1 naar boven ( voor tv op mijn + zus kamer)
ik heb de modem boven neergezet en werkt als een trein :)
de coax kabel die we gebruikt hebben is hetzelfde spul als wat er het huis binnen komt (niet erg goedkoop)
Als je slechtere kwaliteit coax kabel gebruikt kan je denk ik niet de modem boven neerzetten

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dreeke
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Bij nader inzien: Mijn vader woont in een flat, 4 hoog en heeft ook Chello
Daar hebben ze de modem neergezet bij de aansluiting in de woonkamer. Het draadje daarachter voorziet ook de verdiepingen eronder van TV, en da's een goedkoop flutkabeltje... maar het signaal is prima
Tenzij de benedenburen dat kastje van de muur halen, dan is alles weg ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 26 juni 2001 12:09 schreef dreeke het volgende:
Bij nader inzien: Mijn vader woont in een flat, 4 hoog en heeft ook Chello
Daar hebben ze de modem neergezet bij de aansluiting in de woonkamer. Het draadje daarachter voorziet ook de verdiepingen eronder van TV, en da's een goedkoop flutkabeltje... maar het signaal is prima
Tenzij de benedenburen dat kastje van de muur halen, dan is alles weg ;)
>:)

Verwijderd

Not... |:(

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Wij hebben hier het modem bij de kabel ingang staan, en vervolgens 15m UTP naar de pc, Chello rekent geloof ik F5,- per meter UTP boven de 10m. Maar bij een paar vrienden moest het van bendeden naar zolder, hebben ze een speciale coax neergelegd, en een kleine meter UTP, ofwel modem bij pc.

Die gasten van a2000 toen nog, waren zo handig om de verkeerde netwerkkaarten mee te nemen, en hebben dus 100Mbit bij ons erin geknald ipv 10Mbit lekker slim |:( heb nu dus bijzonder snelle verbinding (af-en-toe) tot 12Mbit (max modem :'( ) maar ze gaan het nu limiet erop gooien :'(

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:54
tv kijken heeft helemaal niks nada nopes met je snelheid van je internet te maken hoor...

je internet gaat namelijk over andere frequenties dan de tv/radio
klopt! :)
Bij mij staat ie beneden waar de UPC-kabel binnenkomt...
sonera en @sloom zetten de modem altijd neer waar de kabel je huis binnen komt dus de huiskamer of meterkast...
Chello dus ook...
je kan je modem natuurlijk altijd weer terug bij de kabel ingang van je huis zeggen.. wat dus inhoud dat er minder ruis op je kabel zit dus je internet wel beter loopt...
merk je bijna niets van hoor!
gewoon laten instaleren door de mannen van upc en dan verplaatsen of die mannen zelf vriendelijk vragen alvast op de goede plek te zetten dan is het alleen kwestie van utp kabel naar de pc trekken
Da's een goeie! :)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tis vrij simpel allemaal, het kabelmodem wat gebruikt wordt in regio R'dam en omstreken (Com21) komt het liefst zo dicht mogelijk bij de kabelingang te staan.
Mocht er in de meterkast een kabel binnenkomen die DIRECT (dus !zonder! evt. 2-weg of andere splitters) naar de woonkamer gaat, wordt het modem gewoon in de woonkamer geinstalleert, het kabelmodem is nl. afhankelijk van het signaal wat hij ontvangt. Splitters (de naam zegt het al), split in zekere zin het kabelsignaal naar 2 of meerdere aansluitpunten...dit houdt dus in dat het signaal steeds zwakker wordt. Splitters/wcd's/aop's/etc.. bevatten ieder een demping van het kabelsignaal.. hoe meer splitters ertussen zit hoe minder het signaal (sluit maar eens ong. 6 tv's aan op 1 directe kabel met een 6weg splitter erop aangesloten, gegarandeert dat niet iedere tv haarscherp beeld heeft).
Conclusie: modem voor het optimale signaalkwaliteit op het 1ste binnenkomende punt laten installeren, evt. andere punten in huis laten installeren kan problemen veroorzaken en UPC/Chello kan daar dan niet verantwoordelijk voor worden gesteld.

Eigenlijk tiep ik nu teveel text in 1x, maarja... ik hoop dat het een beetje duidelijk is :)

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op dinsdag 26 juni 2001 19:52 schreef WieMie het volgende:
Die gasten van a2000 toen nog, waren zo handig om de verkeerde netwerkkaarten mee te nemen, en hebben dus 100Mbit bij ons erin geknald ipv 10Mbit lekker slim |:( heb nu dus bijzonder snelle verbinding (af-en-toe) tot 12Mbit (max modem :'( ) maar ze gaan het nu limiet erop gooien :'(
Dat van die 100 Mbit kaart zou nog kunnen... Maar downen met 12 Mbit?? Whahahaa.... Is 't nou nog steeds niet duidelijk??? KAN NIET!!

Ach.. laat ook maar...

Verwijderd

waarom haal ik hier dan 12 mbit down en ongeveer 2,5 mbit up

kan dus wel

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Op dinsdag 26 juni 2001 22:21 schreef raywarez.com het volgende:
waarom haal ik hier dan 12 mbit down en ongeveer 2,5 mbit up

kan dus wel
En waar is hier?? En is dat met Chello, @Home, Sonera, noem ze maar op....

Verwijderd

sonera

• Mark_640

Mark_640

In my memory

Aha... maar 't ging ff over Chello... en daar kan 't dus niet... Wat allemaal wel en niet kan bij Sonera bemoei ik me niet mee... ;)
Pagina: 1