Toon posts:

Gtx 1... of 9..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel nu al bijna twee maanden op de integrated GPU van de intel Core i7 6700k.
In eerste instantie omdat ik wilde wachten op de nieuwe kaarten van nvidia, maar ondertussen heb ik daar langzaam aan wel genoeg van.

Ik wil graag weten of het verstandig is om toch te wachten op de 1070 (zodra die fatsoenlijk beschikbaar is) of dat ik beter kan gaan voor bijvoorbeeld de gtx 980 die nu aardig in prijs is gezakt.

Mijn systeem is:
MSI Z170A Gaming m7
Intel Core i7 6700K
32 GB 2400MHz (4*8GB)

Verder heb ik op het moment eenfull-hd monitor, 60Hz

Mijn opties:
1. Gtx 1070, voor ik heb geen idee welke prijs, ik gok ergens rond de 450-500 euro ongeveer? Daarbij blijf ik wel met mijn huidige monitor, dus is het wel behoorlijk overpowered voor mijn monitor, maar wel future proef, mocht ik monitor nog wisselen in de toekomst of zelfs VR gaan.

2. Gtx 980, voor ongeveer 400 euro, waarbij ik nu een gratis SSD kan krijgen als ik hem haal bij Alternate. Hierbij bespaar ik me dus een mogelijke 100 euro, waarbij ik sneller iets kan bijleggen om misschien een full-hd 144hz schermpje te halen.

Hoelang denken jullie dat de gtx980 4gb goed genoeg zal zijn voor future games. En wat denken jullie dat de verstandige keuze zou zijn?

De games die ik speel verschillen zeer erg. Van CS:GO tot Call of Duty en van GTA V tot World of Warcraft.

Alvast heel erg bedankt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
een gtx 980 heb ik eigenlijk nooit echt geweldig gevonden. Een gtx 1070 is mooi. En ook zeker met huidige games op 1080p in mijn ogen geen overkill(tenzij je van het tweaken van setting bent). Maar als je puur kijkt naar fps op ultra zie je dat bv een 980 gemiddeld op 56fps zit met the witcher 3.
http://www.techspot.com/r...r-3-benchmarks/page4.html
Maar bv the division op 78 fps met een 980ti(ongeveer de kracht van een 1070)

Dus ga je voor nu al af en toe te weinig of kies je voor nu misshien licht overkill. Maar kan je langer mee door.

En misschien de titel laten aanpassen. Naar gtx 980 of 1070. Want hier kan je niets mee.

Verwijderd

Topicstarter
Ja de titel wijziging zou misschien beter passend zijn. In eerste instantie wilde ik de 970 ook als optie erbij zetten, aangezien ik die eerder ook heb gehad.
Natuurlijk speelde ik daar de titels op medium settings.

Dus als dan de gtx1070 een betere optie, en dan in de toekomst kijken dat ik dan een scherm upgrade ed.?

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:04
Ik zou ook voor de 1070 gaan. Heb je toch weer een nét nieuwer model wat (misschien) beter ondersteund zal worden. En dan maar even een lichte overkill, met een nieuw scherm zal je er zeker geen spijt van hebben.

-

Verwijderd

Topicstarter
Alrighty, thanks voor de hulp. Dan maar even wachten tot de gtx 1070 fatsoenlijk beschikbaar is en dan gaan we daarvoor :D

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-02 21:42
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:30:
Ik speel nu al bijna twee maanden op de integrated GPU van de intel Core i7 6700k.
In eerste instantie omdat ik wilde wachten op de nieuwe kaarten van nvidia, maar ondertussen heb ik daar langzaam aan wel genoeg van.

Ik wil graag weten of het verstandig is om toch te wachten op de 1070 (zodra die fatsoenlijk beschikbaar is) of dat ik beter kan gaan voor bijvoorbeeld de gtx 980 die nu aardig in prijs is gezakt.

Mijn systeem is:
MSI Z170A Gaming m7
Intel Core i7 6700K
32 GB 2400MHz (4*8GB)

Verder heb ik op het moment eenfull-hd monitor, 60Hz

Mijn opties:
1. Gtx 1070, voor ik heb geen idee welke prijs, ik gok ergens rond de 450-500 euro ongeveer? Daarbij blijf ik wel met mijn huidige monitor, dus is het wel behoorlijk overpowered voor mijn monitor, maar wel future proef, mocht ik monitor nog wisselen in de toekomst of zelfs VR gaan.

2. Gtx 980, voor ongeveer 400 euro, waarbij ik nu een gratis SSD kan krijgen als ik hem haal bij Alternate. Hierbij bespaar ik me dus een mogelijke 100 euro, waarbij ik sneller iets kan bijleggen om misschien een full-hd 144hz schermpje te halen.

Hoelang denken jullie dat de gtx980 4gb goed genoeg zal zijn voor future games. En wat denken jullie dat de verstandige keuze zou zijn?

De games die ik speel verschillen zeer erg. Van CS:GO tot Call of Duty en van GTA V tot World of Warcraft.

Alvast heel erg bedankt.
Nee niet verstandig om bij alternate te halen maar ik zou je aanbevelen om toch te wachten en dan bijv voor r9 480 te gaan ;) of natuurlijk de 1070.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Maxwell (9xx) is alleen tweedehands interessant.
970 voor <€200, aangezien de RX480 rond de €225 gaat zitten en net wat beter presteert dan de 970, vergelijkbaar met de 980.
980 voor <€225. De 980 verhoudt zich erg slecht ten opzichte van de 970. Presteert amper 10-15% beter, dus niet meer dan €225-250 waard.

Als je een nieuwe kaart wilt kun je net zo goed wachten op de 1070 / RX480.

Informaticus of vakkundig Googler?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
AMD and INTEL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:05:
[...]

Nee niet verstandig om bij alternate te halen
Waarom?

Tweedehands 970 zou dan naar 100 - 125 moeten zakken IMO.

[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 19-06-2016 11:04 ]

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-02 21:42
Ik heb mijn grafische kaart terug gebracht voor garantieafhandeling toen bijna 5 weken weg toen kreeg ik een beschadigde terug van hun en nu wacht ik weer om die terug te krijgen
Ze zeggen dat ik het nog 3 keer moet opsturen en dan kijken ze of he ee nieuwe krijgt je kan dus uitreken nog 3X max 8 weken is te belachelijk voor woorden ik heb die grafische kaart net! En als je het hebt bestelt doe een annnulering want je wil echt niks bestellen bij alternate als is het zoveel goedkoper het is later een duurkoop....

[ Voor 13% gewijzigd door AMD and INTEL op 19-06-2016 11:09 ]

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-02 16:24
AMD and INTEL schreef op zondag 19 juni 2016 @ 11:06:
[...]

Ik heb mijn grafische kaart terug gebracht voor garantieafhandeling toen bijna 5 weken weg toen kreeg ik een beschadigde terug van hun en nu wacht ik weer om die terug te krijgen
Ze zeggen dat ik het nog 3 keer moet opsturen en dan kijken ze of he ee nieuwe krijgt je kan dus uitreken nog 3X max 8 weken is te belachelijk voor woorden ik heb die grafische kaart net! En als je het hebt bestelt doe een annnulering want je wil echt niks bestellen bij alternate als is het zoveel goedkoper het is later een duurkoop....
Wat een ongelofelijke bullshit. Ik bestel al jaren en jaren bij Alternate. Nog nooit problemen gehad. Weet niet of je in de buurt woont maar langs gaan werkt altijd beter met kapotte onderdelen. En dat het zo lang duurt komt niet door hun maar door de fabrikant waar het product van is. Die hebben nu eenmaal een bepaalde tijd staan voor het testen en terug sturen van onderdelen.

Je moet het zo zien (bij het opsturen naar Alternate) dat het al 2 dagen (minimaal) kost om van jouw huis de kaart bij alternate te krijgen. Vervolgens gaat Alternate testen of de klacht terecht is. Zo ja dan gaat de kaart terug naar de leverancier en dat kost veel tijd. Tot vele weken toe. Vervolgens gaat hij van de fabrikant weer terug naar Alternate en dan pas weer terug naar jouw. Hier kan Alternate niet veel aan doen.

Enige manier die ik weet om het sneller te laten gaan is als de kaart echt helemaal dood is. Dan krijg je in mijn eigen ervaring gelijk een nieuwe kaart mee. Maar dingen als artifacts en uitvallende kaarten bij hoge temperaturen zijn allemaal fabrieksafhandelingen.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 12:43
Joenino schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:17:
[...]

Wat een ongelofelijke bullshit.. Ik bestel al jaren en jaren bij Alternate. Nog nooit problemen gehad. Weet niet of je in de buurt woont maar langs gaan werkt altijd beter met kapotte onderdelen. En dat het zo lang duurt komt niet door hun maar door de fabrikant waar het product van is. Die hebben nu eenmaal een bepaalde tijd staan voor het testen en terug sturen van onderdelen.

Je moet het zo zien (bij het opsturen naar Alternate) dat het al 2 dagen (minimaal) kost om van jouw huis de kaart bij alternate te krijgen. Vervolgens gaat Alternate testen of de klacht terecht is. Zo ja dan gaat de kaart terug naar de leverancier en dat kost veel tijd. Tot vele weken toe. Vervolgens gaat hij van de fabrikant weer terug naar Alternate en dan pas weer terug naar jouw. Hier kan Alternate niet veel aan doen.

Enige manier die ik weet om het sneller te laten gaan is als de kaart echt helemaal dood is. Dan krijg je in mijn eigen ervaring gelijk een nieuwe kaart mee. Maar dingen als artifacts en uitvallende kaarten bij hoge temperaturen zijn allemaal fabrieksafhandelingen.
Mooi man. Omdat jij nog nooit problemen mee heb gehad is het bullshit?
https://tweakers.net/shop...ernate-punt-nl/overzicht/

Kijk eens naar al die andere mede tweakers die "bullshit" verspreiden... 8)7

En je koopt bij een webshop omdat ze makkelijk heen en weer kan sturen.

En pech voor alternate dat MSI er lang over duurt. Maar volgens de nederlandse wetgeving heb je niets met de fabrikant te maken. Als de fabrikant niet wil vergoed moet de winkel nog steeds garantie regelen voor jou. En is dat een probleem van de winkel niet de consument. Nu maakt Alternate van hun probleem jou probleem. En zo werkt het niet. Maar Alternate kan erg koppig zijn. Zelf een brief van een jurist met verwijzingen naar wetgeving in nederland krijg je een lullig sorry is jou probleem als reactie terug. Dus nee Alternate is niet de geweldige Webshop die jij voorschotelt.

Azerty heb ik gewoon een nieuwe gekregen omdat hij temp problemen had. En dat was puur omdat de fabrikant te lang over reparatie zou doen. En Azerty regelt het wel met de fabrikant. Zoals het hoort.

[ Voor 4% gewijzigd door loki504 op 20-06-2016 09:46 ]

Pagina: 1