Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-07 18:19
Hallo tweakers,

Ik heb sinds kort een ps4 gekocht en ik loopt tegen het probleem aan dat ik NAT type 3 heb. Ik weet dat er erg veel op internet staat over nat type3 etc. Maar mijn huisgenoot heeft zijn ps4 ook aan de kabel aangesloten, aan dezelfde router en heeft type 1.

Mijn vraag is hoe kan het nou dat hij type 1 heeft en ik type 3?

Het enige wat ik heb is een soort van lan splitter omdat ik maar 1 aansluiting heb op mijn kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 337891

Staat upnp aan in de router? Zo ja, uitzetten (aangezien het niet werkt voor jullie).

Huisgenoot de juiste poorten laten forwarden naar zijn PS4 en die van jou in DMZ (laten) zetten. Of andersom.

Idealiter lost upnp aanzetten het probleem op. Anders moet je met DMZ gaan werken. Of een betere router kopen waarbij upnp wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik zie nergens die optie staan in het routermenu. We hebben de Cisco EPC3928AD router.

Poorten forwarden etc ben ik niet mee bekend en ik heb geen flauw benul hoe dat zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://portforward.com/en...g/Cisco/EPC3928AD/PS4.htm

Goede plek om te starten. Als je dit op wil lossen ga je in je routerinstellingen moeten rommelen.

Op de site die ik hierboven link is een berg info, inclusief ultra beginners guide. Alles is wel in het Engels.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 337891 op 18-06-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-07 18:30
Anoniem: 337891 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:48:
Staat upnp aan in de router? Zo ja, uitzetten (aangezien het niet werkt voor jullie).

Huisgenoot de juiste poorten laten forwarden naar zijn PS4 en die van jou in DMZ (laten) zetten. Of andersom.

Idealiter lost upnp aanzetten het probleem op. Anders moet je met DMZ gaan werken. Of een betere router kopen waarbij upnp wel werkt.
Let er wel op dat door het uitschakelen van UPnP een aantal zaken niet meer gaan werken die dat nodig hebben. Denk aan Wireless Printers, Google ChromeCast, etc, etc.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jeroenimoes schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 17:25:
[...]

Let er wel op dat door het uitschakelen van UPnP een aantal zaken niet meer gaan werken die dat nodig hebben. Denk aan Wireless Printers, Google ChromeCast, etc, etc.
Bij mij werkt dat allemaal feilloos, zonder upnp. Zonder dat ik daar iets speciaals voor heb moeten doen. Waarschijnlijk erg router afhankelijk.

Als je weinig verstand van netwerken hebt is de makkelijkste oplossing om 1 ps4 in DMZ te zetten. Daar zijn wel argumenten tegen ivm veiligheid. Zelf zie ik weinig mis gaan met een PS4. Maar goed doorlezen wat DMZ is, is wel aan te bevelen voordat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Het is opgelost!

Ik heb de router uit en aan gedaan en opeens staat mijn NAT type op open.

Hoe dit kan is voor mij een raadsel, maar het is ingeval opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:47
Eeldesport schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:46:
Het is opgelost!

Ik heb de router uit en aan gedaan en opeens staat mijn NAT type op open.

Hoe dit kan is voor mij een raadsel, maar het is ingeval opgelost!
Is nu niet de NAT type veranderd voor de andere playstation?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeldesport
Ik geloof het niet, heb ingeval mijn huisgenoot er nog niet over gehoord.
Pagina: 1