Toon posts:

HDMI naar HDMI + Jack ingang.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Zojuist een Xbox One gekocht. Deze heb ik aangesloten op mijn Philips monitor. Echter zit ik met een probleemje:

Op de monitor zit geen jack ingang.

Nu heb ik een tijdelijke omweg;
Ik stop de HDMI kabel in mijn stereo en vanaf mijn stereo een tweede HDMI kabel naar mijn monitor.

Er zit echter op mijn stereo ook geen jack of tulp ingang.

Omdat het vaak erg veel lawaai maakt wil ik graag met mijn koptelefoon spelen, maar dat is nu geen optie.

Weet iemand een goede / goedkope oplossing?

Alvast super bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Er zit echter op mijn stereo ook geen jack of tulp ingang.
Waar heb je die precies voor nodig als je HDMI-audio gebruikt? Of ben je toevallig op zoek naar een analoge geluidsuitgang voor je koptelefoon?
Omdat het vaak erg veel lawaai maakt wil ik graag met mijn koptelefoon spelen, maar dat is nu geen optie.
Achterop de controller van de Xbox One zit een 3.5mm jackaansluiting voor een hoofdtelefoon/headset (alleen niet op de allereerste versie van de controller dacht ik). Die kun je gebruiken.

Daarnaast heeft vrijwel iedere versterker van de afgelopen 50 jaar een hoofdtelefoonuitgang aan de voorkant zitten.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie!

Ik vrees dat ik de oude controller heb, er zit alleen een soort hdmi ingang op de controller. (De xbox is tweedehands vandaar de oudere versie).

De stereo is een LG BH7240 en heeft helaas geen jack uitgang :c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 18:23:
Thanks voor je reactie!

Ik vrees dat ik de oude controller heb, er zit alleen een soort hdmi ingang op de controller. (De xbox is tweedehands vandaar de oudere versie).

De stereo is een LG BH7240 en heeft helaas geen jack uitgang :c
Voor het oudere model controller kun je een jack-adapter kopen, dat is dit geval:

pricewatch: Microsoft Stereo Headset Adapter Xbox One

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:30
Je kunt ook zoeken naar een HDMI Audio Extractor, maar deze zijn over het algemeen duurder dan bovenstaande adapter.