Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonyo0405
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 03-09 13:48
Hoi,

Ik heb een moto 360 gen 1 en deze is IP67 water ressistant, en dit is volgens de website genoeg om ondergedompeld te worden voor maximaal 30 minuten in 1 meter water. Ik had dit in mijn achterhoofd gehouden en dacht dus dat 5 minuutjes zwemmen (in schoon water zonder zout of chloor) wel oke zou zijn. Maar helaas was hij na het zwemmen uit... Ik wilde kijken hoe laat het was door mijn pols omhoog te doen en toen gebeurde er niks, ik heb hem toen afgedaan en zag water door de glazen gaatjes aan de achterkant. Ik heb hem vanmiddag geprobeerd licht te föhnen en heb hem in de zon gelegd. Maar ik ben eigenlijk te bang om hem op te starten, ook heb ik hem niet aan de lader gelegd ofzo. Weet iemand hoe ik dit water (meer damp/vocht) eruit kan krijgen of eruit kan laten halen? Zou dit gewoon kunnen bij een juwelier? Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groetjes Anthony

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 08:50
Als het water er in kan kan het water er ook uit :).

Gooi je horloge in een bak met rijst. Bandje eraf en dan het hele horloge volledig in de rijst. De rijst zal vervolgens het vocht op nemen, waarna na ongeveer een dag al het water uit je horloge de rijst in is getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonyo0405
Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
Als er water in is gekomen terwijl dat ding IP67-gecertificeerd is dan lijkt me dat een productiefout. Aangezien hij in septemer 2014 op de markt is verschenen zou je gewoon recht hebben op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
IP67 - Withstands immersion in up to 3 feet of fresh water for up to 30 minutes. Not designed to work while submerged underwater. Do not use while swimming, or subject it to pressurized streams of water. Avoid exposure of leather band to water. Not dust proof.
Wel balen dit. Ik vraag me af of je met behulp van een rijstbad al het water eruit krijgt. En als dat zou lukken, of je in de toekomst niet alsnog problemen krijgt door achtergebleven aanslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonyo0405
HCQD heeft denk ik wel een oplossing. Het water er niet zelf uit halen maar verhaal halen op de garantie. Heb inmiddels coolblue al een berichtje gestuurd ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02:04
Maar volgens de specificaties waar Luit naar verwijst had je niet mee mogen zwemmen. Aan een kant begrijp ik dat wel, als je een stevige crawl inzet staat er toch aanzienlijk meer druk op dan wanneer je hem alleen in het water legt, aan de andere kant leest natuurlijk niet iedereen al die voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonyo0405
https://www.bol.com/nl/p/...x-76-cm/9200000014078639/

Het was echt meer "zwemmen" dan zwemmen hoor. Een stevige crawl zoals je het mooi noemt zat er zeker niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:53

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Klein schopje naar WNO omdat het een wearable is :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonyo0405
Hoe? Dit is mn eerste post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
IP67 zegt dat je hem niet mag gebruiken tijdens bijvoorbeeld zwemmen, niet dat je er niet mee kunt zwemmen. Dat slaat doorgaans op knopjes die je niet mag indrukken, omdat eenmaal ingedrukt er wel water langs kan.

Lijkt ook mij daarom garantiekwestie.

[ Voor 8% gewijzigd door frickY op 17-06-2016 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anthonyo0405
Gebruiken is niet het geval geweest. Op de website van Coolblue staat dit vermeld:

"'s Avonds stap jij geheel op de hoogte onder de douche. En zelfs daar ontvang je nog je Facebookberichten, want de smartwatch is waterdicht tot 1 meter."

Ik denk dus dat ze niet heel veel poot hebben om op te staan als ze zeggen dat dit buiten de garantie valt. Op wikipedia staat dit: "7 JIS 7 IP-x7 Dompeldicht Geen water indringing indien ondergedompeld (30 min op 1 m)" en dit is ook wat ik op een aantal andere websites heb gevonden. Dus een kleine 5 minuten ondergedompeld, nogmaals niet gebruikt en hoogstwaarschijnlijk ook niet het knopje ingedrukt, zou makkelijk moeten kunnen. Tevens is het ook nog binnen de "2 jaar garantie". Maar helaas zullen ze vast wel iets vinden om hem niet te hoeven repareren... Ook hebben ze nu al gezegd dat ze misschien (waarschijnlij) wel een rekening mee kunnen sturen omdat het niet binnen de garantie valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Tja, IP67 zegt het eigenlijk al, dompeldicht. IP68 is waterdicht.

Onderdompelen is met nagenoeg geen beweging en als je zwemt (of "zwemt" zoals je zelf zegt) dan beweeg je toch best een beetje.

Sony had eerst ook waterdichte telefoons, IP67 maar geven nu wel aan dat je ze niet onder water moet gebruiken.
Samsung met de S7 adverteert ook al een poosje met spatwaterdichte telefoon in plaats van waterdicht. Deze is ook IP67.

Ik denk dat je vooral moet hopen op een stukje coulance hier.
Pagina: 1