Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Hallo

Ik bezit over een Elephone P9000 met stock Android (standaard). Deze heeft een vingerafdrukscanner maar ik zit nu met een probleem.

Toen ik hem binnenkreeg heeft hij een update gedaan. Na die update heb ik 3 vingers toegevoegd. Er is een maximum van 5.
  • Mijn linker wijsvinger
  • Mijn rechter wijsvinger
  • Vriendin haar linker wijsvinger
Een tijdje later kreeg ik een nieuwe update binnen. Toen waren de 3 vingers 'weg'. Ik heb er toen nog 2 toegevoegd na de update.
  • Mijn linker wijsvinger
  • Mijn rechter wijsvinger
Maar enkele dagen geleden viel het me op dat de vinger van mijn vriendin toch nog bleek te werken om de telefoon te ontgrendelen, ondanks dat die niet in de lijst op mijn telefoon stond. Ik kon ook geen nieuwe vingerafdrukken toevoegen. Het leek wel of het maximum van 5 volzet was.

Vandaag kreeg ik een nieuwe update binnen. Na de update waren weer mijn vingerafdrukken weg, zonder dat de update betrekking had op mijn vingerafdrukscanner. Dus moest ik nieuwe vingers toevoegen. Maar toen ik wou toevoegen kreeg ik de melding dat het niet ging en dat ik eerst een bestaande vingerafdruk moet verwijderen. Maar natuurlijk gaat dat niet als er geen ingesteld zijn volgens het toestel. Probleem dus.

Dit zou ik dus graag opgelost zien. Kan ik ergens mijn vingerafdrukken verwijderen (via instellingen gaat het niet) online of dergelijke? Of hoe kan ik dit anders oplossen? Het is namelijk zeer vervelend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:43
Probeer eens een full factory reset.
Denk dat dat je enige kans op succes gaat zijn.
Zit waarschijnlijk iets fout in de update waardoor hij de opgeslagen niet weergeeft maar wel onthouden heeft.

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAndy9797
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-11-2024
Inderdaad, ik heb het gedaan omdat ik niets vond maar dat is geen optie om telkens opnieuw te doen. Ik zal ze dus handmatig moeten verwijderen voor de update helaas. Als iemand hier een andere oplossing voor weet is altijd welkom. Ik dacht dat een smartphone 'smart' was ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nls94
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-03-2022
Hmm dat is raar..
Ik stoorde mij er al aan dat ik die vingerafdrukken steeds kwijt was bij een nieuwe software update maar kon wel steeds nieuwe toevoegen. Iemand toevallig ook problemen met whatsapp na de laatste update? 20160608?