Advies voor functionele laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutervd_b
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 17-04-2021
Ha Tweakers leden!

De vorige keer toen ik op zoek was naar een mini pc met goede prestaties ben ik hier uiterst goed geholpen, vandaar dat ik nu met de laptop-variant van de vraag kom.

Wat ik vooral zoek in mijn laptop (op prioriteit genummerd), ik mik rond de €500,- maar duurder/goedkoper mag zolang het te verantwoorden is met bijvoorbeeld levensduur/kwaliteit.

1. Windows
2. Batterijduur
3. Numpad
4. Snel opstarten
5. Zodanig licht (ik zal hem veel gaan meeslepen)
6. Goede/sterke Wi-fi ontvanger
7. Minstens 3/4 USB ports
8. HDMI port + multiple monitor (liefst 2 monitoren er aan indien mogelijk)

Ik ben benieuwd naar jullie suggesties, hem apart laten bouwen vind ik prima, zolang de garanties/vervangingen maar weer makkelijk te verhalen zijn.

Alvast bedankt!

Groeten,
Wouter

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhrackTheLord
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-02-2021
Deze wellicht? pricewatch: HP Pavilion 15-ac187nd
Ik heb zelf een keer een Pavillion gehad en was daar wel over te spreken. Full HD scherm is wel prettig. Core i3 is degelijk. Ik zou geen AMD/Pentium/Celeron nemen.
pricewatch: HP 15-ac125nd
pricewatch: HP 15-ac170nd
Misschien wil je liever een mat scherm? De HD schermen zijn voornamelijk glossy denk ik.

[ Voor 8% gewijzigd door PhrackTheLord op 17-06-2016 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hoeveel opslag heb je nodig? In het prijssegment wat jij noemt zijn wel SSD's te vinden, maar meestal 128GB exemplaren. Volstaat dat?
8. HDMI port + multiple monitor (liefst 2 monitoren er aan indien mogelijk)
Moet het een HDMI port zijn? VGA komt vrijwel altijd voor en je ziet nu toch display port de HDMI aansluiting gaan vervangen op computers. Veel monitoren hebben wel een displayport aansluiting en geen HDMI.

Je kan kijken naar deze laptop: pricewatch: Acer Aspire E5-573-37HT
Deze heeft een 256GB SSD (kan je toch nog wat kwijt erop) plus een HDMI en VGA aansluiting zodat je nog twee extra schermen erop kan aansluiten. 4GB kan wel wat krap worden als de GPU daarvan geheugen moet pakken om drie maal full HD te renderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutervd_b
Ik heb nu trouwens een HP achter liggen van een paar jaar terug, die al tijden stuk is - volgens de customer care van HP ligt het waarschijnlijk aan mijn moederbord.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04439615

Mochten de huidige laptops in de markt niet véél beter zijn dan deze, suggereren jullie misschien om deze te laten repareren voor ~€150,-?

@ CMD-Snake: wat betreft geheugen voor opslag maakt weining uit - het zullen vooral documenten en pdf's worden met hier en daar een SPSS of iets dergelijks. Ik heb een externe harde schijf die ik gebruik voor grote data-opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Woutervd_b schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:05:
Ik heb nu trouwens een HP achter liggen van een paar jaar terug, die al tijden stuk is - volgens de customer care van HP ligt het waarschijnlijk aan mijn moederbord.

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04439615

Mochten de huidige laptops in de markt niet véél beter zijn dan deze, suggereren jullie misschien om deze te laten repareren voor ~€150,-?
Je link is enkel de onderhoudsgids van je type laptop. Kan je niet de specs opnoemen hier? De gids noemt namelijk alle mogelijke configuraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woutervd_b
CMD-Snake schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:03:
[...]

Je link is enkel de onderhoudsgids van je type laptop. Kan je niet de specs opnoemen hier? De gids noemt namelijk alle mogelijke configuraties.
Hopelijk heb je wat aan het modelnummer?

HP Pavilion AR5B125 15.6"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Woutervd_b schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:23:
Hopelijk heb je wat aan het modelnummer?

HP Pavilion AR5B125 15.6"
Er zijn meerdere configuraties van deze laptop. We kunnen moeilijk raden welke de jouwe is.

Sowieso lijkt het een AMD gebaseerde laptop, Intel CPU's presteren momenteel veel beter.
Pagina: 1