Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vonk in PC

Pagina: 1
Acties:

• FRXS
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-11 14:18
Ik heb gisteren een computer ontvangen van Alternate. Top apparaat, daar in elkaar laten zetten zodat dat hopelijk in orde zou zijn, zonder fouten oid. In totaal echt flinke lap vels voor afgetikt.

Nu dag 2, ik ben rustig op mijn pc bezig. Hierna valt ie uit en zie ik een flinke vonk aan de binnenkant. (doorzichtige kast)

Alles uit de pc getrokken en direct alternate gemaild. Maar goed, het is 11 uur, vrijdagavond; ik verwacht niet meteen een antwoord.

Weten jullie misschien wat er aan de hand is? Ligt dit aan mij? Heb nergens aangezeten of iets raars gedaan. Doe niet aan overclocken oid.

Verwijderd

Uit welke onderdelen bestaat het systeem, merk en type.

• FRXS
• G750M, 750 Watt voeding

• DRW-24F1MT, DVD-brander

• 32 GB DDR4-2133 Quad Kit, Werkgeheugen

• Core i7-6700K, 4,0 GHz (4,2 GHz Turbo Boost) socket 1151 processor

• Black, 2 TB Harde schijf

• Nepton 240M, Waterkoeling

• GeForce GTX 1080 Founders Edition, Grafische kaart

• Obsidian 450D window, Behuizing

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 07:29:
Uit welke onderdelen bestaat het systeem, merk en type.
Want het maakt voor het soort vonk nogal uit of het een Intel of een AMD machine is? 8)

nieuw apparaat met vonk: retour leverancier.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Tens schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Want het maakt voor het soort vonk nogal uit of het een Intel of een AMD machine is? 8)

Dat niet maar wel een waterkoeler die kortsluiting kan veroorzaken.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:58
Foto van locatie vonk zegt meer als heul veul woorden!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11 13:55
Gelijk alles retour doen, je weet niet wat er allemaal geheel of gedeeltelijk defect is geraakt.

Off-topic: je hebt geen ssd?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

FRXS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 00:35:
Top apparaat, daar in elkaar laten zetten zodat dat
hopelijk in orde zou zijn, zonder fouten oid. In totaal echt flinke lap vels voor afgetikt.
Een stuk meer dan dat nodig zou zijn geweest.
Doe niet aan overclocken oid.
Vanwaar dan de flink duurdere K processor en onzinnige waterkoeling?

Maar goed, je kan hier wel moeilijk zitten doen: Er is kortsluiting geweest, en dat neemt met regelmaat meer als 1 onderdeel met zich mee. Aangezien Alternate dit ding in elkaar heeft gezet; Terugsturen die handel.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 15:08
Tens schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:17:
[...]
Precies.

• base_
zowiezo controleren of er zichtbare schade is (zeker als er een raam in zit), en hiervan foto's maken indien aanwezig. Als je alles terugstuurt terwijl alles nog lijkt te werken heb je kans dat ze niets constateren.

• FRXS
yorroy schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:26:
Gelijk alles retour doen, je weet niet wat er allemaal geheel of gedeeltelijk defect is geraakt.

Off-topic: je hebt geen ssd?
Uiteraard retourneren. Ben alleen benieuwd naar de oorzaak.
Dacht dat ik de SSD bij had gevoegd 8)7 Komt er nog in, maar heeft geen haast.
D4NG3R schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:28:
[...]

Vanwaar dan de flink duurdere K processor en onzinnige waterkoeling?
Misschien voor in de toekomst. Op dit moment is de snelheid prima. Was in ieder geval niet van plan het apparaat binnen korte tijd van aankoop over te clocken.
base_ schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:32:
zowiezo controleren of er zichtbare schade is (zeker als er een raam in zit), en hiervan foto's maken indien aanwezig. Als je alles terugstuurt terwijl alles nog lijkt te werken heb je kans dat ze niets constateren.
Geen zichtbbare schade. Maar goede tip, ik maak sowieso even foto's. Wie weet wat er onderweg of bij het reparatie centrum gebeurd..

• base_
Welk moederbord? Niet toevallig vonk op moederbord toen je iets op usb aansloot?

• FRXS
base_ schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:01:
Welk moederbord? Niet toevallig vonk op moederbord toen je iets op usb aansloot?
ASUS Z170-K.
Nee. Het apparaat stond al aan met een externe harde schijf (geen voeding) gekoppeld. Andere USB apparaten waren een muis en een toetsenbord.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kunnen heel veel onderdelen zijn die stuk zijn, maar zoals anderen zeggen gewoon terug brengen.

Mocht het de voeding zijn, dan zou ik vragen naar een betere, Seasonic G-series 450W of be quiet! Straight Power 10 400W bijvoorbeeld. Beide zijn betere voedingen, zijn goed leverbaar in tegenstelling tot de Cooler Master G750M bij Alternate en beide zijn ook nog goedkoper bij Alternate, waardoor ze er waarschijnlijk gewoon mee akkoord zullen gaan. Jij een betere voeding, hun goedkoper uit, win, win.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• FRXS
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:16:
Kunnen heel veel onderdelen zijn die stuk zijn, maar zoals anderen zeggen gewoon terug brengen.

Mocht het de voeding zijn, dan zou ik vragen naar een betere, Seasonic G-series 450W of be quiet! Straight Power 10 400W bijvoorbeeld. Beide zijn betere voedingen, zijn goed leverbaar in tegenstelling tot de Cooler Master G750M bij Alternate en beide zijn ook nog goedkoper bij Alternate, waardoor ze er waarschijnlijk gewoon mee akkoord zullen gaan. Jij een betere voeding, hun goedkoper uit, win, win.
Thanks voor de tip! Heb ik dan wel genoeg watt? Ook als ik in de toekomst eventueel SLI en extra opslag wil?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
FRXS schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 11:51:
[...]

Thanks voor de tip! Heb ik dan wel genoeg watt? Ook als ik in de toekomst eventueel SLI en extra opslag wil?
Voor SLI moet je kijken naar minimaal een goede 500W voeding, extra opslag kan prima met een goede 400/450W voeding. Alleen SLI met twee GTX 1080's is alleen nodig met een hele hoge resolutie. Wat voor scherm heb je? SLI doe je namelijk niet na 3 jaar bijvoorbeeld, dan is een GTX 1080 namelijk al weer erg oud en niet meer interessant.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• FRXS
-The_Mask- schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:40:
[...]

Voor SLI moet je kijken naar minimaal een goede 500W voeding, extra opslag kan prima met een goede 400/450W voeding. Alleen SLI met twee GTX 1080's is alleen nodig met een hele hoge resolutie. Wat voor scherm heb je? SLI doe je namelijk niet na 3 jaar bijvoorbeeld, dan is een GTX 1080 namelijk al weer erg oud en niet meer interessant.
Momenteel niks bijzonders. Ik wacht op eigenlijk op een goede 4k 120 of 144hz monitor. Indien die bijv aan het eind van het jaar beschikbaar is wil ik daar ook nog een extra GPU bij halen.

Maar als mijn huidige setup prima loopt op 450W vind ik het geen probleem om daar voor te gaan, als het een betere voeding is. :)
Pagina: 1