HDD besteld, recertified ontvangen, nieuwe niet leverbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-10 16:18
Afgelopen zaterdag kreeg ik van Tweakers een notificatie dat een WD red 5TB onder de 200,- was gezakt, ik blij want dan kan ik mijn RAID-array weer uitbreiden.
Na er even over nagedacht te hebben heb ik deze zondag bij Bol.com voor 189,35 via de externe verkoper centralpoint besteld en deze werd dinsdag geleverd.

Doe ik dinsdagavond de doos open blijkt er een recertified exemplaar in te zitten. De discussie over de kwaliteit van recertified HDD's vs nieuwe HDD's wil ik hier even buiten beschouwing laten, maar als ik een nieuwe HDD bestel wil ik ook graag een nieuwe HDD ontvangen.

Woensdag contact gezocht met centralpoint en zij zouden contact opnemen met bol.com hoe dit opgelost kon worden, ze kregen ze niet te pakken dus zouden donderdag ochtend even terugbellen. Na de donderdag niets gehoord te hebben heb ik eind van de dag wederom gebeld, kreeg een andere medewerker aan de lijn die niet begreep waarom er contact gezocht moest worden en vroeg hierbij om foto's van het product op te sturen waarna hij dit vanmorgen als eerste aan zijn leidinggevende ging doorsturen om af te handelen. Vervolgens krijg ik van bol.com een retourmelding welke ik niet zelf heb aangemaakt.

Na om 12:00 nog steeds niet gehoord te hebben nogmaals gebeld, hierbij wordt gezegd dat de hele batch bij hun leverancier recertified exemplaren bevatte en dat de leverancier geen WD red 5TB meer op voorraad hadden waardoor zij de schijf niet meer kunnen leveren en dat ik niets anders kon doen dan het product te retourneren waarna ik mijn geld terugkrijg, eventueel kon ik nog een ander product uitzoeken met 20,- korting. Dit is natuurlijk niet wat ik wil aangezien de schijf niet meer voor 189,- te krijgen is en ik in principe gewoon een nieuwe schijf wil.

Daarna nog even met bol.com gebeld om te melden dat ik de retourmelding niet heb aangemaakt en of zij iets voor mij konden betekenen. Zij gingen nog contact opnemen met centralpoint en ik kreeg de volgende mail:
Beste frankyboy707,

naar aanleiding van ons telefoongesprek eerder vandaag. Kan ik je het volgende vertellen:
Ik heb contact gehad met CentralPoint, en zij geven aan dat de reden van retour aanmelden is omdat zij het zelf niet meer geleverd krijgen vanuit hun leverancier.
Mijn advies is dat je deze externe harde schrijf retour stuurd naar hun, zodat wij het betaalde bedrag weer aan je kunnen retourneren. Hiermee kan je dan vervolgens een andere bestellen.

Excuses voor het ongemak, hoop je hiermee wel voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

bol.com Klantenservice
Vervolgens heb ik bol.com weer gebeld om te vragen of er geen andere oplossingen waren omdat ik dit niet zie zitten (wil tenslotte gewoon een nieuwe harde schijf) waarna ze me aanboden om het artikel te retourneren en ik een cadeaubon van 25,- zou krijgen. De goedkoopste WD harde schijf is bij bol.com echter 225,- waardoor ik alsnog meer moet betalen dan ik in eerste instantie heb betaald.

TLDR;
Harde schijf besteld en recertified exemplaar ontvangen. Besteld via bol.com en uitlevering werd gedaan door centralpoint. Centralpoint geeft aan geen nieuwe HDD's meer te kunnen leveren.

Nu mijn vragen:
-Wat is voor mij eigenlijk de partij die ik aan moet spreken? Bol.com of centralpoint?
-Kan centralpoint weigeren om een nieuwe HDD te leveren wat gewoon een courante harde schijf is? Ik heb al meermaals bij centralpoint en bol.com aangegeven dat ik het niet erg vind als ik 2 weken of een maand moet wachten op nieuwe voorraad.
-Kan ik bol.com verplichten om een harde schijf via een andere externe partij te laten leveren voor de overeengekomen prijs?
-Kan ik het beste de ontvangen harde schijf retourneren of deze juist hier houden tot er een oplossing is gevonden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-10 18:43

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zou het niet zo zijn dat die schijven een stuk goedkoper waren, juist doordat het om recertified gaat?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

frankyboy707 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:38:
Nu mijn vragen:
-Wat is voor mij eigenlijk de partij die ik aan moet spreken? Bol.com of centralpoint?
-Kan centralpoint weigeren om een nieuwe HDD te leveren wat gewoon een courante harde schijf is? Ik heb al meermaals bij centralpoint en bol.com aangegeven dat ik het niet erg vind als ik 2 weken of een maand moet wachten op nieuwe voorraad.
-Kan ik bol.com verplichten om een harde schijf via een andere externe partij te laten leveren voor de overeengekomen prijs?
-Kan ik het beste de ontvangen harde schijf retourneren of deze juist hier houden tot er een oplossing is gevonden?
In principe heb je een overeenkomst gesloten met Centralpoint, daar zal je dus ook mee in de clinch moeten gaan. Aangezien alles via de systemen gaat van Bol.com zou je het daar ook mee uit kunnen vechten maar wellicht moet je dan eerst gaan vechten of je wel een overeenkomst met bol.com hebt. Dat is overigens zeker niet kansloos maar misschien wel lastiger.

Centralpoint kan eigenlijk niet weigeren en moet gewoon leveren, echter er is gelijk hebben en gelijk krijgen. Centralpoint zal het wel op een kennelijke vergissing gooien maar dat is wat mij betreft niet aan de orde.

Wat je kan proberen is om de 25 euro van bol.com te accepteren én met centralpoint afspreken dat ze de andere schijf leveren met 20 korting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:07

D4NG3R

kiwi

:)

Tjah, niet om het een of ander maar je hebt recht op een deugdelijk product. Of deze bij wet ook 'nieuw' moet zijn durf ik je dan weer niet te zeggen.

Edit: Voordat er word gezegd 'maar er stond NIEUW' bij, dat gebeurt geautomatiseerd door het systeem. Daar mag je als consument simpelweg niet al te veel waarde aan hangen (eigen onderzoek is verplicht, maar goed als de prijs nauwelijks onder die van de concurrent ligt mag je er van uit gaan dat het 'gewoon' om een nieuw product gaat.)

[ Voor 52% gewijzigd door D4NG3R op 17-06-2016 16:55 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
FooLsKi schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:44:
Zou het niet zo zijn dat die schijven een stuk goedkoper waren, juist doordat het om recertified gaat?
Mja dan moeten ze niet aangeven dat het een nieuwe schijf is. Daarnaast heb ik al een keer eerder voor ong 187,- ook een nieuwe schijf gekocht, dus de inkoopprijs van een nieuwe lijkt me lager te liggen dan die 189,-..
emnich schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:49:
[...]

In principe heb je een overeenkomst gesloten met Centralpoint, daar zal je dus ook mee in de clinch moeten gaan. Aangezien alles via de systemen gaat van Bol.com zou je het daar ook mee uit kunnen vechten maar wellicht moet je dan eerst gaan vechten of je wel een overeenkomst met bol.com hebt. Dat is overigens zeker niet kansloos maar misschien wel lastiger.

Centralpoint kan eigenlijk niet weigeren en moet gewoon leveren, echter er is gelijk hebben en gelijk krijgen. Centralpoint zal het wel op een kennelijke vergissing gooien maar dat is wat mij betreft niet aan de orde.

Wat je kan proberen is om de 25 euro van bol.com te accepteren én met centralpoint afspreken dat ze de andere schijf leveren met 20 korting..
Het punt is alleen dat centralpoint aangeeft dat ze de schijf niet kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:45

Stewie!

Keen must die!

frankyboy707 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:53:
[...]

Mja dan moeten ze niet aangeven dat het een nieuwe schijf is. Daarnaast heb ik al een keer eerder voor ong 187,- ook een nieuwe schijf gekocht, dus de inkoopprijs van een nieuwe lijkt me lager te liggen dan die 189,-..
Die prijs verschilt van week tot week
[...]

Het punt is alleen dat centralpoint aangeeft dat ze de schijf niet kunnen leveren.
En jij wilt dat ze dat wel doen, ook al is die schijf niet op voorraad en is iedereen afhankelijk van de fabriek? De koop ongedaan maken en die tegoed bon accepteren is een nette oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

[...]

En daarom zeg ik ook dat gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen.

Je kan ze voor de rechter slepen en ik denk dat je dan makkelijk wint maar is dat alle moeite waard?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 20:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En jij krijg je geld terug, zaak is daarmee klaar. Dat ze elders stuk duurder zijn, heeft niets meer te maken met jouw 'geschil' met CP. De koop wordt ontbonden, klaar.

Nu kan je ze best via de juridische/gerechtelijke wegen alsnog afdwingen zo'n ding in te kopen en aan jou te leveren, maar dat zal niet goedkoper zijn dan de meerprijs waar je bij een andere winkel de schijf kan kopen.

[ Voor 23% gewijzigd door SinergyX op 17-06-2016 16:58 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
D4NG3R schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:53:
Tjah, niet om het een of ander maar je hebt recht op een deugdelijk product. Of deze bij wet ook 'nieuw' moet zijn durf ik je dan weer niet te zeggen.

Edit: Voordat er word gezegd 'maar er stond NIEUW' bij, dat gebeurt geautomatiseerd door het systeem. Daar mag je als consument simpelweg niet al te veel waarde aan hangen (eigen onderzoek is verplicht, maar goed als de prijs nauwelijks onder die van de concurrent ligt mag je er van uit gaan dat het 'gewoon' om een nieuw product gaat.)
Mja goedkoopste in de PW is 20,- duurder (voor een nieuwe), is in mijn ogen niet een heel grote stap. Daarnaast lijkt mij dat als er niet duidelijk staat dat het geen nieuw product is je er van uit mag gaan dat het een nieuw product is, maarja assumption is the mother of .........
Stewie! schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:57:
[...]
Die prijs verschilt van week tot week

[...]

En jij wilt dat ze dat wel doen, ook al is die schijf niet op voorraad en is iedereen afhankelijk van de fabriek? De koop ongedaan maken en die tegoed bon accepteren is een nette oplossing.
Heb al aangegeven best te willen wachten. Heb daarnaast WD gebeld en dit specifieke typenummer wordt nog gewoon geproduceerd.
emnich schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:57:
[...]

En daarom zeg ik ook dat gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen.

Je kan ze voor de rechter slepen en ik denk dat je dan makkelijk wint maar is dat alle moeite waard?
Nee tuurlijk niet, maar wil ze wel een beetje in de richting bewegen dat ik wel mijn gelijk krijg..
En begrijp dat gelijk hebben niet hetzelfde is als gelijk krijgen maar wil het centralpoint ook niet makkelijk maken..
SinergyX schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:57:
[...]

En jij krijg je geld terug, zaak is daarmee klaar. Dat ze elders stuk duurder zijn, heeft niets meer te maken met jouw 'geschil' met CP. De koop wordt ontbonden, klaar.

Nu kan je ze best via de juridische/gerechtelijke wegen alsnog afdwingen zo'n ding in te kopen en aan jou te leveren, maar dat zal niet goedkoper zijn dan de meerprijs waar je bij een andere winkel de schijf kan kopen.
Ja maar kan men zo makkelijk zeggen dat de schijf niet meer leverbaar is terwijl deze nog gewoon in productie is? En wil juist niet dat de koop ontbonden wordt, wil juist dat er aan voldaan gaat worden want dat is in eerste instantie dus niet gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

frankyboy707 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:06:
[...]
Ja maar kan men zo makkelijk zeggen dat de schijf niet meer leverbaar is terwijl deze nog gewoon in productie is? En wil juist niet dat de koop ontbonden wordt, wil juist dat er aan voldaan gaat worden want dat is in eerste instantie dus niet gebeurd..
Het gaat allemaal om redelijkheid. Als deze schijf nog gewoon in productie is en via de normale groothandels te koop is dan heb je gewoon recht op deze HDD.

Als het niet meer te koop is bij de groothandels maar nog wel ergens achteraf op een website met oude modellen dan wordt het al twijfelachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
emnich schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:10:
[...]

Het gaat allemaal om redelijkheid. Als deze schijf nog gewoon in productie is en via de normale groothandels te koop is dan heb je gewoon recht op deze HDD.

Als het niet meer te koop is bij de groothandels maar nog wel ergens achteraf op een website met oude modellen dan wordt het al twijfelachtig.
Dat lijkt mij dus ook, daarom WD gebeld en die geven aan dat het nog gewoon in productie is. Dus zou het via groothandels te koop moeten zijn. Maar hoe kan ik centralpoint die kant op bewegen want ze lijken daar niet zoveel zin in te hebben, en dat lijkt mij dus niet redelijk.

Hoorde daarnaast ook van WD dat de schijf ook nog op iemands naam geregistreerd was (niet de mijne) maar hierbij werd aangegeven dat dit ook iemand van de groothandel of leverancier kan zijn.

[ Voor 14% gewijzigd door frankyboy707 op 17-06-2016 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Retour sturen, je geld ontvangen en die kortingscode, een maandje 25 euro opzij leggen en die schijf van 225 euro kopen. Jij blij, zij blij en opgelost.

Soms is de oplossing eenvoudig...

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Hokkie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:47:
[...]

Retour sturen, je geld ontvangen en die kortingscode, een maandje 25 euro opzij leggen en die schijf van 225 euro kopen. Jij blij, zij blij en opgelost.

Soms is de oplossing eenvoudig...
Hoe zo ik blij als ik meer voor een product moet betalen? Het is niet dat ik het niet kan betalen ofzo maar ik wil het extra bedrag niet betalen. Anders had ik al eerder een dergelijke HDD gekocht..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Omdat je dan een schijf hebt die je wilt...

Maar goed, Centralpoint wil de schijf wel leveren, maar kunnen ze niet. Daarmee kun je de overeenkomst ontbinden, zoals Bol.com en Centralpoint beide aanbieden. Sterker nog, beide bedrijven geven je zelfs een kortingsbon omdat ze zelf ook van mening zijn dat dit voor jou vervelend is. Dit lijkt mij een zeer nette oplossing waar menig bedrijf nog iets van kan leren.

Succes met de dagvaarding

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
frankyboy707 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 18:53:
[...]

Hoe zo ik blij als ik meer voor een product moet betalen? Het is niet dat ik het niet kan betalen ofzo maar ik wil het extra bedrag niet betalen. Anders had ik al eerder een dergelijke HDD gekocht..
Waar wil je heen met dit topic? Het enige wat jij wil horen is dat je een nieuwe HDD tegen dezelfde prijs krijgt. Op zich begrijpelijk, want ik zou ook een nieuwe HDD willen voor die prijs, maar Centralpoint kan of wil niet leveren, en daar moet je het mee doen.

Dus neem de cadeaubon van 25 euro aan en retourneer de harde schijf en vermijd Centralpoint gewoon, want het zijn dozenschuivers. Koop 'm daarna hier voor 203 euro inclusief verzendkosten, bespaar je weer een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
Hokkie schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:38:
Omdat je dan een schijf hebt die je wilt...

Maar goed, Centralpoint wil de schijf wel leveren, maar kunnen ze niet. Daarmee kun je de overeenkomst ontbinden, zoals Bol.com en Centralpoint beide aanbieden. Sterker nog, beide bedrijven geven je zelfs een kortingsbon omdat ze zelf ook van mening zijn dat dit voor jou vervelend is. Dit lijkt mij een zeer nette oplossing waar menig bedrijf nog iets van kan leren.

Succes met de dagvaarding
Ja maar het punt van dat ze het niet kunnen vind ik bullsh*t, het is gewoon een product dat nog geproduceerd wordt en overal normaal aangeboden wordt. Als het product niet meer beschikbaar was dat deed ik ook echt niet zo moeilijk en had ik niet eens de kortingsbon gehoeven. (nu heb ik overigens ook niets aan een kortingsbon, ga toch niks meer bij centralpoint bestellen als dit is afgehandeld en bol.com mijd ik voorlopig ook even).

Punt is alleen dat wanneer het product wel weer op voorraad komt(wat denk ik tussen nu en n week gebeurt) de prijs hoger is dan mijn betaalde prijs + de kortingsbon. Het product was namelijk tot gisteren wel nog beschikbaar bij hun maar dan voor ong 240,-. Als ze mij een kortingsbon geven ter hoogte van het verschil in bedrag ( = ong 50 euro) vind ik dat ook prima..
oohh schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:40:
[...]

Waar wil je heen met dit topic? Het enige wat jij wil horen is dat je een nieuwe HDD tegen dezelfde prijs krijgt. Op zich begrijpelijk, want ik zou ook een nieuwe HDD willen voor die prijs, maar Centralpoint kan of wil niet leveren, en daar moet je het mee doen.

Dus neem de cadeaubon van 25 euro aan en retourneer de harde schijf en vermijd Centralpoint gewoon, want het zijn dozenschuivers. Koop 'm daarna hier voor 203 euro inclusief verzendkosten, bespaar je weer een tientje.
Als ze het niet willen leveren moet ik het daar dan maar mee doen? Wat is dat voor onzin? Dan kom je op het gebied van een foutieve prijs en het verhaal van de tv's bij Otto. En het gedeelte van niet kunnen leveren heb ik ook al meerdere keren aangegeven dat dat onzin is. (nu misschien niet, maar binnen afzienbare tijd moet dat wel kunnen).

Thx voor de tip van amazon.it, wist niet dat hij daar zo relatief goedkoop was, maar wacht nog even met daar kopen met hoe dit afloopt.

Doel van dit topic was overigens om de vragen uit de OP beantwoord te krijgen. Heb wel een iets helderder beeld daarvan..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
frankyboy707 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 19:54:
[...]
En het gedeelte van niet kunnen leveren heb ik ook al meerdere keren aangegeven dat dat onzin is. (nu misschien niet, maar binnen afzienbare tijd moet dat wel kunnen).
Want? Omdat WD ze nog maakt, wil niet zeggen dat centralpoint ze ook kan leveren. Laat staan voor de eerder betaalde prijs.

Je hebt niet het recht om dat te eisen, je hebt (mogelijk) een niet conform product, je krijgt je geld terug. Dat is je recht. Dat je een waardebon krijgt is mooi meegenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:39
Nou, je hebt wel degelijk het recht een nieuw product te eisen, maar om nou voor zo'n bagatelzaak een complete boom op te gaan zetten, Bol lost dit best netjes op.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Los van alle rechten en wat je wel of niet wil/verwacht: in plaats van tijd verspillen en de supportmedewerkers een zure dag te bezorgen kan je het ding ook gewoon terugsturen, je geld terug krijgen en wat anders kopen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:22
Al die moeite voor 11 euro :') ik vind de oplossing van bol ook vrij coulant om heel eerlijk te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

johnkeates schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:40:
Los van alle rechten en wat je wel of niet wil/verwacht: in plaats van tijd verspillen en de supportmedewerkers een zure dag te bezorgen kan je het ding ook gewoon terugsturen, je geld terug krijgen en wat anders kopen.
Ja wat dan? Hij wil voor 189 een hdd, punt uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
ago schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:10:
[...]

Ja wat dan? Hij wil voor 189 een hdd, punt uit.
Nee, hij wil zeiken over een of twee tientjes, punt niet uit. Dat gemekker over minder willen betalen dan wat 't spul nou eenmaal kost is zo belachelijk zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
emnich schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 17:10:
[...]

SkiFan schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:33:
Nou, je hebt wel degelijk het recht een nieuw product te eisen, maar om nou voor zo'n bagatelzaak een complete boom op te gaan zetten, Bol lost dit best netjes op.
Zouden jullie de bron kunnen vermelden? Dan heeft TS er ook iets aan.

@TS:
Ik geloof niet dat je in deze veel kunt eisen. Ze bieden al een tegoedbon van 25euro bovenop het ontbinden. Ik denk dat je je handen moet dichtknijpen met dit aanbod.

Juridisch denk ik niet dat je veel voorelkaar kunt boksen om alsnog een nieuwe van CP te ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 14:54

Orac

Ik mis je papa.

Wat een verspilling van tijd en energie. Sommige mensen hebben echt te weinig problemen. Koop wordt ontbonden en je hebt een cadeaubon van 25 euro. Dat is netjes van Bol.com. Hoeft ze niet te doen. Next.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Gadgeteer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:28:
[...]

[...]

Zouden jullie de bron kunnen vermelden? Dan heeft TS er ook iets aan.

@TS:
Ik geloof niet dat je in deze veel kunt eisen. Ze bieden al een tegoedbon van 25euro bovenop het ontbinden. Ik denk dat je je handen moet dichtknijpen met dit aanbod.

Juridisch denk ik niet dat je veel voorelkaar kunt boksen om alsnog een nieuwe van CP te ontvangen.
Moet ik een bron aanhalen om aan te tonen dat je een gesloten overeenkomst gewoon moet nakomen? Ik denk dat het makkelijker is om jouw stelling met een bron te onderbouwen.

Ik ben het met de meeste eens dat je het het beste gewoon kunt laten zitten maar juridisch heb je gelijk als je de andere partij verplicht om de overeenkomst uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:39
Is natuurlijk gewoon consumentenrecht, je hebt gewoon recht op een conform product. Als je een nieuwe harddisk koopt is een gebruikte natuurlijk niet conform. Dan kun je ontbinden, tenzij het gebrek te klein is voor ontbinding. Dit schurkt daar tegenaan, en dus ben je met die waardebon best aardig schadeloos gesteld.

Het recht is zelden zwart of wit.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
emnich schreef op maandag 20 juni 2016 @ 09:53:
[...]

Moet ik een bron aanhalen om aan te tonen dat je een gesloten overeenkomst gewoon moet nakomen? Ik denk dat het makkelijker is om jouw stelling met een bron te onderbouwen.

Ik ben het met de meeste eens dat je het het beste gewoon kunt laten zitten maar juridisch heb je gelijk als je de andere partij verplicht om de overeenkomst uit te voeren.
Dat is niet helemaal waar het om gaat. Er is iets geleverd wat in een andere staat is dan wat er werd aangeboden. Het artikel in de juiste staat is door de verkoper niet te leveren en hij biedt aan te ontbinden omdat hij niet aan de overeenkomst KAN voldoen.
Een "hoger"resultaat dan ontbinding is niet te eisen lijkt mij.
De verkoper is in principe verplicht om het door u gekochte product uiterlijk binnen dertig dagen te leveren. Verder is de verkoper verplicht om u te informeren als het product niet (meer) geleverd kan worden. De verkoper moet dan alle bedragen die u mogelijk al betaalt heeft terugstorten.
Bron.

Dus als ik het mis heb, zie ik alsnog graag een bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Gadgeteer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:25:
[...]

Bron.

Dus als ik het mis heb, zie ik alsnog graag een bron.
Het ligt er dus aan of het product nog geleverd kan worden. Dat kan nog gewoon want het is nog in productie en de groothandels hebben ze nog liggen. Daarbij is het geen klein shopje die slecht met één leverancier werkt maar is het een winkel met (naar eigen zeggen) meer dan 1 miljoen producten en meer dan 3.000 merken. Je kan je dan niet verschuilen achter niet op voorraad.....
http://blog.iusmentis.com/2011/05/30/camera-besteld-niet-op-voorraad-prijs-wordt-ineens-verhoogd/
Als een product niet leverbaar is, wordt het lastiger. Want hoe kun je een winkel dwingen iets te leveren dat niet meer te krijgen is? Maar daarbij moet je wel onderscheid maken tussen nooit meer leverbaar (uitverkocht, uit productie) en nu even niet leverbaar. Het laatste is geen reden tot annuleren. Pas als het product echt nooit meer zal komen, kan de overeenkomst worden geannuleerd. Je hebt dan recht op je geld terug (art. 7:46f lid 2 BW).
en
Maar kan Elsevier van de overeenkomst af? Nee, formeel gezien niet. Zij hebben beloofd te leveren en dat zullen ze moeten doen ook. Als levering onmogelijk is, kunnen ze niets anders dan wachten tot het weer mogelijk wordt dan wel tot de klant geen zin meer heeft te wachten.
http://blog.iusmentis.com...koop-op-afstand-gesloten/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
emnich schreef op maandag 20 juni 2016 @ 10:40:
[...]

Het ligt er dus aan of het product nog geleverd kan worden. Dat kan nog gewoon want het is nog in productie en de groothandels hebben ze nog liggen. Daarbij is het geen klein shopje die slecht met één leverancier werkt maar is het een winkel met (naar eigen zeggen) meer dan 1 miljoen producten en meer dan 3.000 merken. Je kan je dan niet verschuilen achter niet op voorraad.....
http://blog.iusmentis.com/2011/05/30/camera-besteld-niet-op-voorraad-prijs-wordt-ineens-verhoogd/

[...]

en

[...]

http://blog.iusmentis.com...koop-op-afstand-gesloten/
En waar staat dan ergens dat de verkoper dan maar via een ander kanaal moet proberen om aan zo'n schijf te komen? Ik kan me niet voorstellen dat de verkoper dat verplicht kan worden.

Jouw eerste artikel is niet van toepassing. De verkoper heeft niet een prijs verhoogd. Hij kan niet leveren ivm geen voorraad.

Je 2e artikel is nogal strijdig met wat ik in mijn bron noemde (leveren binnen 30 dagen), daarover zal iemand met meer kennis van deze zaken iets oeten roepen. Maar als die waar is, dan is het aan TS of hij een maand of 6 wil wachten, of wellicht nog langer.

Aangezien er een volgens mij zeer redelijke oplossing wordt geboden door Bol en CP, denk ik dat TS weinig kans maakt op meer, mocht hij hier echt juridisch werk van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Gadgeteer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:20:
[...]

En waar staat dan ergens dat de verkoper dan maar via een ander kanaal moet proberen om aan zo'n schijf te komen? Ik kan me niet voorstellen dat de verkoper dat verplicht kan worden.

Jouw eerste artikel is niet van toepassing. De verkoper heeft niet een prijs verhoogd. Hij kan niet leveren ivm geen voorraad.

Je 2e artikel is nogal strijdig met wat ik in mijn bron noemde (leveren binnen 30 dagen), daarover zal iemand met meer kennis van deze zaken iets oeten roepen. Maar als die waar is, dan is het aan TS of hij een maand of 6 wil wachten, of wellicht nog langer.

Aangezien er een volgens mij zeer redelijke oplossing wordt geboden door Bol en CP, denk ik dat TS weinig kans maakt op meer, mocht hij hier echt juridisch werk van willen maken.
Ik heb even de relevante stukjes uit die linken gequote. Het gaat daarbij niet om de exacte case maar om het feit dat je niet zomaar een bestelling kan annuleren.

Waar het hier om gaat is het stukje in jouw eerste bron dat het niet meer geleverd kan worden. Dat gaat wat verder dan dat ze geen zin hebben om de leverancier op te bellen om het te bestellen. Of zelfs dat ze het gewoon niet willen oppakken uit het magazijn. Je zal een redelijke inspanning moeten doen om je verplichting na te komen.

Wat die redelijke inspanning is, verschilt natuurlijk van zaak tot zaak maar ik zie hier nergens dat het product niet of moeilijk leverbaar is. Zeker niet voor zo'n grote winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-10 09:22
Anders koop je voor 139 euro bij Amazon.de een nieuwe 5TB schijf van Seagate :)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
emnich schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:35:
[...]

Ik heb even de relevante stukjes uit die linken gequote. Het gaat daarbij niet om de exacte case maar om het feit dat je niet zomaar een bestelling kan annuleren.

Waar het hier om gaat is het stukje in jouw eerste bron dat het niet meer geleverd kan worden. Dat gaat wat verder dan dat ze geen zin hebben om de leverancier op te bellen om het te bestellen. Of zelfs dat ze het gewoon niet willen oppakken uit het magazijn. Je zal een redelijke inspanning moeten doen om je verplichting na te komen.

Wat die redelijke inspanning is, verschilt natuurlijk van zaak tot zaak maar ik zie hier nergens dat het product niet of moeilijk leverbaar is. Zeker niet voor zo'n grote winkel.
Niet leverbaar via hun eigen leverancier is (denk ik) genoeg om te annuleren.
Maar het feit dat hierover zoveel uiteenlopende info te vinden is, verklaart wel hoe duidelijk de wetgeving hierover is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Doe ik dinsdagavond de doos open blijkt er een recertified exemplaar in te zitten.
Vraag aan TS; Hoe stond dit artikel op de site omschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 17:20
Dat CP niet kan leveren op het moment klopt gewoon want verschillende groothandels hebben deze schijf op het moment niet op voorraad.
Een aantal wel ( 3 buitenlandse partijen ) maar dit moet dan maar net een van de leveranciers van CP zijn.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

D4NG3R schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:53:

Ho, wacht ff. Dat er zaken "geautomatiseerd door het systeem" geplaatst worden pleit de leverancier niet vrij. Integendeel: de leverancier is verplicht zijn data goed mogelijk aan de klant te presenteren, zodat de klant een afgewogen, geïnformeerde beslissing kan nemen. Anders zou iedere fabrikant vrij zijn om maar wat te leveren wat ze toevallig op de plank hebben liggen om bij reclamaties te zeggen "ja, maar dat komt door het geautomatiseerde systeem die maar wat roept"...

Dus als klant mag je wel degelijk uit gaan van wat de fabrikant vermeld.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin26
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-04 13:15
Nu mijn vragen:
Centralpoint. Hier heb jij je product gekocht en zijn hun verantwoordelijk. Het is heel goed dat je Bol.com op de hoogte stelt. Die hebben zeer strenge regels voor hun externe leveranciers.

Ze kunnen het weigeren als er echt geen voorraad is. Dan hebben ze gewoon geen mogelijkheid behalve te laten retouren.

Nee je kan bol.com niet verplichten. Hun hebben er niks mee te maken wat hun externe leverancier doet. Dat ze jouw 25 euro korting geven is al zeer goed. Het is officieel gezien niet hun probleem. Toch proberen ze je te helpen en krijg je korting. Waar ze wel te maken mee hebben is dat ze nu de leverancier gaan aanspreken op hun gedrag.

Retouren en nieuwe kopen bij Bol.com. Dan weet je dat die 100% nieuw is en is voor de prijs waarvoor jij hem wilt hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Pietervs schreef op maandag 20 juni 2016 @ 14:01:
[...]

Ho, wacht ff. Dat er zaken "geautomatiseerd door het systeem" geplaatst worden pleit de leverancier niet vrij. Integendeel: de leverancier is verplicht zijn data goed mogelijk aan de klant te presenteren, zodat de klant een afgewogen, geïnformeerde beslissing kan nemen. Anders zou iedere fabrikant vrij zijn om maar wat te leveren wat ze toevallig op de plank hebben liggen om bij reclamaties te zeggen "ja, maar dat komt door het geautomatiseerde systeem die maar wat roept"...

Dus als klant mag je wel degelijk uit gaan van wat de fabrikant vermeld.
Misschien heeft CP wel nieuw besteld en recerts ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-10 07:58
coyote1980 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:58:
Anders koop je voor 139 euro bij Amazon.de een nieuwe 5TB schijf van Seagate :)
Nou die houdt het niet zolang uit in een 24/7 omgeving denk ik, is namelijk een archief schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

Gadgeteer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:20:
Ook hier heeft de consument geen boodschap aan. Dit zijn (niet nagekomen) afspraken tussen CP en haar leverancier. Vraag blijft; werden deze schijven zo aangeboden en vergist de klant zich en probeert nu haar eigen 'fout' in de webshop haar schoenen te schuiven of heeft CP op haar beurt producten als nieuw aangeboden, maar levert recerts (hoeveel consumenten kijken hier nu naar)....

Kwestie blijft;
TS wil graag voor de 'overeengekomen' prijs een nieuwe schijf en geen recertification. CP blijft aangegeven dat zij deze niet kan leveren en dat TS koop mag ontbinden (+ nog eens €20 korting op volgende aankoop). Bol.com vindt dit als niet belanghebbende en geen partij in deze vervelend en geeft TS ook nog eens een kortingscode van €25. TS wil niets van voorstaande weten en blijft eisen om een nieuwe schijf.

Zoals al eerder aangegeven, denk ik dat TS dit via de rechter moet afdwingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Ergens jammer, dat je geen screen shots hebt.
Gebeurt wel vaker dat leveranciers (per ongeluk) refurbished koppelen bij tweakers, maar meestal kun je dat wel zien ergens in de keten.

Het is zelfs mogelijk dat central point niet wist dat het om refurbished ging en dat de leverancier de fout heeft gemaakt

[ Voor 25% gewijzigd door brid op 20-06-2016 16:08 ]

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gadgeteer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 15:20:
[...]

Dat kan. Maar dan is CP nog steeds eindverantwoordelijk voor de tekst op de site waarmee ze aangeboden worden. Als ze niet kunnen leveren wat ze aanbieden, blijven ze in gebreke en kunnen ze door TS daar terecht op aangesproken worden :)

In die zin heeft CP er ook de ellende van, want die krijgen hun schijf terug, en hebben dus geen omzet.
Als CP dat vaker overkomt, zullen ze hun leverancier daar wel op aanspreken, lijkt mij :)

[ Voor 19% gewijzigd door Pietervs op 20-06-2016 16:09 . Reden: aanvullinkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
En als CP heeft een batch schijven (recerts) gekocht heeft en de verkeerde informatie op de site heeft staan? Zij kunnen geen nieuwe leveren. Het is heel netjes dat ze koop willen ontbinden en ook nog eens een kortingscode leveren. Je kunt een bedrijf niet dwingen een niet leverbaar product te leveren, maar CP moet naar mijn mening wel de tekst op de site aanpassen. Dus vermelden dat het om recerts gaat.

Je kunt een bedrijf naar mijn idee niet dwingen om iets te leveren wat ze (nu) niet in hun assortiment hebben zitten. Dus als CP zegt "Dank u wel, het was een fout op de site, hier is een kortingscode en u mag de koop ontbinden." heb je naar mijn idee geen poot om op te staan.

(ik ken CP niet, en hoop niet dat ze zo sneaky zijn om bewust verkeerde informatie op de site te zetten in de hoop dat het niet opvalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Dets schreef op maandag 20 juni 2016 @ 17:36:
En als CP heeft een batch schijven (recerts) gekocht heeft en de verkeerde informatie op de site heeft staan? Zij kunnen geen nieuwe leveren.
Bot gezegd: dat is dan hun probleem. Enige wat ze dan kunnen doen is de koopovereenkomsten ontbinden van degenen die per se een nieuwe willen en hen hun geld teruggeven.
Het is heel netjes dat ze koop willen ontbinden en ook nog eens een kortingscode leveren. Je kunt een bedrijf niet dwingen een niet leverbaar product te leveren, maar CP moet naar mijn mening wel de tekst op de site aanpassen. Dus vermelden dat het om recerts gaat.
Netjes? Die kortingscode wel, ontbinding zijn ze wettelijk toe verplicht.
Je kunt een bedrijf naar mijn idee niet dwingen om iets te leveren wat ze (nu) niet in hun assortiment hebben zitten. Dus als CP zegt "Dank u wel, het was een fout op de site, hier is een kortingscode en u mag de koop ontbinden." heb je naar mijn idee geen poot om op te staan.
Dus het maakt niet uit waar bedrijven mee adverteren, zodra een klant klaagt mogen ze ontbinden want "oeps, foutje"? :?
Zo werkt het gelukkig niet. Als het vaker voor komt, en iemand sleept ze een keer voor de rechter dan zal een rechter ze toch dwingen om te leveren wat ze adverteren, al moeten ze het voor het tienvoudige inkopen bij de concurrent. Los daarvan, als bedrijf wil je zo ook niet te werk gaan want mensen laten zich misschien wel 1 keer met een kortingscode het riet insturen, bij een tweede keer kun je er op rekenen dat er negatieve recensies en weglopende klanten rondvliegen...
(ik ken CP niet, en hoop niet dat ze zo sneaky zijn om bewust verkeerde informatie op de site te zetten in de hoop dat het niet opvalt)
Ik ken ze ook niet, en hoop voor hen dat dit inderdaad een vergissing is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dets
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-12-2023
Samenvattend, grotendeels eens met je post. Als CP gewoon een fout heeft gemaakt hebben ze dat volgens de wet opgelost, de koop ontbonden en daar bovenop de klant een extra kortingscode aangeboden.
Als ik het verhaal van de TS lees, lijkt het een incident en geen structurele fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01 21:38

Ben1985

Tatatata!

Ik krijg na het lezen van dit topic toch het idee dat hier een hoop heisa gemaakt wordt om een relatief klein probleem... CP geeft gewoon toe dat dit een fout van hun kant is, en biedt aan om de boel retour te nemen, omdat zij momenteel geen nieuw product kunnen leveren. Dit is gewoon een correcte afhandeling. Bovendien bieden ze als extra een korting aan bij een volgende aankoop, zijn ze niet verplicht maar is gewoon een stukje service.

Je kan wel gaan eisen dat ze nieuw leveren, maar als dit momenteel niet tot hun mogelijkheden behoort, omdat hun leveranciers niets voorradig hebben, kunnen ze niets anders dan de boel retour te nemen of eventueel je product in backorder te nemen met een langere levertijd. Aangezien ze blijkbaar geen levertijd indicatie kunnen geven willen ze het geld retourneren, lijkt mij een vrij gangbare procedure. Je kunt moeilijk van hun eisen dat ze dan maar speciaal voor jou bij de concurrent ff een schijf bestellen en met verlies aan jouw doorverkopen....

Ik snap dit probleem eigenlijk niet, achteraf blijkt gewoon dat de goedkoopste winkel nu even niet kan leveren, dan is het simpelweg niet anders, dan maar een shop die iets duurder is maar wel voorraad heeft.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
Pietervs schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:52:
[...]

Dus het maakt niet uit waar bedrijven mee adverteren, zodra een klant klaagt mogen ze ontbinden want "oeps, foutje"? :?
Zo werkt het gelukkig niet. Als het vaker voor komt, en iemand sleept ze een keer voor de rechter dan zal een rechter ze toch dwingen om te leveren wat ze adverteren, al moeten ze het voor het tienvoudige inkopen bij de concurrent.

[...]
Dat stukje betwijfel ik. Eerder denk ik dat ze gesommeerd worden niet meer zo te werken op straffe van een boete ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-10 18:51
Ah Centralpoint, eens in de zoveel tijd komt die shop hier langs. Zelf ook al de mist mee ingegaan. Lees de reviews eens. Shops die niet meer dan 4 sterren hebben gemiddeld: negeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Pietervs schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:52:
[...]

Zo werkt het gelukkig niet. Als het vaker voor komt, en iemand sleept ze een keer voor de rechter dan zal een rechter ze toch dwingen om te leveren wat ze adverteren, al moeten ze het voor het tienvoudige inkopen bij de concurrent.
Als je dit soort botte uitspraken doet, kom dan ook met bronnen cq bewijs. Ze hebben als de prijs redelijk was een leveringsplicht, echter staat er niks in de NL wet over het verplichten tot inkopen voor hogere prijs. Als het op dat moment niet leverbaar is, dan moet je gewoon wachten. (art. 7:46f lid 2 BW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Gadgeteer schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 07:22:
[...]

Dat stukje betwijfel ik. Eerder denk ik dat ze gesommeerd worden niet meer zo te werken op straffe van een boete ofzo.
Is puur theoretisch. Maar een klant kan naleving van het contract eisen. Aangezien het product nog steeds gemaakt en verkocht wordt, kan CP zich niet beroepen op overmacht en zouden ze door een rechter verplicht kunnen worden hun deel van het contract (levering van nieuwe harde schijf volgens specificatie) na te komen.

Maar niemand gaat naar de rechter voor 1 schijf. En de kans dat de rechter iets dergelijks oplegt is bijzonder klein: alleen als eiser aan zou kunnen tonen onredelijk veel kosten te moeten maken doordat hij wat anders geleverd heeft gekregen zou een rechter daar in mee gaan.
Dus vandaar dat ik zeg: puur theoretisch :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
Ben1985 schreef op maandag 20 juni 2016 @ 23:34:
Ik snap dit probleem eigenlijk niet, achteraf blijkt gewoon dat de goedkoopste winkel nu even niet kan leveren, dan is het simpelweg niet anders, dan maar een shop die iets duurder is maar wel voorraad heeft.
Ben ik (met Ben.. ) dan de enige die vindt dat je dit gewoon beter met wat Hollandse nuchterheid op zou moeten zou kunnen lossen? Centralpoint heeft een foutje gemaakt, door niet duidelijk te vermelden dat het om een recertified HDD ging (of ze dachten/weten dat er bijna geen performance verschil in zit). Jij verwachtte en accepteert alleen een nieuwe (wat jouw goed recht is), en deze hebben zij niet in de collectie.
Ze bieden je terecht een vergoeding aan, en een korting van 20 euro. Waarom kun je hier niet tevreden mee zijn? Snel verdient lijkt me.

Als er kwade opzet was bij de winkel dan is het wat anders en zou ik meer moeite in steken. Of als het om iets belangrijks ging als een huis, waar je veel tijd en moeite in hebt gestoken en andere opportunities hebt moeten laten schieten. Maar een HDD..
Al dat moeilijk gedoe, en 'eisen' dat er meer voor je wordt gedaan.. ik begrijp het niet. Als we met z'n allen een beetje meewerken en meedenken wordt alles zoveel makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:08

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Dat iemand anders in deze situatie misschien iets anders gedaan had doet daar niets aan af. Persoonlijk denk ik dat ik gebruik gemaakt had van mijn recht om de koop te ontbinden zonder opgaaf van redenen en vervolgens mijn energie in iets anders had gestoken. :)

Maar het is de TS zijn goed recht om op te komen voor zijn rechten.

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyboy707
Dit topic is nog flink langer doorgegaan dan ik verwachte na mijn laatste reactie, dacht dat daarmee het topic wel ten einde was.

Maar gelukkig is er gisteren toch vooruitgang geweest. Gister nogmaals even contact gehad met bol omdat ik een mailtje had gehad dat de factuur was komen te vervallen, toch even navragen hoe dat nou precies zat (factuur vervallen en ik mag de schijf houden leek mij te mooi om waar te zijn). Tijdens dit gesprek gaf bol.com aan om nogmaals contact op te nemen met centralpoint en mij meteen daarna met terugkoppeling terug te bellen. Toen ik hier eind van de dag nog niets over gehoord had nogmaals gebeld en toen heeft de betreffende medewerker mij nogmaals 15 euro tegoed gedaan.

Daarom een dikke shoutout naar bol.com, ook al waren zij mij niets verplicht (maar was de communicatie via hen een stuk beter dan met centralpoint zelf dus ben ik maar via hen blijven communiceren) hebben ze mij toch 40,- tegoed gedaan waarmee ik een nieuwe harde schijf via hen kan bestellen voor de prijs van degene die ik bij centralpoint heb besteld. (zelfs 4 euro goedkoper).

Natuurlijk ga ik hierover ook een positieve beoordeling schrijven

Uit dit topic merk ik wel op dat ik een andere verwachting had dan wat de meeste mensen vinden en dat ik dus gewoon tot ontbinding over had moeten gaan en dat de eerder geboden oplossing al coulant was.

Dat mensen mij een zeikerd vinden om het verschil van 11 euro vind ik dan weer jammer. Ik heb voor mijzelf gesteld dat ik dit type harde schijf niet ga kopen voor meer dan 190 euro, gewoon omdat ik het niet meer waard vind, het is niet dat ik het niet kan betalen ofzo. Als ik er wel gewoon 210 euro voor had willen betalen had ik er allang meerdere aangeschaft..
Pagina: 1