Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewalven
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07-09-2016
Ter verbetering van de wifi dekking in mijn woning heb ik deze accespoint (Ubiquiti APACLR) aangeschaft, wel prijzig maar kwaliteit mag wat kosten toch?
Ik heb de accesspoint aangesloten op een netwerkaansluiting waarop tot op heden een goed werkende IP camera was aangesloten (Huawei). De netwerkaansluiting ontvangt via mijn patchkast, spanning vanuit mijn switch: Zyxel GS1900-8HP. De verbinding tussen patchkast en netwerkaansluiting heb ik met een testapparaat doorgemeten en alle draadjes zitten op de juiste plek (straight).

En nu komt het: ......ik heb nu de derde aan mijn toegezonden accesspoint aangesloten en volgens mij is (ook) dit exemplaar nu "opgeblazen". Een blauw lampje lichte kort even op en nu doet ie helemaal niets meer, ook niet wanneer ik m aansluit op de bijgeleverde POE injector.
De ip-camera teruggeplaatst en die hervat zonder morren de registratie.

Bij AP nr1 dacht ik aan een DOA.
Bij AP nr2 vermoedde ik een verwisseling van de nieuwe toegezonden AP met de defecte DOA nr1.
Bij AP nr 3 heb ik de AP vooraf getest met de bijbehorende POE injector en vastgesteld dat nr 3 bij ontvangst goed was. Ook de leverancier heeft dat in overleg met mij voor verzending gedaan dus het ligt beslist ergens in mijn eigen setup: @homekabelmodem->LinksysE4200->ZyxelGS19008HP->patchkast->netwerkaansluiting

Ik baal natuurlijk dat ik kennelijk nu 3 AP's heb getoast maar vraag me vooral af wat er mis is gegaan?
Voorzover ik heb kunnen achterhalen behoor je met een POE geen schade te kunnen maken en is het concept ook dermate gestandaardiseerd dat ik het opblazen van aangesloten apparatuur niet tot de mogelijkheden rekende, zeker temeer de IP-cam het prima doet.

Wie kan mij raden in deze? een nr 4 opblazen lijkt me niet handig ;)
Ik kan natuurlijk de switch passeren of de POE uitschakelen maar dat lijkt me symptoom bestrijding, ik heb per slot van rekening niet voor niets geïnvesteerd in de POE switch om gemakkelijk POE spullen aan te kunnen sluiten zonder 230V aansluiting.

Alvast dank voor jullie reacties (denk ik;)
Theo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brackpc
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-09 20:54
ubiquiti gebruikt naar mijn weten een eigen standaard voor poe muv de AC-Pro en AC-Edu. je zult dus de injector moeten gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:02

Perkouw

Moderator General Chat
PoE+ (802.3at) doet je swtich. En volgens mij zijn alleen Pro AP's en hoger PoE+ van Ubiquiti. Wel gek dat geen van de AP's meer werkt i.c.m. de POE-injector. Hoe heb je dat getest (lees aangesloten)?

[ Voor 39% gewijzigd door Perkouw op 18-06-2016 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Ubiquiti die ik heb (AP-Pro) krijgt gewoon 48V. Dus 802.2af.

Klopt, sommigen zijn 24V, en die kan je dan "opblazen"... Kijk in de specs sheet van desbetreffende AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:54
Volgens mij krijgt het ap uberhaupt geen power op een standaard Poe switch. Ik had toevallig afgelopen week ook een UAP-AC-lite op een standaard hp procurve gedrukt. Gek dat ie niet aan ging maar na het plaatsen van de injector deed ie het prima.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Volgens de specificaties is het een 24v AP. Wellicht heeft de AP inderdaad 48v gehad?

Zou er een zekering in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Gezien het feit dat er eerst een ipcam op jou switch zat die aangesloten was met PoE, dan zal er dus 48v op die desbetreffende port hebben gestaan. Een Unifi AC LR heeft als input 24V, en dat levert die bijgevoegde PoE-injector ook...

Ben bang dan je dan dus idd 3 AP's geroosterd hebt door hem op 48V aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewalven
Tja, ik ben idd bang dat de 48 volt teveel was, maar dat is toch raar mensen?
Stekkertjes passen, nergens staat PAS OP 24 volt etc....
Dit is wel een hele nare verrassing
Ik heb notabene met de leverancier vooraf gebeld en uitgelegd wat mijn setup was. Was allemaal geen probleem dus met moed der wanhoop de AP aangesloten met bovenstaande als trieste uitkomst.
Enfin, bedankt voor jullie respons, ik ga maandag maar es bellen voor een nieuwe ;) of is er nog een reparatietip wellicht?

ah, al gevonden : http://www.setfirelabs.com/wifi/ubiquiti-unifi-repair

[ Voor 7% gewijzigd door thewalven op 18-06-2016 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
thewalven schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:22:
Stekkertjes passen, nergens staat PAS OP 24 volt etc....
Duh, is gewoon RJ45 :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:05

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Je switch doet 802.3af/at en werkt dus met een handshake voordat er een bepaalde spanning en vermogen op de poort wordt gezet. Je switch zal nooit zomaar BAM 48v de poort zetten, als je je PC op je switch aansluit wordt je NIC van je PC toch ook niet opgeblazen?

Ook als je de IP cam eruit haalt en vervolgens een non-PoE device op dezelfde poort aansluit zal de switch nooit gelijk weer spanning op de poort zetten, ook dan vindt de handshake wederom plaats om te bepalen of, en zoja, welke spanning cq. vermogen benodigd is.

Als jouw AP geen 802.3af/at doet zal de switch uberhaupt geen spanning op de poort horen te zetten. Vreemd dat het AP toch kort oplicht.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Als de AP kort oplicht, dan is er spanning gegeven door de switch.
Switch voldoet dus niet de standaard, is defect, of user override indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewalven
Tja, de handshake voordat het leveren van de te hoge spanning gebeurt was ook mijn verwachting. Dan toch ook nog maar even goed in de switch instellingen kijken (ik gebruik gewoon de default factory settings), wellicht dat ie default geen handshake oid doet.
Ik zal dan zo nodig de leverancier van de switch nog eens indringend aanspreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:56
Een aantal PoE switches ondersteunen ook passive PoE naast 802.3af/at. En van één weet ik (nou ja, van horen zeggen) dat deze met een oudere firmware altijd passive PoE op 48v op de lijn zet als er geen af/at apparaat werd aangesloten.

Ik kon zo snel by ZyXEL niet zien dat deze switch ook passive functies heeft; kleine kans dat hier hetzelfde speelt.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-07 15:47
Ik zie dat het allemaal al weer een tijd geleden is dat. Maar ik ben benieuwd of de topicstarter de boel aan de praat heeft gekregen. Ik ben mij ook aan het verdiepen in de materie, maar het lijkt niet allemaal zo makkelijk als ze ons doen beloven. zo standaard is het hele poe gebeuren niet(kom 12, 24 en 48 volt tegen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

born2rule schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:38:
Ik zie dat het allemaal al weer een tijd geleden is dat. Maar ik ben benieuwd of de topicstarter de boel aan de praat heeft gekregen. Ik ben mij ook aan het verdiepen in de materie, maar het lijkt niet allemaal zo makkelijk als ze ons doen beloven. zo standaard is het hele poe gebeuren niet(kom 12, 24 en 48 volt tegen)
PoE met 802.3af/at is volledig standaard. Het wordt pas een zooitje bij proprietary passieve PoE. Zolang je bij 802.3af en/of at blijft is er niets aan de hand. Zodra je passieve injectoren gaat uitwisselen kun je situaties krijgen waar de magische rook ontsnapt. Blijf daar IMHO ver van :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1