Hallo Tweakers!
Bij deze de vraag of jullie mee kunnen kijken bij het bouwen van mijn eerste PC.
Even een korte uitleg: Al jaren sleutel ik wat aan computers, denk aan stofvrij maken/herinstalleren/upgraden enz. Maar nog nooit zelf een compleet systeem in elkaar gezet..
Nu is er vorige week bij mijn neef ingebroken, en hebben ze de PC (10 jaar oud
) ook meegenomen?!
Zodoende is de vraag gekomen of ik met hem mee wilde gaan om en systeem uit te zoeken, maar als antwoord gegeven dat die beter zelf een kon bouwen...
Vandaar dat ik hier even de laatste check met jullie wil doen..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur voor huis, tuin en keuken gebruik..Denk aan internetten / Office / Muziek afspelen..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de titel al aangeeft moet ik met 500 euro toch al een eind komen, minder mag altijd!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja! Beeldscherm, toetsenbord en muis zijn aanwezig..De rest zal aangechaft moeten worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een complete Case, dus moederbord - processor - SSD - geheugen - voeding, aangezien dit een NON-gaming systeem betreft hoeft er geen videokaart in wat de prijs al aardig drukt..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar netjes op elkaar aansluit..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, als het maar werkt
Ga je overklokken?
Heel simpel, nee..
Wat verwacht je van ons?[i]
Gewoon een controle en waar nodig wat advies..
Na wat rondneuzen in de pricewatch, kom ik op het volgende systeem uit
Alvast bedankt!
Mvg Marc
Bij deze de vraag of jullie mee kunnen kijken bij het bouwen van mijn eerste PC.
Even een korte uitleg: Al jaren sleutel ik wat aan computers, denk aan stofvrij maken/herinstalleren/upgraden enz. Maar nog nooit zelf een compleet systeem in elkaar gezet..
Nu is er vorige week bij mijn neef ingebroken, en hebben ze de PC (10 jaar oud
Zodoende is de vraag gekomen of ik met hem mee wilde gaan om en systeem uit te zoeken, maar als antwoord gegeven dat die beter zelf een kon bouwen...
Vandaar dat ik hier even de laatste check met jullie wil doen..
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur voor huis, tuin en keuken gebruik..Denk aan internetten / Office / Muziek afspelen..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zoals de titel al aangeeft moet ik met 500 euro toch al een eind komen, minder mag altijd!
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja! Beeldscherm, toetsenbord en muis zijn aanwezig..De rest zal aangechaft moeten worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eigenlijk een complete Case, dus moederbord - processor - SSD - geheugen - voeding, aangezien dit een NON-gaming systeem betreft hoeft er geen videokaart in wat de prijs al aardig drukt..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, als het maar netjes op elkaar aansluit..
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, als het maar werkt
Ga je overklokken?
Heel simpel, nee..
Wat verwacht je van ons?[i]
Gewoon een controle en waar nodig wat advies..
Na wat rondneuzen in de pricewatch, kom ik op het volgende systeem uit
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 116,93 | € 116,93 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 52,80 | € 52,80 |
| 1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 71,18 | € 71,18 |
| 1 | Enermax Ostrog ECA3250-BW (Zwart / Wit) | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8 | € 34,69 | € 34,69 |
| 1 | Asus DRW-24F1MT Zwart | € 13,95 | € 13,95 |
| 1 | Corsair CX430M | € 49,01 | € 49,01 |
| 1 | Crucial BX200 240GB | € 60,61 | € 60,61 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 446,67 | |
Alvast bedankt!
Mvg Marc
When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..