Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laviolette
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 18:53
Goedemiddag,

Sinds enige tijd zit ik met een probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden.

Mijn vraag
Na het sluiten van Chrome, blijft Chrome de tabbladen onthouden (sluiten bij taakbeheer). Wanneer ik Chrome weer open, opent het alle tabbladen weer.

Voorheen werden de tabbladen als losse tabbladen in het taakbeheer weergegeven. Ook dit is verdwenen. Nu blijft hij alle openstaande tabbladen onthouden in het icoontje rechtsbovenin.

Graag zou ik willen weten hoe ik, bij het afsluiten Chrome via taakbeheer, direct alles kan sluiten. Zodat hij wanneer ik Chrome weer opnieuw start, schoon start.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android 6.0.1
Samsung Galaxy s6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb gevonden dat het disconnecten van je Google account kan voorkomen dat je geen voorgaande tabs opent. Maar dat lost wel een probleem op, maar veroorzaakt meerdere problemen aangezien je bv. ook geem bladwijzers/geschiedenis meer hebt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Het kruisje van 1 van de tabs ingedrukt houden en voor close all tabs kiezen.
Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laviolette
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-04 18:53
Momus schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:19:
Het kruisje van 1 van de tabs ingedrukt houden en voor close all tabs kiezen.
Opgelost.
Ik kan alleen alle tabs sluiten door het klikken op het vierkantje met het aantal tabs en daarna op de drie bolletjes. Vervolgens "Alle tabbladen sluiten". Alle eenvoudigere manieren zijn dus verdwenen uit deze versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
laviolette schreef op maandag 20 juni 2016 @ 18:58:
[...]
Ik kan alleen alle tabs sluiten door het klikken op het vierkantje met het aantal tabs en daarna op de drie bolletjes. Vervolgens "Alle tabbladen sluiten". Alle eenvoudigere manieren zijn dus verdwenen uit deze versie?
Allereerst is het niet nodig om Chrome of een andere app te sluiten via 'Taakbeheer' (dit heet overigens multitask menu, maar dat terzijde). In Android blijven apps standaard in het ram geheugen staan, totdat dit geheugen vol is, dan sluit Android automatisch de app die het minste gebruikt wordt.

Als je dit proces handmatig gaat beïnvloeden kost dit meer energie dan het op automatisch laten staan, aangezien elke keer dat een app opgestart wordt (en in jou geval) opnieuw in het geheugen gezet moet worden kost dit processor kracht en dus meer energie.

Nu terug naar je probleem. Als je tabbladen open hebt staan en je gooit het uit het geheugen, gooi je Chrome inclusief alle tabbladen uit het geheugen. Op het moment dat je Chrome weer aanklikt, laad je dus Chrome weer inclusief alle tabbladen. Je zal dus handmatig de tabbladen moeten verwijderen.

Daarnaast heeft Google Chrome een aantal maanden geleden aangepast, waardoor de losse tabbladen niet meer in het multitask menu voorkomen. Zie ook: nieuws: Google haalt optie om tabbladen in multitask-menu Android te zien uit.... Je kan dit ook niet zelf meer aanzetten in de instellingen.