Nummer kiezen op Mac, bellen met iPhone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Macbook met El Capitan, iPhone 6 met iOS 9.3.2. Continuity en Handoff werken uit de kunst bij mij: gisteren zat ik boven achter m'n laptop, m'n iPhone lag beneden op te laden en toch kon ik gewoon gebeld worden en via de Macbook praten. Geweldig. Maar.

Wat ik eigenlijk nog mis is de mogelijkheid om in het adresboek van m'n Mac een nummer aan te klikken, dat dat nummer wordt doorgegeven aan de iPhone, en dat ik niet via FaceTime op de Mac maar gewoon op de iPhone kan bellen. Als ik moet bellen ga ik op kantoor (open office helaas) meestal even een eind verderop staan.

Is dat mogelijk, al of niet met een extra app? Alle zoekacties wijzen naar Continuity/Handoff, maar dat zoek ik dus niet. Denk ik.

Suggesties?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Hoe staan je settings?
-Open FaceTime en kies 'FaceTime' > 'Voorkeuren', staat Bellen via de iPhone aan of uit?

Apple ziet vanzelf of het een Apple user is (= FaceTime) of een E.164 nummer (= Audio)

Controleer ook of er bij het contact dat je wilt bellen wel een E.164 nummer is ingevuld (+31***** etc.) voordat je belt, en niet alleen een mail adres, want dit resulteert ook in een FaceTime gesprek.

Je kunt het ook testen door ClicktoCall op een website.
http://photos.appleinside...-10-17-at-123721-PM-m.png

Zijn een aantal spelregels om dit te laten werken, ik denk dat je ze al weet maar voor de zekerheid:
-iOS 8 + (dit heb je al)
-Verbonden met zelfde Wi-Fi netwerk.
-Je iPhone en je Mac moeten beide Wi-Fi calls aan hebben staan.

[ Voor 34% gewijzigd door Distrax1988 op 17-06-2016 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:39

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Dank voor je reactie, maar ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben.

Wat ik wil is dat de Mac het nummer doorgeeft aan de iPhone, en dat de iPhone gaat bellen. Dus geen FaceTime en ook geen FaceTime audio gesprek. Op dit moment als ik een willekeurig nummer uit BusyContacts aanklik dan krijg ik bovenin de melding "Click Call to make this call", en als ik dat doe wordt er op de Mac een telefoongesprek opgezet, dus via mic/speakers van de Mac.

Wat ik wil is dat hij dat doet vanaf de iPhone, dus net als wanneer je een nummer intikt op de iPhone zelf.

Om je punten te beantwoorden:
- het is een contact met alleen een telefoonnummer, zonder mailadres
- bellen via iPhone staan aan in FaceTime op OSX

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distrax1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Maar de iPhone gaat ook bellen, alleen is het audio device je Mac, het gesprek wordt gestart via Continuity op je mobiel.

Als je bedoeld dat je het op je Mac wilt aanklikken en vervolgens verder kunt bellen op je iPhone is naar mijn idee niet mogelijk.

'Start nieuw gesprek vanaf' is misschien nog een optie: http://cdn2.macworld.co.u...5703/facetimemacprefs.png

[ Voor 21% gewijzigd door Distrax1988 op 17-06-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:09
Je kan de verbinding op je iPhone direct overnemen. Je belt via de Mac, hebt je iPhone in je hand/bureau unlockt (of dat doe je daarna maar dan kan je al het risico hebben dat er is opgenomen en de andere kant je eerst hoort klooien) en klikt bovenin op de groene balk. De iPhone zal dan ook voor de luidspreker/mic worden gebruikt.