Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe PC gekocht, ik heb hem samen gemaakt met mijn vader, Alles blijkt perfect the werken behalve de internet kabel, of de input van de kabel.

Ik heb de kabel getest op een laptop, daar werkt het wel. Als ik de kabel in de PC doe krijg ik de melding: Network cable unplugged, Na 3 seconden gaat hij weer proberen met het identifying van de kabel. Maar het werkt maar niet.

Ik heb een gigabyte b85m-D3h, Intel core i5. Ik heb de software gebruikt van gigabyte. En als er meer nodig is kunnen jullie dat altijd vragen.

Dank je wel alvast, en ik hoop dat ik een oplossing kan vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel core i5,
Gigabyte B85M-D3H
Radeon r9 380
400WAT be queit

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verwijderen van drivers en opnieuw installeren
Kijken of het uit zat in mijn bios
De nieuwste network adapter installeren
de IPV6 protocol uit doen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:16

MsG

Forumzwerver

Wat als je de netwerkdriver eens weggooid en windows zelf 1 laat installeren, heb je het dan ook? Ziet het poortje er niet gek uit qua pinnetjes? Maak eens een close-up foto.

Heeft de computer het met elke kabel? Verbind eens een random kabel met een switch of router, disconnect hij dan ook de hele tijd?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MsG schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:01:
Wat als je de netwerkdriver eens weggooid en windows zelf 1 laat installeren, heb je het dan ook? Ziet het poortje er niet gek uit qua pinnetjes? Maak eens een close-up foto.

Heeft de computer het met elke kabel? Verbind eens een random kabel met een switch of router, disconnect hij dan ook de hele tijd?
Als ik de netwerk driver verwijder installeert windows precies de zelfde. Ik verwijder het via apparaat beheer

Close up komt eraan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu iets anders gedaan, De kabel er even goed in gedrukt.

Alleen ik heb nu een Unidentified network. Geen idee wat ik nu moet doen. Wat kan ik verder doen ?

EDIT: na een restart heb ik weer dat de cable unplugged is

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2016 14:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Virussoftware tijdelijk uitschakelen om zo te kijken of dat de dader is?

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
enigmafan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:51:
Virussoftware tijdelijk uitschakelen om zo te kijken of dat de dader is?
Ik heb niks van virus software op de computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Wat geven de lampjes achterop de het MoBo aan? Je hebt er meestal 2 (kleur kan verschillen, meest voorkomend is groen en oranje). Ze zitten, als het goed is, vlak bij de connector.

Meestal brand er 1 constant, om aan te geven dat er connectie is. De andere knippert als er data binnen komt of uitgaat.

Als die niet werken, dan is er iets met de kabel of connector. Heb je de zelfde kabel geprobeerd op de laptop, zonder iets anders te veranderen?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Staat de LAN-poort wel ingeschakeld in het BIOS?

Heb je de nieuwste drivers van de moederbordfabrikant al een keer geprobeerd (van de website, niet de CD)? Of anders die van de chipsetfabrikant (Realtek/Intel)?

[ Voor 69% gewijzigd door donny007 op 18-06-2016 16:53 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belrpr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 15:05
Was de laptop ethernet poort ook gigabit? Zoniet eens op uw vaste pc ethernet Speed op 100fd instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleempje gevonden, Blijkbaar is de Netwerk kaart defect. Geen idee hoe dit komt.Misschien door de statische ladingen.

Iedergeval bedankt iedereen !

er kan een slotje op als dat moet
Pagina: 1