Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-09 14:11
Goedemiddag,

Ik was van plan om een kabel (cat5e) doortrekken naar mijn slaapkamer. Eerst zat er een koperdraad in de loze leiding maarja je raakt het nooit de kabel is losgekomen. Ik ben nu bezig met een trekveer, maar ben nu op een opstakel gekomen. De trekveer gaat niet door de bocht of er zit troep in dus die gaat niet verder. Ik heb ook gelezen door de stofzuiger truc te proberen met tapen aan de bovenkant, maar je raad het al dat werkt ook niet. Terwijl we bezig waren begon het in de buis te piepen dus er is wel iets van een gaatje in de buis waar lucht doorheen komt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb?

Ik heb dus een trekveer geprobeerd
De stofzuiger manier
Afwasmiddel/zeep

Ik weet niet of jullie mij kunnen helpen, maar ik hoop het wel.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

EDIT: aan het einde van de trekveer komt er wel iets van gruis aan te zitten

[ Voor 5% gewijzigd door Christiaan99jl op 18-06-2016 14:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Je zou nog een trekveerpomp kunnen proberen. Werkt dat ook niet - en je bent vast niet bereidt de muur open te beitelen - dan denk ik opgeven en wat anders verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Grote kans dat je het zelfde tegenkomt als wat ik had: de buis is in het betonwerk geknapt/gebroken. De enige optie die ik had was het blootleggen van de buis, een stukje er tussen uit halen met de dremel, dit overbruggen met een buismaat groter en vervolgens de draden er doorheen trekken. De stukadoor heeft het weer netjes afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:28
Christiaan99jl schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:04:

EDIT: aan het einde van de trekveer komt er wel iets van gruis aan te zitten
Er zijn wrs tijdens bouw cementresten in de buis gekomen (of iemand heeft er een spijker/schroef doorheen gejast) . Je kunt proberen om met een compressor de buis door te blazen (continue blazen, dan wel stootsgewijs), soms is verplaatsen van het gruis net genoeg om er met een trekveer door te komen. Anders; probeer de locatie van de blokkade zo exact mogelijk te bepalen en hakken.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:39
Trekveer ook al eens vanaf de andere kant geprobeerd?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
Xander schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:43:
Trekveer ook al eens vanaf de andere kant geprobeerd?
Ja heb ik ook geprobeerd, maar loop rond de 3meter ook weer vast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:48
Herkenbaar, soms gaan leidingen ook wel eens los op de koppelstukken, je trekveer komt dan buiten de leiding terecht of loopt vast.

Maar er is een oplossing.
Knoop een stukje van een plastic boterham zakje aan een heel dun visdraadje.
Zet de stofzuiger aan 1 kant op de leiding, en voer via de andere kant de visdraad in.

door het plastic deel eraan zuigt dit prima door de leiding.
Daarna met de visdraad een dikker touw erdoor trekken, en dan met dat touw je kabel.

[ Voor 20% gewijzigd door Jackbq op 18-06-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan99jl
Jackbq schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:53:
Herkenbaar, soms gaan leidingen ook wel eens los op de koppelstukken, je trekveer komt dan buiten de leiding terecht of loopt vast.

Maar er is een oplossing.
Knoop een stukje van een plastic boterham zakje aan een heel dun visdraadje.
Zet de stofzuiger aan 1 kant op de leiding, en voer via de andere kant de visdraad in.

door het plastic deel eraan zuigt dit prima door de leiding.
Daarna met de visdraad een dikker touw erdoor trekken, en dan met dat touw je kabel.
Bedankt voor je/jullie reacties we hebben het opgelost door de kabel te trekken door de loze leiding uit mijn zus haar kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-09 13:34
misschien mosterd na de maaltijd maar toch:

- de koperdraad in een loze leiding is niet om een kabel mee door te trekken maar om je trekveer door je buis te krijgen.

- er is speciaal glijmiddel in de handel om kabels mee in te smeren zoals Glit Katimex
Pagina: 1