Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bedrijfsnetwerk voor 70 gebruikers instabiel

Pagina: 1
Acties:

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Afgelopen dagen hebben wij zelf, een Amsterdamse startup met ong 70 gebruikers, een netwerk in ons nieuwe kantoor geinstalleerd. Gaat om een 500mbit verbinding met daarachter een combinatie van (wireless) routers en switches, zonder servers (alles gaat hier via cloud oplossingen zoals google apps).

Vanaf het moment dat we de verbinding zijn gaan gebruiken met veel gebruikers tegelijk werd de verbinding helaas instabiel via zowel het wifi als bekabeld. We hebben inmiddels veel aangepast, opnieuw ingedeeld maar in het kort komen we er niet meer helemaal uit waar dit misgaat..

De hele setup en instellingen hier delen is wat lastig. Maar hebben jullie advies hoe/waar we het beste externe hulp kunnen inschakelen? We hebben nogal slechte ervaring met eerdere externe IT bedrijven, en we kennen nog geen platforms als Werkspot waar je slimme IT eenpitters kan vinden met netwerkervaring.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is het interne netwerk instabiel of betreft het internet dat instabiel word zodra je met meerdere gebruikers online bent?

Watvoor apparatuur is er in gebruik? Merk/type etc is belangrijk te vermelden.

https://discord.com/invite/tweakers

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

lier

MikroTik nerd

Volgens mij is https://tweakers.net/aanbod/ ook bedoeld voor diensten.
Waar bestonden de slechte ervaring uit?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34
Lijkt me niet lastig om een IT bedrijf in Adam te vinden, maar dat terzijde. Waarom voldeden de eerdere bedrijven niet?
Mss toch handig om je eigen infrastructuur hier even te dumpen, zonder dat is helpen vrijwel onmogelijk.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met 70 man zou ik overwegen een systeem-, netwerkbeheerder fulltime in dienst te nemen, vele malen sneller en goedkoper én een beter resultaat omdat hij wél belang heeft bij een goede oplossing en goed werkend netwerk.

Mijn ervaringen met externe bedrijven en dit soort complexe problemen zijn ook niet best helaas. Het klinkt alsof jullie zelf een netwerkje in elkaar hebben gedraaid zoals dat thuis ook zou gebeuren, en helaas werkt het op grote schaal nu eenmaal niet zoals thuis.

Voor nu: alles jullie voornamelijk bijv. HP switches hebben zou je HP eens om hulp kunnen vragen? Er van uit gaand dat het professionele apparatuur betreft.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 23:20

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zonder verdere informatie over de apparatuur en hoe e.e.a. is geconfigureerd is het voor ons natuurlijk niet te doen om fatsoenlijk advies te geven over een eventuele oplossing.

Maak eens een tekening met hoe alles aan elkaar vast geknoopt zit. Zonder verdere info is dit topic nutteloos.

www.google.nl

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:10

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je mag je hier laten adviseren, maar dan moet je wat informatie ophoesten over de apparatuur, routers, firewalls, access points switches.

Als je graag een aanbod wilt hebben om het op te komen lossen is https://tweakers.net/aanbod een betere plaats.

Ik laat het topic nog even open. :)

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Dank voor jullie reacties en begrijp de feedback!

Ik ga het plaatsen op aanbod en zal evt nog nieuw topic starten met onze tekeningen en hardware.

Deze kan dus dicht.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk dat je grootste probleem is dat de modem router het grote aantal connecties niet zo goed kan bijbenen. Een PC met pfsense of ClearOS kan al wonderen verrichten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
streetwise schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:01:
Dank voor jullie reacties en begrijp de feedback!

Ik ga het plaatsen op aanbod en zal evt nog nieuw topic starten met onze tekeningen en hardware.

Deze kan dus dicht.
Waarom dicht? Pas je openings topic aan met je tekeningen en hardware lijst en je bent klaar :)

https://discord.com/invite/tweakers

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20-09 13:55
Je komt al een heel end door uit te zoeken of het alleen een internet probleem betreft of ook een intern netwerk probleem. Start bijvoorbeeld een langdurige ping naar de router en het internet tegelijkertijd. Of zet intern een grote file over naar een ander device. Met deze info kun je een richting creeëren.
Pagina: 1