Toon posts:

Computer oververhit/Waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Was ik gisteren lekker aan het opnemen met een groepje uit Winterswijk, kapt mijn computer er opeens mee. Blauwe schermen en moeilijk doen. :'(

De muzikanten maar naar huis gestuurd. :(
Later op de dag deed ie het weer netjes.

Het was behoorlijk heet (studio is in een zolder, zon op dak, slechte 'airco'), dus ik gok erop dat mijn computer het gewoon veels te warm had om wat doen.

Dus ik zit te denken aan betere cooling. Misschien wel watercooling! Da's stiller (toch?) en coolt beter (toch?). Is er iemand hier die me dat kan afraden en een beter alternatief heeft? Niet te duur natuurlijk... Zijn er goeie kant en klare watercoolingkasten, of wordt het zelf-knutselen?

Verwijderd

kijk is op http://www.oc-shop.nl/ daar hebben ze een complete watekoelingset.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Er zijn van die complete kasten, maar die kosten je 600-700 gulden.

Zelf maken is dus een stuk goedkoper.
Wat kost het dan: hangt er helemaal vanaf, als je alles in de winkel koopt 400-500 gulden. Als je een beetje knutselt en ritselt... er zijn mensen die voor 100 gulden klaar zijn.

Het is inderdaad stil, en koelt beter dan luchtkoeling.

Geen inspiratie

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:59

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waterkoeling koelt idd beter dan luchtkoeling en wordt ook minder beinvloed door de omgevingstemperatuur.

Het goedkoopst is natuurlijk zelf knutselen, en dat is ook het leukst. Maar als je geen tijd/zin hebt kun je een koolance kast overwegen [zie draadje hieronder ergens], te koop bij www.oc-shop.nl bijvoorbeeld.

edit: leuk zeg allemaal mensen die tegelijk hetzelfde zeggen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Zelf bouwen levert vaker het gewenste resultaat, je kunt immers je systeem aanpassen aan de processor en eventuele videokaarten, die gekoeld moeten worden, die koolance kasten hebben toch een bepaalde koelingslimiet, volgens mij :?

JayGTeam (213177)