Na inloggen is de back-knop kapot

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Als je inlogt op T.net, dan wordt je netjes doorgestuurd naar de homepage, of waar je ook vandaan komt. Maar als je dan de terug-knop gebruikt, dan ververst de pagina gewoon. En in Firefox, waar je maar één pagina per keer terug kan, is die knop dan dus kapot. Je kunt dan niet meer terug naar de echte vorige pagina.

De vorige pagina is technisch gezien dan de loginpagina, en die stuurt je weer terug. Zodat je de back-knop weer opnieuw kunt gebruiken. Enzovoorts et cetera.

Simpele oplossing kan zijn om op de loginpagina niét automatisch terug te redirecten als je al ingelogd was. Of om daar een delay op te zetten. Of inloggen met een popover. Of een ander soort redirect gebruiken die de browsing history niet verandert (geen id of dat kan eigenlijk).

日本!🎌

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:03

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Of je houd de back-knop even iets langer ingedrukt en dan krijg je een dropdown en ga je 2 pagina's terug.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:49

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Soortgelijk probleem: ik heb een link naar een bepaald topic in een forum van tweakers. Als ik van niets start, dan komt er eerst de cookie-waarschuwing, dus dan log ik in. Prima, maar daarna kom ik niet uit waar ik wilde zijn, maar op de home pagina. Uiteindelijk moet ik een 2e keer op de bookmark klikken om te komen waar ik wil zijn. Dat komt toch onhandig over.

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

thunder7 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:21:
Soortgelijk probleem: ik heb een link naar een bepaald topic in een forum van tweakers. Als ik van niets start, dan komt er eerst de cookie-waarschuwing, dus dan log ik in. Prima, maar daarna kom ik niet uit waar ik wilde zijn, maar op de home pagina. Uiteindelijk moet ik een 2e keer op de bookmark klikken om te komen waar ik wil zijn. Dat komt toch onhandig over.
Als je de loginlink vanuit de cookiemelding gebruikt dan zou deze je ook terug moeten sturen naar de pagina die je in eerste instantie opvroeg. Dat is ook te zien aan de ?location= toevoeging aan de url naar de loginpagina.

Intentionally left blank

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:49

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

[laat maar, het werkt en ik moet voor ik post eerst de instellingen van Firefox controleren ;w ]

[ Voor 173% gewijzigd door thunder7 op 17-06-2016 15:59 ]

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

_Thanatos_ schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:19:
Als je inlogt op T.net, dan wordt je netjes doorgestuurd naar de homepage, of waar je ook vandaan komt. Maar als je dan de terug-knop gebruikt, dan ververst de pagina gewoon. En in Firefox, waar je maar één pagina per keer terug kan, is die knop dan dus kapot. Je kunt dan niet meer terug naar de echte vorige pagina.
Daarom kan je er ook op rechtsklikken voor een langere lijst aan history ;)

Doordat de technische sluitendheid van de loginpagina aardig belangrijk is en er over het algemeen vrij veel kan veranderen (andere instellingen, wel/geen banners aan voor abonnees, etc) is het het technisch het handigst om onze huidige flow te doen: een losse pagina voor inloggen (inclusief mogelijkheid om o.a. een captcha te laden), daarna een POST-submit en daarna redirect.

Zonder die redirect zou je na het op back drukken gevraagd worden of je opnieuw wilt submitten (nog los van het feit dat dan iedere 'route' de mogelijkheid voor een login moet begrijpen). En zonder (POST-)submit tussendoor moeten we met javascript allemaal trucken uithalen om je pagina toch er uit te laten zien zoals ie normaal gesproken na de redirect eruit ziet.

Ik hoop dat je niet heel vaak hoeft in te loggen? Maar mocht je toch moeten inloggen en daarna twee pagina's terugwillen; gebruik dan dus het rechtsklikken of de longpress. Dat werkt ook zo in Chrome en Edge, althans, de longpress werkt niet in desktop-Edge, geen idee wat het op mobiel doet.
Pagina: 1