Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11-06-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
200-350 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals de titel impliceert, upgraden naar RX 480 of wachten op RX 490

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ben van plan om op 1050p te blijven gamen, misschien 1080p als ik meer ruimte heb.

Wat ik wil: 25-40% performance increase en 'future proofing'

Voordelen van de RX 480 (voor mij): Goedkoop, erg te doen om later te upgraden naar crossfire, komt straks al uit (ik haat wachten)

(bekende) voordelen van RX 490: HBM, hogere kloksnelheden, meer rekenkernen (neem ik aan).

Probleem hier is een beetje dat er nog geen prijskaartje aan de RX 490 hangt :/ Als die 350 kost dan ga ik voor een 490, als ie 400 of meer kost laat dan maar zitten. Meer soort van speculaties gevraagd dus, eigenlijk. (En natuurlijk of het het waard is en of de r9 480 me niet ook al meer dan genoeg performance increase zou geven over de r9 290)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Er is nog niets bekend over de 490 en daarom zou ik rekenen op nog minstens een half jaar wachten. Aankoopadvies daarover vragen heeft dus ook weinig zin.

Anyway,
Verder is HBM niet nodig voor 1080p gaming, komt pas van pas op hoge resoluties. Nu heb je aan normaal GDDR5 ook voldoende.
De 290 is nog steeds een hele leuke kaart, een upgrade naar een RX480 zou kunnen, maar ik denk dat je daar niet al te veel op vooruit gaat. Eerlijk gezegd zou ik wachten op de GTX1060 of RX480x of RX490.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
TheTinusNL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:31:
Er is nog niets bekend over de 490 en daarom zou ik rekenen op nog minstens een half jaar wachten. Aankoopadvies daarover vragen heeft dus ook weinig zin.

Anyway,
Verder is HBM niet nodig voor 1080p gaming, komt pas van pas op hoge resoluties. Nu heb je aan normaal GDDR5 ook voldoende.
De 290 is nog steeds een hele leuke kaart, een upgrade naar een RX480 zou kunnen, maar ik denk dat je daar niet al te veel op vooruit gaat. Eerlijk gezegd zou ik wachten op de GTX1060 of RX480x of RX490.
I see. Dat was dus een beetje de vraag. Heeft de rx 490 zin op 1080p (of 1050p). Het antwoord is nee, dus dan weet ik het wel.
En als gelekte benchmarks enige aanwijzing zijn is de rx 480 een redelijke upgrade vanaf de 290. Maar misschien is de 480x interessanter, als die uberhaupt komt? Dacht het niet aangezien de 480 'het volledige pakket' is van polaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
JayJayGolden schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:14:
[...]

I see. Dat was dus een beetje de vraag. Heeft de rx 490 zin op 1080p (of 1050p). Het antwoord is nee, dus dan weet ik het wel.
En als gelekte benchmarks enige aanwijzing zijn is de rx 480 een redelijke upgrade vanaf de 290. Maar misschien is de 480x interessanter, als die uberhaupt komt? Dacht het niet aangezien de 480 'het volledige pakket' is van polaris.
De enige realworld (dus niet synthetische à 3DMark) en officiële benchmark waarvan ik weet dat hij uit is, is van Ashes of the Singularity, een game die heftig in het voordeel van AMD draait. Het is ook hier dus nog de vraag hoe een RX480 presteert in andere games, tegenover andere kaarten. Misschien dat een tweedehands GTX970 wel veel interessanter gaat worden. Who knows. Even wachten op de launch van de RX480, daarna keuze maken.

Informaticus of vakkundig Googler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
TheTinusNL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:20:
[...]

De enige realworld (dus niet synthetische à 3DMark) en officiële benchmark waarvan ik weet dat hij uit is, is van Ashes of the Singularity, een game die heftig in het voordeel van AMD draait. Het is ook hier dus nog de vraag hoe een RX480 presteert in andere games, tegenover andere kaarten. Misschien dat een tweedehands GTX970 wel veel interessanter gaat worden. Who knows. Even wachten op de launch van de RX480, daarna keuze maken.
Koop sws geen nVidia, slechte ervaringen meegehad (vooral puur pech, maar alsnog)
Vind het wel vervelend dat AMD zo vaag is over hun line-up. We weten nu dat er een 460, 470 en 480 komen, maar over de 480x, 490 en 490x hebben we nog niet gehoord en dat zorgt ervoor dat veel mensen wat terughoudend zijn met het kopen van een nieuwe kaart.
Waarschijnlijk zijn de 490 en 490x vega, en komt er daarboven op nog 1 vega kaart met rijke bois in het achterhoofd. Maar da's maar speculatie.

EDIT: Er zijn 'leaked' benchmarks met een RX 480 8GB die sneller is dan de RX 480 8GB ondanks dat deze allebij bestaan uit een enkele kaart en (bijna) dezelfde clockspeed hebben. http://puu.sh/px6BY/fddc57a697.png Het verschil is tamelijk groot. Ook gaat er een gerucht rond dat de RX 480 niet 100% unlocked is. RX 480x confirmed? idk. Maar geloof er nu wel wat meer in.

[ Voor 15% gewijzigd door JayJayGolden op 18-06-2016 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
Ik verwacht pas eind dit jaar iets snellers als een rx 480 van AMD. ze gooien net als nvidia hun "beste" kaart in de marketing. Lekker je r9 290 houden. de rx 480 zal waarscheindelijk ook eerst als refrence model komen. En daar word je ook niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:55
Ik zou persoonlijk pas upgraden voor minimaal 50% performance increase, maar liever nog het dubbele of beter.
De RX480 wordt wellicht amper 25% sneller dan een 290 op 1050/1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-09 23:14
TheTinusNL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:20:
[...]

Een r9 290 is in veel spellen de 970 voorbij. Nu dat de drivers volwassen zijn. Enige voordeel is het lagere verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:02
JayJayGolden schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:18:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Videokaart

Wat is je budget?
200-350 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals de titel impliceert, upgraden naar RX 480 of wachten op RX 490

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ben van plan om op 1050p te blijven gamen, misschien 1080p als ik meer ruimte heb.

Wat ik wil: 25-40% performance increase en 'future proofing'

Voordelen van de RX 480 (voor mij): Goedkoop, erg te doen om later te upgraden naar crossfire, komt straks al uit (ik haat wachten)

(bekende) voordelen van RX 490: HBM, hogere kloksnelheden, meer rekenkernen (neem ik aan).

Probleem hier is een beetje dat er nog geen prijskaartje aan de RX 490 hangt :/ Als die 350 kost dan ga ik voor een 490, als ie 400 of meer kost laat dan maar zitten. Meer soort van speculaties gevraagd dus, eigenlijk. (En natuurlijk of het het waard is en of de r9 480 me niet ook al meer dan genoeg performance increase zou geven over de r9 290)
Gewoon wachten tot volgend jaar hbm nu niks kopen het is echt verspilling van je geld volgend jaar hbm en nog sneller dan gaat amd wss voor 150 euro eentje maken die over de r9 490 gaat! dus wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayJayGolden
AMD and INTEL schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:17:
[...]

Gewoon wachten tot volgend jaar hbm nu niks kopen het is echt verspilling van je geld volgend jaar hbm en nog sneller dan gaat amd wss voor 150 euro eentje maken die over de r9 490 gaat! dus wachten!
zoals eerder genoemd heb ik niet zoveel aan hbm. Daarnaast = hbm2 toch vega? en vega wordt rx 490, rx 490x en misschien fury.
Denk dat ik wacht op RX 480x of RX 490

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20:02
JayJayGolden schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:20:
[...]

zoals eerder genoemd heb ik niet zoveel aan hbm. Daarnaast = hbm2 toch vega? en vega wordt rx 490, rx 490x en misschien fury.
Denk dat ik wacht op RX 480x of RX 490
Toch zou ik wachten het is het niet waard om nu een grafische kaart te kopen ivm r9 290.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Glazen bollen hebben we niet. Wacht eerst de release maar even af...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.