Multistream displayport werkt niet Startech HUB en Radeon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-01 13:36
Ik heb de volgende opzet:
- AMD Radeon R7 350x
- Starttech Displayport Hub (Multistream)
- 3 x iiyama X2283HSU schermen

De schermen zitten middels een displayport kabel op de HUB, en die zit vervolgens op mijn Radeon kaart.

Het lukt echter niet om alle 3 de schermen actief te krijgen (overigens ook niet op de moederbord GPU), maar maximaal 2. Ik kan wel kiezen welke schermen ik actief wil hebben. 1&2 1&3 2&3 bijvoorbeeld.

De derde monitor krijgt echter geen signaal.
DIt krijgt hij overigens wel tijdens het opstarten, en in bijvoorbeeld de BIOS, dan heb ik op 3 schermen hetzelfde beeld.

Uiteraard zit ik op de laatste drivers, ook de laatste Beta getest, zelfde probleem.

De vraag is nu waar het probleem zit? Ik vermoed in de HUB, heeft iemand ervaring met dit model?

De AMD diagnostic check voor displayport laat alles ook verkeerd zien, het lijkt erop alsof hij het interpreteerd als een daisychain.

Iemand enig idee hoe ik dit eens op kan lossen? Dit zou toch gewoon moeten werken?

Alle reacties

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Wat is de limiet van je aantal schermen per poort volgens je videokaart?

• wicked1980
johnkeates schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:46:
Wat is de limiet van je aantal schermen per poort volgens je videokaart?
Max 4 mits 1080p en max 60 hertz

Bij het aansturen van 2 schermen gebruikt hij 44% van de bandbreedte, dus dat lijkt aardig te kloppen

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Je zou het even kunnen testen met een recente Live CD/USB van Ubuntu, als die het wel kan weet je dat de hardware in elk geval geen beperking is. Ik weet niet of je BIOS/UEFI MST gebruikt of gewoon het beeld kloont naar alle schermen, maar dat ze allemaal actief zijn maakt in elk geval duidelijk dat alles goed verbonden is.

• wicked1980
johnkeates schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:44:
Je zou het even kunnen testen met een recente Live CD/USB van Ubuntu, als die het wel kan weet je dat de hardware in elk geval geen beperking is. Ik weet niet of je BIOS/UEFI MST gebruikt of gewoon het beeld kloont naar alle schermen, maar dat ze allemaal actief zijn maakt in elk geval duidelijk dat alles goed verbonden is.
In de BIOS ben ik wat beperkt met optie's.

Ik kan kiezen of hij via de AMD of via de Onboard moet werken, als ik hem op auto kan ik ze allebei gebruiken.
Wat nu de enige manier is om beeld op 3 schermen te krijgen, maar dat is alles behalve stabiel.

Ubuntu is een goeie, dat ga ik even testen

Verwijderd

Zelf heb ik een andere variant Startech KVM met displayport en ik merkte dat het heel veel uit maakt of je fatsoenlijke kabels gebruikt. En dan nog willen er wel eens wat bitjes omvallen zodat je een seconde een zwart scherm ziet. Vermoed ook dat de toleranties waarbij de KVM opereert minimaal zijn.

• wicked1980
Zojuist even getest met Ubuntu. Ubuntu laat op alle 3 de schermen hetzelfde beeld zien.

Helaas nu geen gelegenheid om verder te testen met Ubuntu, heb mijn laptop thuis laten liggen dus heb even geen ander werkstation.
Pagina: 1