Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glas-Switch-KPNbox eigen router probleem.

Pagina: 1
Acties:

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 08:04
Ik zit net op Glasvezel van KPN en wou voor de volgende setup gaan:

Afbeeldingslocatie: http://netwerkje.com/sites/default/files/fiber_1.png

Eigenlijk heb ik het zelfde gedaan als op het plaatje:

Glas naar de switch in port 1
Switch naar router port 2 vlan 6 en ip gezet in de switch om al het verkeer richting de router te sturen.
Switch naar experia box v10 port 3 vlan 7 telefoon
Switch naar IPTV port 4 vlan 4
Switch naar IPTV port 5 vlan 4

Deze opstelling geeft mij geen tv doe ik nu de IPTV op de experia box aansluiten en geef ik die vlan 4 en 7 heb ik nog steeds geen tv.

Ik heb port 1,3-5 trunked en port 2 of access

Werkt dit zo of mis ik nog wat hier??

Nu heb ik zover ik kon de instellingen gedaan in de switch als dat ze aangeven bij netwerkje.com maar blijf ik met een probleem zitten.

Internet werkt maar de IPTV krijg ik maar niet aan de praat en als ik hem aan de praat krijg dan werkt mijn internet niet.

Nu heb ik dit soort dingen ook nog nooit gedaan dus ik verzuip zowat door alle verschillende opties dus misschien is er iemand die dit in 1 keer my kan uitleggen. Mocht je hier veel ervaring mee hebben en mij alles uit kunnen leggen en hulp bieden dan zou dat ook via skype of iets dergelijks kunnen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Wat een warrig verhaal. Probeer het nog eens helder op te schrijven.

Ten eerste zou ik IPTV routeren (net als KPN doet), en enkel in het geval dat je router dat niet ondersteunt de individuele VLANs naar de STBs sturen - met daarbij de kanttekening dat je dan geen Netflix/Meer TV/etc hebt.

Maar je probleem in dit geval lijkt te zijn dat je tagged VLANs naar je STBs stuurt, je moet ze untaggen.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoe heb je poort 1 in de vlans geconfigureerd?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Shifra
@Thralas ok net gedaan wat je had aangegeven en de IPTV op untagged gezet en nu werkt alles dus. Internet via mijn router IPTV via de switch en de telefoon via de experia box aan de switch.

Maar zoals je ook aangaf werkt Netflix niet. Heeft die eigenlijk Vlan 6(internet) nodig voor netflix wat niet gaat met mijn opstelling?)

Is daar nog een omweg voor om dat wel werkend te krijgen?? Of moet ik toch alles achter de Experia box hangen ?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Shifra schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 16:26:
Maar zoals je ook aangaf werkt Netflix niet. Heeft die eigenlijk Vlan 6(internet) nodig voor netflix wat niet gaat met mijn opstelling?)
Correct. Zowel IPTV als internet. Dat lukt enkel als je die twee VLANs routeert. De experiabox kan het sowieso.
Is daar nog een omweg voor om dat wel werkend te krijgen?? Of moet ik toch alles achter de Experia box hangen ?
Wat voor router heb je?

• Shifra
Wat voor router heb je?
Switch TL-SG3210
Router Asus AC68U

Zit al te kijken in de opties en al wat gevonden in de router heb ik een IPTV section.

http://screencast.com/t/XVrKd7Fy

[ Voor 49% gewijzigd door Shifra op 18-06-2016 16:56 ]

Pagina: 1