Ik zoek een?
Een backlit opvolger van mijn Logitech Deluxe 250. Ik wil hem gebruiken voor gaming, maar ook voor forumposting en af en toe voor wat programmeerwerk. (tikwerk dus)
Zie dit plaatje voor gebruiksomgeving.
Dingen waar ik beslist naar op zoek ben:
Geen Razer. Verder geen merkvoorkeuren.
Ik zat eerder naar de pricewatch: Corsair Raptor K40 (US Qwerty) en de pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105 te kijken, maar deze lijken beide software nodig te hebben.
Weet iemand een keyboard dat zeer dicht in de buurt komt van wat ik zoek? Helaas is de pricewatch geen magische glazen bol waar ik dingen zoals het niet hoeven gebruiken van profielsoftware in kan terugvinden.
Een backlit opvolger van mijn Logitech Deluxe 250. Ik wil hem gebruiken voor gaming, maar ook voor forumposting en af en toe voor wat programmeerwerk. (tikwerk dus)
Zie dit plaatje voor gebruiksomgeving.
Dingen waar ik beslist naar op zoek ben:
- MOET een numpad hebben
- MOET 12 Functie knoppen hebben welke zonder modifiers beschikbaar zijn
- Menu knop (dat knopje naast je recher windows knop) moet aanwezig zijn en toegangkelijk zijn zonder daarvoor modifiers te hoeven gebruiken (een fn-knop is leuk voor audiobediening etc, maar daar moet het ook bij blijven)
- Meerdere toetsen door kunnen sturen. (op zich is de USB standaard van 6+4 genoeg)
- Stil zijn (i.v.m. teamspeak etc.) Cherry MX en dergelijke zijn voor mij daarmee niet echt een optie, tenzij deze zodanig stil gemaakt zijn dat je ze niet op de achtergrond hoort als ik over TS/ventrillo/etc aan het praten ben terwijl ik aan het tikken ben.
- Ik wil er geen software voor hoeven draaien om functionaliteiten te ontsluiten bij normaal gebruik
- Backlight hebben. Als de kleur niet instelbaar is, dan heb ik het liefst de kleur van het backlight in wit, groen of licht blauw. In geen geval paars of rood
- volledige linux support.
- Op schoot kunnen liggen. Dus het liefst een rechte rand en geen polsondersteuning die scharniert (Bij mijn 250 gebruik ik die dus ook niet)
- Tegen wat misbruik kunnen
- Vervangbare USB-kabel
- Kleurenprofiel op te slaan in firmware
- van vergelijkbare grootte als mijn huidige toetsenbord. (iig niet smaller)
Geen Razer. Verder geen merkvoorkeuren.
Ik zat eerder naar de pricewatch: Corsair Raptor K40 (US Qwerty) en de pricewatch: Logitech Gaming Keyboard G105 te kijken, maar deze lijken beide software nodig te hebben.
Weet iemand een keyboard dat zeer dicht in de buurt komt van wat ik zoek? Helaas is de pricewatch geen magische glazen bol waar ik dingen zoals het niet hoeven gebruiken van profielsoftware in kan terugvinden.
[ Voor 52% gewijzigd door ocf81 op 18-06-2016 02:13 ]
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!