Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Graag jullie mening.

Via de gemeente kan ik nu duurzaam lenen tegen 1% rente voor zonnepanelen. Daar zit wel een beperkt aanbod aan vast 1 leverancier en 1 set zonnepanelen.

Voor mijn situatie (plat dak, ongeveer 3500kWh per jaar verbruik) is deze leverancier met onderstaande offerte gekomen. Ik kan echter totaal niet inschatten of dit OK is of niet, want ik ben pas 2 dagen de topics hier aan het doorspitten en ben zover gekomen dat ik zag dat mensen fan waren van Solar Frontier..... De btw krijg je terug op 100 euro na, maar dat geldt natuurlijk altijd.

Hoe optimistisch is de rendementsberekening? Ze gaan uit dat ik jaarlijks 3500 kWh met deze set haal die geleidelijk afneemt naar 3000 kWh na 25 jaar.

Ben vooral benieuwd of het niet voordeliger is om voor een andere set te shoppen en dan het geld via een reguliere duurzaamheidslening te lenen met 2.2% rente.

Iedereen die er verstand van heeft of meent te hebben is bedankt!

PGSK16_260OP PV- systeem 16 POLY - 4160 Wp 1 st. 5.782,40 € 5.782,40 exclusief BTW

Garanties 15 jaar fabrieksgarantie op de omvormer en 25 jaar op de optimizers

16 x AXITEC 260 Wp POLY - kristallijn zonnepaneel

1 x SolarEdge SE3500 omvormer + 16 x P300 Optimizer

Van der Valk montagesysteem, conform dakplan.

Inclusief 2 x DC stringkabels en koppelkabels (op maat gemaakt)

15 jaar garantie op de zonnepanelen, waarvan 12 fabrieksgarantie

15 jaar vermogensgarantie op 90% van het vermogen van de zonnepanelen

25 jaar vermogensgarantie op 85% van het vermogen van de zonnepanelen

15 jaar garantie op montagematerialen

Montage Volledige installatie, zonder extra kosten 1 st.

Inclusief leveren en monteren aardlekautomaat in de meterkast

Inclusief nette afwerking van alle bekabeling

Inclusief werkschakelaar en aarden van de montageconstructie

Inclusief leveren en aanleggen netwerkkabel naar modem

Inclusief inbedrijfname en oplevering

Serviceplan Monitoring met opbrengst per zonnepaneel via app of PC. 1 st.

Maandelijks rapportage m.b.t. de opbrengst per e-mail.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
Qua zorgeloze oplevering en een uitgebreid garantieplan ziet dit er top uit - alleen dat zal qua kosten dan ook wel meelopen. Heb je al andere offertes opgevraagd?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:34

prein2

Monument verduurzamen is leuk

1.68 € / Wp, moet richting 1,5 kunnen maar je krijgt hier een dure omvormer, dat kan de prijs verklaren.

poly panelen zijn vaak minder mooi, worden ze zichtbaar dan kan een afweging zijn om andere panelen te willen.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
Optimizers zijn beetje overkill voor een dak zonder schaduw lijkt me, is er schaduw in het spel?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
het is in ieder geval een redelijk duidelijke offerte, heb je al meer offertes aangevraagd. zo niet dan moet je dat doen, gewoon 5 oid. Dan heb je vergelijklingsmateriaal en zie je ook dingen onderling verschillen die weer nieuwe vragen en vaak ook antwoorden opleveren. Hier lezen als je nog van niks weet is niet echt verduidelijkend :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Laten we eerst eens met je daksituatie beginnen ipv een standaard x aantal panelen offerte.

- foto of verwijzing naar google maps
- ligging (zuid, oost/west)
- andere dakvlakken beschikbaar? (mag ook noord zijn, of een platdak)
- maten van het dak oppervlak
- jaarverbruik (en zijn er plannen voor een l/w warmtepomp en gasafsluiting maw hogere gewenste opbrengst)
- schaduw of niet
- type elektriciteitsmeter, ferraris of slimme digitale meter
- 3-fase aanwezig of 1-fase
- kun je zelf monteren

[ Voor 31% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-06-2016 17:24 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1