Ik heb net mijn videokaart geupgrade van een HD-6850 naar een HD-7970,
hier ben ik super tevreden over, maar hierdoor ben ik er wel achter gekomen dat
mijn processor de nieuwere spellen niet meer kan bijhouden. Daarom de vraag:
Wat is de beste manier om dit te verhelpen?
(met best bedoel ik dat het zoveel mogelijk aan mijn wensen voldoet en dat er
ook nog een beetje op de kosten worden gelet.)
Mijn specificaties:
AMD FX-6100 processor met stock cooler (niet overclocked)
Asrock Extreme 3 moederbord
XFX HD 7970 videokaart met een (enorme) custom cooler (niet overclocked)
8 GB Corsair Vengeance DDR3 Ram
64GB OCZ SSD
750 WD Blue Caviar HDD
750 Watt voeding.
Mogelijke oplossingen, van goedkoop naar duur:
- Ik verwacht het eigenlijk niet, maar het zou misschien kunnen dat een goede overclock het
probleem al oplost. Ik heb hier alleen geen ervaring mee en weet ook niet hoe groot de impact van een overclock zou kunnen zijn. Wanneer dit inderdaad al voldoende is heb ik alleen een betere koeler nodig.
- Een andere processor kopen die op mijn huidige moederbord past. Hier heb ik me niet echt in verdiept, want ik heb het idee dat de FX processoren al een beetje op leeftijd zijn, en ook niet meer kunnen bijbenen met de games die nu (en de komende jaren) uitkomen.
- Een nieuw, of tweedehands, processor en moederbord kopen die nog wel zeker 3/4 jaar meekan.
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen wat de beste optie is in mijn situatie,
maar voor iedereen alvast bedankt voor de aandacht!
hier ben ik super tevreden over, maar hierdoor ben ik er wel achter gekomen dat
mijn processor de nieuwere spellen niet meer kan bijhouden. Daarom de vraag:
Wat is de beste manier om dit te verhelpen?
(met best bedoel ik dat het zoveel mogelijk aan mijn wensen voldoet en dat er
ook nog een beetje op de kosten worden gelet.)
Mijn specificaties:
AMD FX-6100 processor met stock cooler (niet overclocked)
Asrock Extreme 3 moederbord
XFX HD 7970 videokaart met een (enorme) custom cooler (niet overclocked)
8 GB Corsair Vengeance DDR3 Ram
64GB OCZ SSD
750 WD Blue Caviar HDD
750 Watt voeding.
Mogelijke oplossingen, van goedkoop naar duur:
- Ik verwacht het eigenlijk niet, maar het zou misschien kunnen dat een goede overclock het
probleem al oplost. Ik heb hier alleen geen ervaring mee en weet ook niet hoe groot de impact van een overclock zou kunnen zijn. Wanneer dit inderdaad al voldoende is heb ik alleen een betere koeler nodig.
- Een andere processor kopen die op mijn huidige moederbord past. Hier heb ik me niet echt in verdiept, want ik heb het idee dat de FX processoren al een beetje op leeftijd zijn, en ook niet meer kunnen bijbenen met de games die nu (en de komende jaren) uitkomen.
- Een nieuw, of tweedehands, processor en moederbord kopen die nog wel zeker 3/4 jaar meekan.
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan vertellen wat de beste optie is in mijn situatie,
maar voor iedereen alvast bedankt voor de aandacht!