Kan videokaart in pc

Pagina: 1
Acties:

• JornPC
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-06-2021
Hallo,

Ik heb sinds ongeveer een jaar deze pc en zou graag de videokaart willen upgraden. Nou heb ik wat rond gezocht op internet en ben erachter gekomen dat ikzelf geen stroomtoevoer heb voor mijn videokaart (GTX 750) en de nieuwere video kaarten vereisen dat wel. Dus mijn vraag is of ik een GTX 1070 zou kunnen kopen die dan eventueel zonder stroomtoevoer werkt, of dat ik die simpelweg erop aan kan sluiten op een of andere manier. Ik ben namelijk niet echt een computer expert.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een GTX1070 heeft exact in de specificaties staan welke bekabeling er verplicht nodig is. Je zal dus op zoek moeten naar een voeding die in jouw PC past en ook nog eens de GTX1070 kan aansturen.

Verder:
Je hebt vragen over de merk- en productwereld van PEAQ?
Onze servicehotline helpt je graag verder.

0900 - 123 34 00
(€ 1 per gesprek/fax)

Van maandag tot en met vrijdag: 9-18 uur.
Ze kunnen je vast wel vertellen of/welke voeding er in je PC moet / mag / kan.

Gezien dat je zelf zegt geen expert te zijn, ga ik niet aanraden om een losse voeding erbij te schakelen en daarmee de GTX1070 aan te sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 17-06-2016 17:07 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
En meteen vragen/kijken of dit moederbord geen blacklist heeft en de nieuwe generatie gpu wel gaat ondersteunen.

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-12-2025
Is niet te zeggen aan de hand ban wattage alleen. Minicomputer itx en zo hebben vaak hele goede voedingen van soms maar 200 a 250 watt en toch kunnen ze een volle computer aan incl 100 a 150 watt video kaart.
En ander hebben goedkope voeding van 600/a 700 watt en die klapt er constant uit.
Heb ze hier gehad de goede dan kost wel wat meer natuurlijk

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Verwijderd

Haal het zijpaneel eens van de pc en geef door of post een foto van de zijkant van de voeding. Met het typenummer valt te achterhalen of de benodigde aansluitingen aanwezig zijn.

• JornPC
Na eens goed gekeken te hebben ben ik toch nog iets van mogelijke voeding tegen gekomen: Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8a750f0208ef2887fc0483464063f704.png

Binnenkant pc:
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7e60dfdc660c8fe67d49cc5921f1f7c9.png

[ Voor 9% gewijzigd door JornPC op 17-06-2016 18:58 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 20:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

een gtx 1070 gaat niet lukken met de standaard voeding een rx480 wel :+

Dat ziet er me een redelijk standaard atx voeding uit.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-12-2025
Typisch gevalletje pre-build.

Matige voeding, moederbord met raar geplaatste conrectoren, weinig tot geen airflow in de kast.

Ik denk niet dat je er een videokaart in krijgt aangezien de sata connectoren bijvoorbeeld onder waar een GPU zou moeten komen zitten. Die zijn namelijk een stuk breder en langer dan de kaart die er nu is zit en daarna kan die nergens z'n warmte kwijt omdat er fans in de kast zitten.

• JornPC
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:02:

Matige voeding, moederbord met raar geplaatste conrectoren, weinig tot geen airflow in de kast.

Ik denk niet dat je er een videokaart in krijgt aangezien de sata connectoren bijvoorbeeld onder waar een GPU zou moeten komen zitten. Die zijn namelijk een stuk breder en langer dan de kaart die er nu is zit en daarna kan die nergens z'n warmte kwijt omdat er fans in de kast zitten.
Dus de radeon rx 480 zou dan niet in mijn pc kunnen (of andere soortgelijke redelijk goede videokaart)?

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:10

Zorian

What the fox?

Rechtstreeks uit de specificaties van de pagina uit de OP:

Stroomvoorziening: 450W

Beetje aan de krappe kant lijkt mij.
Ziet er ook uit als 1 van die crappy budgetvoedingen, die leveren meestal minder dan ze moeten ook nog eens.

[ Voor 30% gewijzigd door Zorian op 17-06-2016 19:15 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:36

Nemesizz

Untouchable

JornPC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:10:
[...]

Dus de radeon rx 480 zou dan niet in mijn pc kunnen (of andere soortgelijke redelijk goede videokaart)?
Gezien de ruimte die er is, zou ik er niet te veel hoop in hebben nee.
De Radeon is (voor zover ik heb kunnen zien) niet monsterlijk groot, maar denk toch dat die sata en USB kabels in de weg gaan zitten.

En dan zit je nog met de airflow, denk dat die dusdanig slecht is dat je er geen high-end (of mid-high) videokaart in kwijt kan zonder vroeg of laat hitteproblemen te krijgen.

• MichaelvD
JornPC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:10:
[...]

Helaas niet om dat wel te kunnen heb je een nieuwe kast en moederbord nodig en dan zou ik gelijk de voeding vervangen.

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:46
De Rx480 zou je er gewoon in kunnen doen zonder dat de sata/usb poorten geraakt worden, er zit meer dan 2 slots ruimte tussen.

• JornPC
Nemesizz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:15:
[...]

Gezien de ruimte die er is, zou ik er niet te veel hoop in hebben nee.
De Radeon is (voor zover ik heb kunnen zien) niet monsterlijk groot, maar denk toch dat die sata en USB kabels in de weg gaan zitten.

En dan zit je nog met de airflow, denk dat die dusdanig slecht is dat je er geen high-end (of mid-high) videokaart in kwijt kan zonder vroeg of laat hitteproblemen te krijgen.
Wat moet ik me dan precies voorstellen bij hitteproblemen?

• Zorian

Zorian

What the fox?

JornPC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Je snapt het concept van airflow neem ik aan? Bij gebrek hieraan bouwt hitte zich op van je GPU in de kast, met als gevolg dat je onderdelen te heet worden. Vinden ze zeg maar niet zo heel tof.

• MichaelvD
JornPC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Oververhitting op de GPU, thermal throtteling (lager klokken van de GPU om minder heet te worden = Mindere prestaties) En op langer termijn schade aan de kaart zelf.

• JornPC
MichaelvD2203 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:35:
[...]

Oververhitting op de GPU, thermal throtteling (lager klokken van de GPU om minder heet te worden = Mindere prestaties) En op langer termijn schade aan de kaart zelf.
Is het ook een mogelijk om de videokaart buiten de kast te houden, zodat deze dan niet over verhit kan raken. Ik heb namelijk nog wel wat ruimte naast mijn pc vrij waar je niet kunt lopen dus erop stappen ofzo kan niet. (Het is maar een idee, ik heb geen idee of dit überhaupt wel mogelijk is)

• Zorian

Zorian

What the fox?

JornPC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:38:
[...]

Is het ook een mogelijk om de videokaart buiten de kast te houden, zodat deze dan niet over verhit kan raken. Ik heb namelijk nog wel wat ruimte naast mijn pc vrij waar je niet kunt lopen dus erop stappen ofzo kan niet. (Het is maar een idee, ik heb geen idee of dit überhaupt wel mogelijk is)
Nee, dat kan niet. Dat ding prik je immers direct in je moederbord.

[ Voor 5% gewijzigd door Zorian op 17-06-2016 19:39 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-02 20:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

MichaelvD2203 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:02:

Euhm volgens mij moet je nog eens zien, de sata connectoren zitten mooi onderaan het bord of bedoel je op die pcie 1x? Het x16 slot is momenteel bevolkt met een grafische kaart. Het enigste wat ein de weg zou kunnen zitten is die bridge chip.

Wat betreft het eventuele warmte probleem kan ik nog in komen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• MAX3400

MAX3400

Zorian schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:38:
[...]

Nee, dat kan niet. Dat ding prik je immers direct in je moederbord.
Tsk tsk tsk :| Dingen zeggen die niet waar zijn? Dell Graphics Amplifier vanaf $199 te krijgen.

Maar ja, PEAQ levert geen Thunderbolt mee in de PC dus dan krijg je dat weer.

Lang verhaal kort; denk dat het wel een beetje duidelijk is dat de PC dan topicstarter niet voldoende voldoet om een gloednieuw / high-end kaart zonder uitdagingen rondom prik / warmte / afmetingen te plaatsen.

• Zorian

Zorian

What the fox?

MAX3400 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:45:
[...]

Tsk tsk tsk :| Dingen zeggen die niet waar zijn? Dell Graphics Amplifier vanaf $199 te krijgen.

Maar ja, PEAQ levert geen Thunderbolt mee in de PC dus dan krijg je dat weer.

Lang verhaal kort; denk dat het wel een beetje duidelijk is dat de PC dan topicstarter niet voldoende voldoet om een gloednieuw / high-end kaart zonder uitdagingen rondom prik / warmte / afmetingen te plaatsen.
Ja dat kan inderdaad, maar lijkt me niet echt een wenselijke oplossing. ;)

• MichaelvD
Damic schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:42:
[...]
Euhm volgens mij moet je nog eens zien, de sata connectoren zitten mooi onderaan het bord of bedoel je op die pcie 1x? Het x16 slot is momenteel bevolkt met een grafische kaart. Het enigste wat ein de weg zou kunnen zitten is die bridge chip.

Wat ik zie op het plaatje is dat de sata connectoren op de hoogte van het 2e pci-e zitten bijna alle kaarten zijn 2 slots de kaart die er nu in zit is een stuk minder breed.

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Damic schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:42:
[...]

Het moederbord zit op de kop (wel vaker bij OEM's) en de sata poorten zitten ter hoogte van het 2e pci-e slot.
Net wat Michael zegt kom je dan in de problemen met 2 slot koelers (wat de meeste zijn, soms zelfs 2,5 slot).
De huidige kaart is erg kort en slechts enkel slot koeler (misschien 1,5 maar zeker geen 2 slots).

Dan zit je nog met die blauwe kabels (wat ik zo zie, USB), die zouden dan over de videokaart heen moeten, hangen ook ongeveer weer ter hoogte van waar een fan zou zitten (radiaal stock koeler), allemaal niet ideaal.

• JornPC
Nemesizz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:52:
[...]

Het moederbord zit op de kop (wel vaker bij OEM's) en de sata poorten zitten ter hoogte van het 2e pci-e slot.
Net wat Michael zegt kom je dan in de problemen met 2 slot koelers (wat de meeste zijn, soms zelfs 2,5 slot).
De huidige kaart is erg kort en slechts enkel slot koeler (misschien 1,5 maar zeker geen 2 slots).

Dan zit je nog met die blauwe kabels (wat ik zo zie, USB), die zouden dan over de videokaart heen moeten, hangen ook ongeveer weer ter hoogte van waar een fan zou zitten (radiaal stock koeler), allemaal niet ideaal.
Dus om een enigszins goede videokaart in mijn pc te krijgen zal ik het moederbord en de kast moeten vervangen? En eventueel ook de voeding?

• MichaelvD
JornPC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Dus om een enigszins goede videokaart in mijn pc te krijgen zal ik het moederbord en de kast moeten vervangen? En eventueel ook de voeding?
Dat is een beetje de conclusie ja inderdaad

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

JornPC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:55:
[...]

Vrees het wel ja.

Veel van die OEM PC's (kant-en-klaar PC's zeg maar) zijn totaal niet gemaakt om uit te breiden.
Misschien een latje RAM erbij of een hardeschijf, maar voor de rest zijn ze niet upgrade vriendelijk.

• JornPC
Nemesizz schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:57:
[...]

Vrees het wel ja.

Veel van die OEM PC's (kant-en-klaar PC's zeg maar) zijn totaal niet gemaakt om uit te breiden.
Misschien een latje RAM erbij of een hardeschijf, maar voor de rest zijn ze niet upgrade vriendelijk.
Dat gaat hem denk ik ook niet worden, aangezien ik geen idee heb hoe ik dat zou moeten doen.

Toch bedankt voor al jullie reactie's! _/-\o_

• Zorian

Zorian

What the fox?

JornPC schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 20:04:
[...]

Dat gaat hem denk ik ook niet worden, aangezien ik geen idee heb hoe ik dat zou moeten doen.

Toch bedankt voor al jullie reactie's! _/-\o_
Als ik een tip mag geven, laat je volgende computer assembleren met losse componenten. Kan schelen in de prijs (afhankelijk van wat je haalt natuurlijk) en het is doorgaans upgradevriendelijk.
Kan je in de winkel laten doen, maar ik weet vrij zeker dat je wel een vriend hebt die handig is met computers en hem voor een biertje in elkaar wil zetten. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Zorian op 17-06-2016 20:13 ]

• Joeybryan
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15-02-2022
Ik denk dat het gewoon gaat passen.
Mijn oude pc was ook een pre build uit de winkel met een vergelijkbare kast.
Hier kon ik gewoon een r9 270x in kwijt.
Moet er wel bij zeggen dat het wel lastig was om hem er in te krijgen.

Dat het niet verstandig is i.v.m de temperatuur sta ik volledig achter. Dat heb ik zelf namelijk ook ervaren.

Advies is inderdaad een andere kast en voeding. Zo zijn de kosten ook te overzien.
Zou je met de tijd,mits je financien dat toelaten, de rest ook kunnen upgraden.

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 23:42

Bene

list incomprehension

Dit is een PC met een best okay voeding. FSP ligt mijlenver van de noname voedingen waar iedereen die dramatische ervaringen mee heeft.

Een GTX 1070 zou werken, qua wattage kom je 50 watt hoger uit dan je huidig gebruik en dan zit je met die CPU nog ruim binnen de specs van de (bewezen..) voeding. Die blauwe SATA kabels lijken mij afgemeten om erover heen te passen, zo niet dan kunnen ze er zeker onderdoor. Alleen die voeding, die is zo stupide geplaatst, dat is de enige warme lucht afvoer en die zou dan bovenop je videokaart zitten. Dat gaat de levensduur niet tegemoet komen. Koop een nieuwe kast van een euro of 50 (best buy guide, altijd goed), dat haal je in levensduur wel weer uit die videokaart.

• JornPC
Ik heb nu deze pc en ik zou graag willen weten welke videokaart goed zou werken, zonder hitteproblemen en het liefst ook zonder het vervangen van de voeding en kast. Ik zou op het minst 4 GB in m'n videokaart willen. Ik heb ongeveer €400 te besteden op dit moment. Als er verder geen goede passende videokaarten zijn met deze pc build, wil ik ook nog wel overwegen een nieuwe kast, moederbord en eventueel voeding te kopen.

Mvg

Edit: In mijn vorige topic staan ook nog wat foto's van de voeding en de binnenkant van de pc.

[ Voor 13% gewijzigd door JornPC op 30-06-2016 09:54 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Het systeem bevat volgens de specs nu een: NVIDIA® GeForce® GTX 750 DirectX® 11
Voeding is 450W, merk weet ik zo niet.
Als ik het moederbord google H81H3-EM2 lijkt het een ECS EliteGroup (Medion?) type.

AMD heeft onlangs de RX480 gereleased. Andere optie is de GTX1070, maar dan zit je wel wat over je prijsrange.
Beide TDP van 150W, je processor heeft 84W, dus voeding technisch zou het moeten kunnen.
no garanties though

Ik weet alleen zo niet of deze passen in de kast aangezien er geen foto's van de binnenkant zijn of layouts van het moederbord.

[ Voor 11% gewijzigd door Viper® op 30-06-2016 09:55 ]

• MAX3400

MAX3400

Hoezo kan deze vraag niet in je andere topic? Volgens mij zijn daar ook genoeg opties/hints gegeven waar je wel op moet & kan letten zoals PEAQ zelf even bellen met de vraag.

[ Voor 30% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2016 09:57 ]

• JornPC
Viper® schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:54:
Het systeem bevat volgens de specs nu een: NVIDIA® GeForce® GTX 750 DirectX® 11
Voeding is 450W, merk weet ik zo niet.
Als ik het moederbord google H81H3-EM2 lijkt het een ECS EliteGroup (Medion?) type.

AMD heeft onlangs de RX480 gereleased. Andere optie is de GTX1070, maar dan zit je wel wat over je prijsrange.
Beide TDP van 150W, je processor heeft 84W, dus voeding technisch zou het moeten kunnen.
no garanties though

Ik weet alleen zo niet of deze passen in de kast aangezien er geen foto's van de binnenkant zijn of layouts van het moederbord.
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/8a750f0208ef2887fc0483464063f704.png
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/7e60dfdc660c8fe67d49cc5921f1f7c9.png

• JornPC
MAX3400 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 09:56:
Hoezo kan deze vraag niet in je andere topic? Volgens mij zijn daar ook genoeg opties/hints gegeven waar je wel op moet & kan letten zoals PEAQ zelf even bellen met de vraag.
Kleine moeite om een nieuwe te starten.
Ik heb ook Peaq een mail gestuurd en die hebben me verteld dat ik niet over de middelen beschik om een 1070 te laten draaien.

[ Voor 13% gewijzigd door JornPC op 30-06-2016 10:03 ]

• Viper®
  • Niet online
Ah, je hebt 1 x 6 PIN's connector, dat maakt het lastig.

GTX 1070 zijn allemaal 1 x 8 PIN minimaal.
Mocht je 2 x 6 PIN hebben dan is er een connector voor, zo niet dan zou ik het niet doen.

RX 480 is dan nog een optie. Of een GTX 960, de Asus STRIX variant vereist maar 1 x 6 PIN connector.
http://www.asus.com/nl/Gr...DC2OC4GD5/specifications/

up to 150W1 additional 6 pin PCIe power required

Maar de RX480 is een nieuwere chipset, ondersteunt DX12 en lijkt mij een betere optie overal.
Even wachten tot deze beter verkrijgbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Viper® op 30-06-2016 10:03 ]

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 15:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Zie ik goed dat dit een FSP voeding is?

Kan je misschien het typenummer hier neerzetten?

Het kan zijn dat mijn geheugen me in de steek laat maar volgens mij heeft FSP ook best een zut goede voedingen gemaakt.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

• Viper®
  • Niet online
Blaat schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:03:

Het kan zijn dat mijn geheugen me in de steek laat maar volgens mij heeft FSP ook best een zut goede voedingen gemaakt.
FSP, ik dacht dat al die voedingen slecht waren.

Ligt het nu aan mij of is die kast indeling ook heel apart.
Het moederbord zit op de kop, apart.

• JornPC
Blaat schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:03:

Ik neem aan dat het typenummer op de sticker rechtsboven staat, maar aangezien ik geen toegang heb tot mijn pc nu, zal ik die later erop zetten.

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 15:20

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

JornPC schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 10:06:
[...]

Ik neem aan dat het typenummer op de sticker rechtsboven staat, maar aangezien ik geen toegang heb tot mijn pc nu, zal ik die later erop zetten.
Volgens mij is het de FSP450-40EMDN.

Bron:
Terrie in "Voeding advies en informatie topic - Deel 32"

Dit is wat the mask erover zegt:
Verwijderd schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 23:05:
[...]

Ja die voeding vind je ook terug in veel Medion systemen. Eén PEG connector zou goed kunnen maar het zou zo maar kunnen dat het soms net wat anders is, dus misschien eerst even kijken wat er aan zit één of twee PEG connectors en 6 of 6+2 pins.

De meeste GTX 960's hebben trouwens maar één PEG connector nodig, sommige GTX 970's hebben er ook maar één nodig en er is zelfs ook nog een R9 380 welke maar één nodig heeft. Keuze genoeg dus.
Eventueel kan je zelfs nog een 1070 aanchaffen en een GND brugje kopen zodat je 6 pins PEG connector een 8 pins wordt.

Als dat echt lastig is heb ik een dergelijk dingetje nog wel liggen.

De founders edition (of custom blower design) zou in dit geval geen extreem slechte keuze zijn i.v.m. de slechte airflow in de kast. De FE blaast namelijk zijn warme lucht de kast uit.

[ Voor 14% gewijzigd door Blaat op 30-06-2016 10:13 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Verwijderd

De airflow is zoals altijd in oem pc's erg slecht en voldoet aan het minimum waarmee het systeem standaard is uitgerust. De cpu koeler neemt nu icm de tunnel de rol van intakefan op zich. De voeding is verantwoordelijk voor de afvoer van warme lucht omdat er geen casefans aanwezig zijn. Een intake- en een outtakefan erbij zetten zal geen overbodige luxe zijn als je er een redelijke videokaart in gaat zetten.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:00

br00ky

Moderator Harde Waren
KAn prima verder in Kan videokaart in pc. Merge en schopje naar CAA.

• JornPC
Na wat ik gelezen heb lijkt mij een RX 480 toch wel een redelijk goede optie. Ik twijfel echter wel tussen die 4GB en 8GB versie. Als ik games wil spelen (GTAV, Witcher 3 bijv.) in 1080p en hoogste graphics, welke zouden jullie dan aanbevelen?

[ Voor 4% gewijzigd door JornPC op 30-06-2016 17:08 ]

• MAX3400

MAX3400

Het prijsverschil tussen 4GB en 8GB lijkt rond de 50 Euro te liggen. Op dit moment zie ik geen noodzaak om voor 1080p een 8GB videokaart in te zetten. Tenzij je verwacht om ook op een 144fps monitor te gaan gamen, dan is 8GB mogelijk wel een aanrader.

Het lastige is dat we niet weten wat eraan zit te komen aan games/requirements. Je noemt nu spellen waarvan alle benchmarks tot in den treure op internet staan. Je kan op basis van die benchmarks toch wel beslissen welke videokaart het handigste / economische is?

• JornPC
Klopt het trouwens ook dat elke videokaart in elk moederbord past, dat ik dadelijk niet met een videokaart zit die niet in mijn moederbord past? Ook is de RX 480 ongeveer 7 cm langer dan de kaart die ik nu heb, geeft dat ook nog problemen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:10
MAX3400 schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 17:13:
Het prijsverschil tussen 4GB en 8GB lijkt rond de 50 Euro te liggen. Op dit moment zie ik geen noodzaak om voor 1080p een 8GB videokaart in te zetten. Tenzij je verwacht om ook op een 144fps monitor te gaan gamen, dan is 8GB mogelijk wel een aanrader.
Als je een 144Hz scherm hebt wil je waarschijnlijk settings omlaag gooien om een hogere fps te halen, hierdoor is er juist minder geheugen in gebruik.

Ik denk ook dat de komende paar jaar 4GB nog wel prima is met een dergelijke kaart en 1080p.
Scheelt het maar 2 tientjes neem dan wel de 8GB voor de zekerheid.
Zit je te denken aan crossfire (waarschijnlijk niet) dan zou ik ook 8GB nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 02-07-2016 20:09 ]

• Viper®
  • Niet online
Vroeger was het zo dat in sommige kasten de videokaart net iets te lang was en tegen de 5"25 bay's aan de voorkant kwam.

Naast de RX480 is de GTX1060 nog een optie. Weet alleen niet wanneer deze officieel uitkomt.
voor de rx480 zou ik de 4GB versie nemen. Scheelt toch weer 50 euro, kleine kans dat het geheugen te unlocken is tot 8 gb (lees het amd rxxx thread).
8 gb lijkt mij verder wat overkill

Verwijderd

voeding kan je er gewoon uit schroeven neem ik aan?
Pagina: 1