Van python script naar webapp?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in python een script gemaakt die je magister agenda met google calendar synchroniseert. Ik zou dit graag willen omtoveren tot webapp waar je een account kan aanmaken en vervolgens je magister en google calendar account kan koppelen. Waar kan ik het beste beginnen? en wat voor framework kan ik het beste gebruiken(django, flask, py2web)?

Alvast bedankt voor jullie suggesties ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Creepy op 18-06-2016 21:22 . Reden: Link verwijderd, voegt niks toe.... ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-06-2016 21:26)

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:16
Django is denk ik behoorlijk overkill voor dit, tenzij je van je Magister agenda allemaal losse Django items maakt welke je vervolgens als ics bestand exporteert. Ik denk wel dat dat de netste manier is, dan bouw je ook iets van caching in aan jouw kant. Enige waar je dan naar moet kijken is cache invalidatie zodat je gewijzigde items aan de kant van Magister ook snel genoeg overneemt in je ics export.

Als je het script zo simpel mogelijk wilt omzetten dan lijkt py2web of zelfs een directe implementatie als wsgi me handiger, maar dat kost waarschijnlijk ook aardig wat werk. Voor de hosting (mocht je die nog niet hebben) weet ik dat je vroeger dit soort dingetjes gratis op Google App Engine kon draaien. Aardig wat beperkingen daarbij (zoals niet direct bij het filesystem kunnen) maar ik meen wel dat je Django daar bovenop moet kunnen draaien :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

We gaan er hier vanuit dat je eerst zelf wat onderzoek doet. Dus welke frameworks heb je zelf al geprobeerd en wat vond je daar van? Zie ook Het algemeen beleid #quickstart

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me alleen af of er nog tweakers waren die suggesties hadden maar ik ga morgen django proberen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:16
Django is denk ik behoorlijk overkill voor dit, tenzij je van je Magister agenda allemaal losse Django items maakt welke je vervolgens als ics bestand exporteert. Ik denk wel dat dat de netste manier is, dan bouw je ook iets van caching in aan jouw kant. Enige waar je dan naar moet kijken is cache invalidatie zodat je gewijzigde items aan de kant van Magister ook snel genoeg overneemt in je ics export.

Als je het script zo simpel mogelijk wilt omzetten dan lijkt py2web of zelfs een directe implementatie als wsgi me handiger, maar dat kost waarschijnlijk ook aardig wat werk. Voor de hosting (mocht je die nog niet hebben) weet ik dat je vroeger dit soort dingetjes gratis op Google App Engine kon draaien. Aardig wat beperkingen daarbij (zoals niet direct bij het filesystem kunnen) maar ik meen wel dat je Django daar bovenop moet kunnen draaien :)