Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-08-2022
Sinds een aantal dagen ben ik de trotse bezitter van de Harman Kardon BDS 885S home cinema set. Echter ervaar ik een audio probleem met deze set. De setup ziet er als volgt uit:

HDMI IN 3: Horizon Mediabox van Ziggo
HDMI OUT: HDMI kabel naar DVI-I ingang van verouderde Philips televisie.

De speakers van de home cinema zijn goed aangesloten. Als ik bijvoorbeeld Spotify via de home cinema set beluister, dan heb ik geluid. Indien ik de Horizon Mediabox inschakel, dan heb ik enkel beeld via de DVI-I kabel, maar geen geluid via de home cinema set.

Wat heb ik al geprobeerd?
De HDMI kabels vervangen.
ZIGGO monteur heeft bevestigd dat dit de juiste aansluiting is. Eventueel zou er software matig iets ingesteld moeten worden op de Harman Kardon set.
Via de Mediabox is de audio via HDMI geactiveerd.

Wie kan mij helpen om erachter te komen hoe ik tv kan kijken met geluid via de home cinema set?

(een nieuwe tv wordt aangeschaft ;) )

Alvast bedankt voor jullie hulp

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

DVI geeft geen geluid door. bij de DVI-aansluiting op de televisie zit een aparte geluidsingang.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
Dat is correct. Om die reden gebruik ik mijn home cinema set voor het geluid, niet mijn tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

Dhrax

Prog Lord

Vermoedelijk heb je de juiste audio source niet geselecteerd op je versterker.
Op mijn HK kan ik per kanaal aangeven welke audio source er gebruikt moet worden.

HDMI OUT naar DVI is opzich niks mis mee, mits je de audio op de HK laat binnenkomen direct vanaf de overige devices.

[ Voor 62% gewijzigd door Dhrax op 17-06-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaOrange
Dhrax schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:34:
Vermoedelijk heb je de juiste audio source niet geselecteerd op je versterker.
Op mijn HK kan ik per kanaal aangeven welke audio source er gebruikt moet worden.
Bedankt voor je tip. Hoe kan ik dit instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Opgebaarde schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:30:
Dat is correct. Om die reden gebruik ik mijn home cinema set voor het geluid, niet mijn tv.
Ah, ik had je probleem verkeerd begrepen idd. DVI is niet erg gebruikelijk in HT-setups.

Heb je wel geluid als je de TV loskoppelt van de HK? (alleen de HDMI-kabel van de Mediabox naar de HK laten zitten)

Hier heeft iemand een soortgelijk probleem met z'n BDS: http://forums.whirlpool.net.au/archive/2071090. Zodra hij de TV loskoppelt heeft hij opeens wel geluid (maar geen beeld uiteraard).

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:59

Dhrax

Prog Lord

Opgebaarde schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:39:
[...]

Bedankt voor je tip. Hoe kan ik dit instellen?
Ik ken het model niet maar zou je bij de opties moeten kunnen vinden.
Zou eerst zoals donny007 ook aangeeft, eerst proberen te testen met geluid direct via de TV. Als alles goed is aangesloten dan moet dit direct werken. Lukt dit niet, dan is de DVI kabel waarschijnlijk de boosdoener.
Pagina: 1