Lokale file copy op Server 2012 R2 behoorlijk traag

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-12-2025
Op een Dell PowerEdge R320 server met een PERC H310 RAID controller en 4 zeer recente 4TB 7200rpm SATA disken (geleverd door Dell) in RAID5 probeer ik een map met een aantal grote VHD bestanden (±850GB) te dupliceren, ofwel kopieeren naar dezelfde partitie.

Kan het zijn dat dit gaat met een snelheid gaat van tussen de 20MB/s en 40MB/s? Het lijkt mij erg traag, zeker omdat het om dezelfde lokale disk gaat.
Gister dezelfde map vanaf een andere server gekopieerd naar deze server en ging via een 1Gbps verbinding met ergens tussen de 15MB/s en 35MB/s.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025
Op dezelfde hd kopieren, dan is je snelheid minstens door 2 delen, lezen en dan dezelfde data schrijven, denk zelf dat het nog lager uitkomt.

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-12-2025
jan99999 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 13:10:
Op dezelfde hd kopieren, dan is je snelheid minstens door 2 delen, lezen en dan dezelfde data schrijven, denk zelf dat het nog lager uitkomt.
Ja, uiteraard begrijp ik dat. Ik denk dat na wat verder Googlen dat het toch aan de PERC H310 contoller ligt. De firmware hiervan blijkt niet door Dell te zijn geupdate naar een update van LSI (aangezien het een LSI 2008 controller is). De queue dept van de H310 is slechts 25. LSI heeft een firmware die hier 600 van maakt en de performance dus omhoog moet schieten. Helaas geen firmware van dell hiervoor.
Meeste mensen op Dell fora en Dell zelf zeggen eigenlijk dat de enige oplossing blijkt te zijn om de PERC H310 te upgraden naar een PERC H710 met cache.

Wel een vraagje daarbij is dan: is het mogelijk een RAID controller te vervangen zonder de RAID arrays opnieuw te moeten aanmaken en dus intact te laten? :?