Vervangen Packetfront glasvezel kastje door Genexis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
Ik heb nu een Packetfront apparaat hangen:
Afbeeldingslocatie: https://www.onsbrabantnet.nl/Global/Klantenservice/foto-modem-packetfront-drg620-blur.png

Die moet vervangen worden door de nieuwe Genexis van XS4ALL. Hoe haal ik die Packetfront van de muur af? En past die Genexis gewoon op de bodemplaat?
Afbeeldingslocatie: https://www.fieber.nl/wp-content/uploads/2015/12/Genexis-OCG-1012.png

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Beste antwoord (via bras op 17-06-2016 13:23)

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Zeker niet zelf doen. Mocht je namelijk de glasvezel beschadigen en er is niet genoeg vezel meer wordt het een duur geintje. De monteur die langs komt gaat alles voor je klaarmaken. Mocht je een beetje rusteloos zijn, kan je eventueel de router, STB en alle kabels wel in orde maken.

@razorhead, het maakt ze toch niets uit. die kastjes zijn zviw toch ellemaal van reggefiber en bij het verlopen van het abbo moet je er toch weer 1 terugsturen. Dan is het voor hun denk ik wel makkelijk dat er nog een nieuwer model is aangesloten. Dit model zal wel een paar jaartjes meegaan. Ik zie iig niet zo snel 10GB/s consumentenlijntjes massaal worden aangeboden in de nabije toekomst.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Hier komt toch een monteur voor? Ik denk namelijk dat je het hele ding moet vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, dat zou ik niet zelf doen. Zeker als de binnenkomende glasvezel opnieuw in/op de grondplaat met bijbehorende NTU afgemonteerd moet worden.

BTW: de getoonde Genexis is al weer achterhaald.

Wij hebben al enige jaren onderstaand type hangen:
Afbeeldingslocatie: https://mijnglasvezelverbinding.nl/wp-content/uploads/2015/06/NT.jpg
(al dan niet een witte of groene uitvoering)

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 17-06-2016 10:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:44
Daar komt een monteur voor (net als bij KPN).

Dikke kans dat hij OOK zijn eigen Genexis kastje meeneemt. Dat was bij mij het geval. Ik mocht mijn Genexis die ik in het installatiepakket had gekregen houden en hij heeft een nieuwe van hem gebruikt (nieuwer model oid? of gewoon extra verdienen?)

Hij zal waarschijnlijk ook een nieuwe las gaan maken

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:47
Zeker niet zelf doen. Mocht je namelijk de glasvezel beschadigen en er is niet genoeg vezel meer wordt het een duur geintje. De monteur die langs komt gaat alles voor je klaarmaken. Mocht je een beetje rusteloos zijn, kan je eventueel de router, STB en alle kabels wel in orde maken.

@razorhead, het maakt ze toch niets uit. die kastjes zijn zviw toch ellemaal van reggefiber en bij het verlopen van het abbo moet je er toch weer 1 terugsturen. Dan is het voor hun denk ik wel makkelijk dat er nog een nieuwer model is aangesloten. Dit model zal wel een paar jaartjes meegaan. Ik zie iig niet zo snel 10GB/s consumentenlijntjes massaal worden aangeboden in de nabije toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Caelorum schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:19:

Kastjes zijn niet van Reggefiber maar van de provider. Enige dat van Reggefiber is, is de grondplaat (FTU) en die blijft altijd hangen (behalve dus in deze gevallen).

Het antwoord op de vraag is heel simpel: Reggefiber weet welke FTU je hebt. Als dat nog een oude Packetfront is dan komt er na je bestelling bij XS4All automatisch een opdracht naar Reggefiber om de Packetfront FTU te vervangen voor een nieuwer model. Dat zal inderdaad degene zijn die EHTweak op de foto laat zien.

In je XS4All installatiepakket zit dan ook een NT die daar voor bedoeld is, maar die dus pas geplaatst kan worden na ombouw van de aansluiting door een Reggefiber aannemer. Mocht je per ongeluk een verkeerde NT in je pakket hebben zitten dan zal de XS4all monteur de goede bij zich hebben vanuit een reserve voorraadje.

Er wordt contact met je opgenomen door de Reggefiber aannemer voor een huisafspraak. Deze staat dus los van de afspraak met de XS4All monteur!

[ Voor 32% gewijzigd door Barre73 op 17-06-2016 12:06 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb ook dus de overstap gemaakt naar XS4ALL .
Maar ik heb dus nog deze Packetfront drg 418 hangen
Afbeeldingslocatie: https://d1b6tx2agdphz5.cloudfront.net/telfort-nl/attachment/6c8b5ec0-3369-453b-a368-e5c4aa2e3125.jpg

Geld die procedure voor mij dan ook
Barre73

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 15:56
Uiteindelijk is zoals gesteld in mijn geval een monteur in opdracht van XS4ALL langs geweest om de glasmodem te vervangen, inclusief baseplate.

Mocht daar niets van gezegd zijn, neem dan voor de zekerheid even contact op met XS4ALL om de situatie uit te leggen. Mogelijk dat de administratie van de glas beheerder niet op orde is (dat was bij ons het geval) waardoor ze niet eens beseffen dat er iets omgebouwd moet worden.

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

Pagina: 1