Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 17:30
Na een paar offertes van 4 leveranciers zou ik graag jullie mening willen hebben over het volgende:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik neig richting de oplossing van Groot leverancier#2, met name omdat ik die SF170 panelen mooier vind dan de mono panelen.
Waar ik vooral over twijvel is de prijs verschil tussen de kleine leverancier in vergelijking tot de grotere leveranciers. Wat is jullie ervaring met kleine leveranciers met chinese panelen?

Ik wil namelijk een zo toekomstbestendige oplossing als mogelijk.
De grotere leveranciers verkopen hun producten met garantie, en service. De kleinere leverancier probeert volgens mij meer bang for buck te verkopen. Maar op hun website lees ik niks over service alleen fabrieksgarantie. Heb ik wel echt service nodig met een dergelijke installatie? Wat is de kans dat zo iets stuk gaat, of is het alleen bangmakerij van de grotere leveranciers?

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:56

prein2

Monument verduurzamen is leuk

die kleine leverancier kan prima zijn. ik ken de panelen niet en de omvormer is ook geen superbekende. leverancier 2 klinkt als een perfecte oplossing. ik zou daarvoor gaan als ik jou was. prijs is op zich prima, je kan eventueel nog iets onderhandelen, naar eigen inzicht.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Met 5x5 mtr, zou ik gewoon een PowerSet Turbo 3.4 -170 -1p nemen.
20 x SF-170 S is 3400 wp, goed voor 3600 kWh per jaar. (zeker met het hoge rendement van een Steca)
http://shop.solar-frontie...et/powersets-turbo-8.html

4x 1257 = 5028 hoog
5x 977 = 5000 breed (incl rail)

En verzin maar iets om gas mee te besparen.
e-boiler, l/w warmtepomp (mitsubsidie), airco, inductiekoken, quooker.

Wil je daarna nog uitbreiden is dat met SF ook makkelijk mogelijk.
Die panelen zijn al een behoorlijk aantal jaar goed beschikbaar.
Met mono of poly is het altijd maar afwachten of je dezelfde panelen kan nemen/vinden.

Soms moet er dan bij uitbreiding een andere (grotere) omvormer komen of een aparte extra omvormer.
Ook geen probleem, Marktplaats staat vol geschikte SMA SB-xx00 TL-21 omvormers die 5 panelen SF per string makkelijk slikt, met 2x mppt ingang.
Die SMA kun je nu ook al nemen, als je al uitbreidingsplannen hebt, maar nog niet gaat uitbreiden ;)

Zelf monteren scheelt je een jaar TVT
En alles ligt klaar (loze leiding)

Voor logging naar PVoutput.org neem je een raspberry PI +
steca -> php script Anton Boonstra
SMA -> sbfspot

[ Voor 29% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-06-2016 18:19 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• Mr.Jingles
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-11 17:30
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, alleen ik ben bang dat ik 20x 170SF net niet ga halen, omdat mijn dak 5mx4,8 is. Maar ik zal het eens na tellen. Maar in elk geval bedankt voor je advies.

Ik zie alleen het zelf leggen van de panelen nog niet zitten. Hoe "makkelijk" is dat?

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:25
Mr.Jingles schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:55:
Zo had ik het inderdaad nog niet bekeken, alleen ik ben bang dat ik 20x 170SF net niet ga halen, omdat mijn dak 5mx4,8 is. Maar ik zal het eens na tellen. Maar in elk geval bedankt voor je advies.

Ik zie alleen het zelf leggen van de panelen nog niet zitten. Hoe "makkelijk" is dat?
Als je offerte 2 overweegt, ik heb zelf 18*170 solar frontier met 3300w SF omvormer liggen goed voor 3060Wp voor bijna exact dezelfde ex btw prijs. Zal de aanbieder hier niet spammen, maar kan interesant zijn voor je. (weet niet hoeveel van die prijs ik te danken heb aan goed onderhandelen ;) ) Ligt sinds een goede week op m'n dak.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Atomic2005
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 00:10

Atomic2005

Abundat dulcibus vitiis

Bij Sun-solar.nl zijn de SF170 S 130euro inc btw, 107ex
als voorbeeld:

http://www.sun-solar.nl/i...iale-aanbieding-sunsolar/

18x SF +omvormer voor 3575euro inc btw...

16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Mr.Jingles schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 21:55:

Heel makkelijk. (met wat spierpijn in de benen op de bank 'savonds en 800 euro bespaard)
Betonpannen of keramische?
Steigertje ervoor.

In dat geval 2x 9 panelen 210 wp ECsolar, 3780 Wp
1580 x 808
Is ook een erg handzaam/draagbaar maatje.

6 panelen breed : 6x 808 = 4848 breed
3 panelen hoog: 3x 1580 = 4740 hoog

1x SMA 5000 TL-21 (marktplaats )
Dan leg je in de toekomst nog wat SF op Noord erbij wat je te kort komt aan opbrengst.
2x (of 3x) 5 panelen in portrait ofzo. (check my sig... ;) )
SF werkt ook prima op noord met diffuus licht en veel schaduw.

Nu 2x 9 ECsolar op zuid(west) parallel op Mppt 1 (of nu verdelen over mppt 1 en mppt 2)
9 x 38,6 Vmpp = 347 Vmpp.
Omvormer wil 350 Vmpp, ideale spanning

Een SMA kiezen ivm uitbreiding, is niet beperkt in vermogen op de ingangen.
(een Hosola wel, een goedkope keuze die ook wel zal werken, maar dus geen uitbreiding mogelijk naderhand)

Max dak en meer WP.
Omdat het simpelweg dakvullender is.

(helaas met die maten valt SF dan af, minder opbrengst tov de 210 wp ecsolar)
Zoek eens op Mattie112 zijn setup in het forum...

Of hier even kijken hoe ze eruit zien.
joenevd in "Zonnepanelen: Welke offerte?"

(heb je nog wel een overschot nu, maar is makkelijk op te maken en gas besparen
Kijk ook eens in het l/w warmtepomp forum. Er zit een leuke subsidie op de warmtepompen.
vandebron zonnecollectief, qurrent of greenchoiche hebben de hoogste teruglever vergoedingen)

[ Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 17-06-2016 23:28 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Pagina: 1