Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook, of toch een Windows machine?

Pagina: 1
Acties:

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
Hoi hoi,

Net als een aantal andere, was ik behoorlijk telleurgesteld dat er vorige weeek weer geen nieuwe macbooks aangekondigt zijn. Met de laatste update een ruim jaar geleden, word het toch wel hoog tijd dat er een update komt. Ik heb eigenlijk (vrij dringend) een nieuwe laptop nodig, maar wil liever niet investeren in een verouderde laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor werk. Denk daarbij aan Photoshop en videobewerking. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar Mac, gezien ik ook nu op OS X draai. Ik zou het echter niet een erg groot probleem vinden om mijn workflow aan te passen en over te stappen naar bijvoorbeeld Adobe Premiere.

Daarnaast gebruik ik mijn laptop voor prive gebruik bij het opnemen van muziek.

Wat is je budget?
1300 tot 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het is een laptop, geen draagbare desktop. Dus hij moet dun zijn. 13 inch heeft daarbij de voorkeur

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Macbook Pro 2015 en Dell XPS 13 hebben mijn aandacht het meeste getrokken

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
Volgens mij als je naar de specs kijkt is een Dell XPS13 het meeste waar voor je geld. Ik loop al jaren argumenten te vinden om een mac aan te schaffen maar kom toch steeds weer uit bij een Dell. Of je moet dus OSX de doorslag geven, als het OS geen issue is zou ik de XPS13 nemen nu er nog anderhalve week 7% korting te krijgen is

[ Voor 68% gewijzigd door cbr600f4i op 18-06-2016 13:42 ]

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Macbook (2016) is pas geüpdatet, vlottere processor andere kleurtjes. Alleen 500 euro te duur voor een Apple. De vormgeving bij Apple is mooier maar het is soms wel form over function ze kunnen nog steeds niet tegen een paar druppels water.

• thijsken
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 09:47
bouwfraude schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:39:
De Macbook (2016) is pas geüpdatet, vlottere processor andere kleurtjes. Alleen 500 euro te duur voor een Apple. De vormgeving bij Apple is mooier maar het is soms wel form over function ze kunnen nog steeds niet tegen een paar druppels water.
"Ik gebruik de laptop hoofdzakelijk voor werk. Denk daarbij aan Photoshop en videobewerking" staat boven ook beschreven, dus ik denk dat een 12 inch Macbook niet echt aan de vereisten voldoet..

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-11 17:00
bouwfraude schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:39:
Vormgeving is subjectief. Als ik de 2 naast mekaar zet dan zou ik juist eerder de XPS kiezen vanwege het design, geen dikke randen om het scherm bijvoorbeeld.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi