Het probleem is als volgt: Op willekeurige momenten wordt het hele beeldscherm een willekeurige kleur. Maar dat is niet alles: om te beginnen kun je aan het geluid van de pc horen dat alles op de pc gewoon doordraait, dus wanneer je een spel speelt kun je ook eigenlijk gewoon doorspelen zonder beeld. Verder zijn er twee beeldschermen op het systeem (op de videokaart), een HD monitor met HDMI en een oude monitor met VGA via een DVI-VGA converter. Nu is het zo dat deze monitoren ook nog eens nagenoeg altijd 2 verschillende kleuren worden. En dan nog om terug te komen op "willekeurige kleur", dit is zelfs ook nog niet helemaal waar. Er zijn namelijk een aantal specifieke spellen waarbij de monitoren eigenlijk gegarandeerd van kleur veranderen en altijd naar dezelfde. Dit zijn Star Wars Battlefront, waarbij het HD scherm eigenlijk meteen bij het laden van het menu naar grijs verandert, en het vga-scherm naar een willekeurige kleur, maar meestal zwart. Ook is er nog Minecraft, waarbij het scherm altijd na zo'n 15 minuten spelen naar een willekeurige kleur verandert. Echter heb ik het idee dat de kleur altijd een kleur is van een deel van de game/wat dan ook, wanneer de schermen één kleur worden. Voor de rest komt het probleem echter op de meest willekeurige momenten voor, zoals bij webbrowsen en een keer zelfs bij het (!) openen van het Windows Start-Menu(, waarbij het scherm trouwens de kleur werd van het startmenu, namelijk blauw). Als laatste heb ik nog te zeggen dat het probleem uit het niets is ontstaan en niet langzaam is ontstaan en steeds erger is geworden oid.
De machine in kwestie is een van een vriend van mij waarvoor ik de PC heb gebouwd:
Verder belangrijk is dat de machine op Windows 10 draait.
En dan nu alles wat ik al heb geprobeerd om het probleem op te lossen(niet op volgorde):
Morgen ga ik weer naar mijn vriend toe, om te beginnen om even met de webshop te bellen(alweer).
Nu dus aan jullie de vraag om alle suggesties van wat het probleem zou kunnen zijn, want ik weet het niet meer.. Verder, de videokaart ligt nog bij de webshop, dus alle suggesties om door de webshop te laten uitvoeren zijn ook zeer welkom.
Verder zit ik ook nog met het volgende dilemma: we zijn nu ook op het idee gekomen om mijn videokaart in zijn systeem te zetten en vervolgens te kijken wat er gebeurt. Echter twijfel ik nu dus of ik mijn videokaart in zijn pc WIL zetten, dus nog even de vraag: kan mijn videokaart dan misschien ook kapot gaan?
Ik hoop dat uiteindelijk toch het probleem gevonden kan worden met jullie hulp
EDIT: Wanneer het probleem zich voordoet is het nodig om de PC een harde reset te geven om het probleem weer op te lossen.
Ook denk ik dus ook niet dat het probleem bij de kabels ligt. Dit ook aangezien er geen problemen zijn bij het gebruik van de interne graphics.
De machine in kwestie is een van een vriend van mij waarvoor ik de PC heb gebouwd:
# | Product |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed |
1 | ASRock B85M Pro4 |
1 | Asus STRIX-GTX960-DC2OC-2GD5 |
2 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU |
1 | Corsair CX500M |
Verder belangrijk is dat de machine op Windows 10 draait.
En dan nu alles wat ik al heb geprobeerd om het probleem op te lossen(niet op volgorde):
- De PC opnieuw opstarten
- Drivers herinstalleren, vorige versies van de drivers proberen
- Windows compleet herinstalleren(!)
- Videokaart in andere slot op mobo proberen
- Systeem testen via onboard intel graphics, door videokaart uit het systeem te halen en de beeldschermen om te pluggen naar de aansluitingen achterop het mobo, hier GEEN problemen met de schermen
Morgen ga ik weer naar mijn vriend toe, om te beginnen om even met de webshop te bellen(alweer).
Nu dus aan jullie de vraag om alle suggesties van wat het probleem zou kunnen zijn, want ik weet het niet meer.. Verder, de videokaart ligt nog bij de webshop, dus alle suggesties om door de webshop te laten uitvoeren zijn ook zeer welkom.
Verder zit ik ook nog met het volgende dilemma: we zijn nu ook op het idee gekomen om mijn videokaart in zijn systeem te zetten en vervolgens te kijken wat er gebeurt. Echter twijfel ik nu dus of ik mijn videokaart in zijn pc WIL zetten, dus nog even de vraag: kan mijn videokaart dan misschien ook kapot gaan?
Ik hoop dat uiteindelijk toch het probleem gevonden kan worden met jullie hulp
EDIT: Wanneer het probleem zich voordoet is het nodig om de PC een harde reset te geven om het probleem weer op te lossen.
Ook denk ik dus ook niet dat het probleem bij de kabels ligt. Dit ook aangezien er geen problemen zijn bij het gebruik van de interne graphics.
[ Voor 17% gewijzigd door JTT op 18-06-2016 14:31 ]
Have you tried turning it off and on again?