Probleem DivX-jes fullscreen afspelen op TV

Pagina: 1
Acties:

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Hallo allemaal

Ik heb een probleem met het afspelen van sommige DivX-jes.
Bij het afspelen van bijna al mijn DivX-films in wmplayer gaat het beeld van mijn TV automatisch op fullscreen. :) Dat is dus oké.

Maar nu heb ik een paar DivX films van goede kwaliteit die niet op fullscreen willen. Als ik deze opstart, knippert het beeld van mijn tv een paar keer en daarna wordt de film gewoon in een window afgespeeld. :(
Dit probleem heb ik in wmplayer 6.4 en ook in 7.1

In de "Fullscreen Video Mirror Control" staat alles zoals het hoort.
Betekent het dus dat die DivX films dan niet goed ge-encode zijn? Dat er niet een signaal wordt meegegeven dat zegt dat ie op fullscreen afgespeeld moet worden of zo? :?

Ik heb in de search geen oplossing kunnen vinden dus zou iemand mij hier meer over kunnen vertellen?
Alvast bedankt!

NB: TVTool vind ik persoonlijk geen fijn programma en plz... Alt+Enter in wmplayer is ook geen optie.

Ik heb een Asus V7100T GeForce 2MX met TV-out die draait op de 12.41 detonators onder Win2k SP2.

Greetz,

Bad Karma

• Bad_Karma
is er helemaal niemand die hier een oplossing voor weet??

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 25 juni 2001 19:29 schreef Bad_Karma het volgende:
Alt+Enter in wmplayer is ook geen optie.
Hoezo niet dan?

• Bad_Karma
Mijn desktop resolutie is 1280x1024 en mijn tv kan maximaal 800x600 hebben (ik heb geen breedbeeld).
Dat betekent dus dat wanneer je het beeld op je monitor fullscreen hebt, het beeld voor de tv te groot wordt zodat je moet 'scrollen' om alles te kunnen zien.
Dat kijkt niet zo lekker.
Het zou waarschijnlijk wel werken als ik mijn desktop resolutie ook naar 800x600 switch, maar dan moet ik dus 1000 handelingen gaan verrichten voordat ik een film kan kijken.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Welke vidcard heb je dan??

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Ik heb een Asus V7100T GeForce 2MX met TV-out die draait op de 12.41 detonators onder Win2k SP2.
|:(

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 26 juni 2001 13:46 schreef Majestic het volgende:

[..]

|:(
Ja stom, over het hoofd gezien :z
Het lukt mij n.l. niet meer met mijn mx. werkte eerst wel 2 verschillende reso's

• Bad_Karma
Op dinsdag 26 juni 2001 13:55 schreef KillerAce_NL het volgende:

Het lukt mij n.l. niet meer met mijn mx. werkte eerst wel 2 verschillende reso's
Je zult waarschijnlijk even de instellingen van dat Fullscreen Video Mirror Control moeten checken.

Je twinview settings moeten op clone staan. en daarna moet je bij de video mirror controls je fullscreen device op secondary display setten.

• Bad_Karma
Bedankt voor jullie reacties, helaas zat er nog geen oplossing tussen.
Ik vraag me dus af wat anderen doen als je een DivX film op je tv wilt kijken maar hij wil niet op fullscreen.
Niemand?

• Bad_Karma
Oplossing gevonden, dus ik dacht ik laat het maar even weten.
Het gaat om een heel klein tooltje dat eigenlijk ontworpen is voor de Matrox G400 maar hij werkt ook prima met mijn GeForce 2 MX. Ik kan nu weer alle DivXjes fullscreen afspelen!
Je kunt het hier vinden: http://www.tac.ee/~prr/videoutils/

At the moment there is a small incompatibility between DivX ;-), MS MPEG4, WM7, WM8 codecs and Matrox G400/G450 drivers/hardware. If movie's width is not exact multiple of 32 (like 720x???), clip will be played back without using video overlay. If video overlay is not used, clips are looking choppy and DVDMax can not be used.

DivXG400 provides workaround for the problem. It acts as an additional DirectShow filter between codec and Video Renderer, adding black pixels to meet 32pix boundary.

In addition to "32Pix problem" fix, DivXG400 provides following features:

Image adjustment (Pan & Scan, aspect ratio correction, overscan compensation)
High quality subtitle display in windowed and full-screen mode (supports almost every known subtitle format: SubViewer 1.0, 2.0, SubRip, MicroDVD, SAMI, Sub Station Alpha 3.0, 4.0, JACOsub, DVDSubtitle, VobSub and TMPlayer)
Subtitle output to TV in DVDMax mode (of course, all "classical" modes are supported, too)
DivXG400 is codec-independent and should work within all players, that use automatic DirectShow Filter Graph generation (Windows Media Player, BS Player, MicroDVD Player, Zoom Player etc.). Also, video codec must support YUY2 output format.

I've been informed, that DivXG400 has good influence over playing clips with several GeForce cards as well. So You may find DivXG400 useful even if You don't have Matrox G400. I think at least subtitle functionality is worth to try :-)

Nog een tip: installeer DivX AntiFreeze ook meteen, dat loste bij mij een hoop vastlopers op!
Pagina: 1