Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi signaal valt af en toe opeens zo goed als weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ®enas©ent
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 15:13
Hoi,

Ik heb een kabelmodem van mijn provider, met daarachter een draytek vigor 2860Vn+ als router. ik heb sinds kort af en toe last van wifi internet dat ineens een kruipsnelheid bereikt, zonder verklaring.

Enkele opmerkelijke dingen:

1) als ik tijdens zo'n drop in snelheid de snelheid via een kabel test haal ik gewoon max snelheid

2) als ik het wifi kanaal tijdens zo'n drop in snelheid verander, is het meteen weer een stuk beter

3) als ik met inssider home de signaalsterkte bekijk tijdens zo'n drop, is die onveranderd

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Zit er hier iemand met een signal jammer te kloten ofzo? :/ of is m'n router misschien niet helemaal jofel meer?

[ Voor 0% gewijzigd door ®enas©ent op 17-06-2016 20:10 . Reden: typo ]

Alle reacties

Verwijderd

Is de situatie sinds kort zo of vanaf het begin van plaatsing? Als het nog maar net zo is dan kun je eigenlijk alleen maar kijken wat is er veranderd.
1 zijn er netwerken bij gekomen.(zelfde kanaal)
2 is er apparatuur in huis bijgekomen die ook in de 2,4 ghz of 5 ghz werkt.
Uit ervaring ben ik er achter gekomen dat de draadloze weerstations van de action en lild en zo.Erg ruim denkend zijn kwa bandbreedte, na een frequentie analyseren en een uitgebreide scan kwamen wij er achter dat een temperatuur zender de hele wifi, garagedeur sturing en alarmcentrale in de war gooide. En dat voor een doosje ze groot als een pakje sigaretten.