Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 14:55
Hoi,

Sinds kort heb ik een D-link DNS 327L NAS staan.
Intern kan ik hem wel bereiken op PC en via Smart TV functies als NAS

Echter ik heb weinig verstand van netwerken en hoop dat iemand mij op weg wil helpen om hem ook op buiten netwerken toegang te kunnen krijgen.

Wat ik graag zou willen.

- Goed beveiligd. Dus indien nodig logins of één of ander protocol.

- Op externe PC benaderen als externe schijf
(dus netwerk schijf zichtbaar tussen overige opslag locaties.

-En als het even kan direct te benaderen via een Smart TV op externe locatie (familie) LG Smart TV voor nu.

Zou dit mogelijk zijn?

Kan hem nu wel via mydlink extern benaderen om bij de bestanden te komen maar ideaal is het niet.

Alvast bedankt voor de hulp.
hoop op een zetje in de goede richting.

Als er meer info nodig is hoor ik het wel.

Mvg Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:34

lier

MikroTik nerd

Mooi(st)e oplossing om met vpn te gaan werken. Met behulp van een site-to-site vpn verbinding kan je een ander netwerk de nas ook laten benaderen. Heb je wel de juiste hardware voor nodig en je zal je moeten verdiepen in deze materie. Maar ja...daarvoor zit je op Tweakers :)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:28

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Daar zijn verschillende mogelijkheden voor.
Als échte Windows Externe schijf, Windows Filesharing, zou ik je echter niet aanraden. Daarvoor moet je Windows filesharing over je wanverbinding openstellen en dat wil je niet.

Wat er dan overblijft is, bijvoorbeeld een FTP server, als is dit wat verouderd, maar eenvoudig in te richten, redelijk te beveiligen, maar je hebt wel een client nodig die de verbinding van buitenaf op zet. Er zijn zelfs clients te vinden die een schijfvermelding n je explorer in Windows maken en onder de motorkap een verbinding naar de FTP server opzetten. Daarmee wordt die FTP verbinding redelijk transparant.

Een andere mogelijkheid is WebDAV. Een soort FTP over HTTP. Ook hier heb je een client voor nodig, maar ook hier zijn er te verkrijgen die een schijf in je explorer laten zien en aan de achterkant WebDAV praten.

Wat betreft het beschikbaar maken voor de TV van je ouders, dan zul je met andere technieken moeten werken. Er zijn een boel media servers die de optie bieden om de media op TV's over een internet verbinding af te spelen. Ik zelf heb bijvoorbeeld de Plex server draaien en daarmee kan ik overal bij mijn streaming media. Machitge techonlogie. Zeker omdat Plex ook nog eens een SmartTV app maakt waarmee je dus op TV's over het internet je media kunt streamen. Moet de app wel compatible zijn met je TV natuurlijk (en je moet voldoende upload beschikbaar hebben :( ).

Google is your friend ;)

[ Voor 24% gewijzigd door ElCondor op 17-06-2016 12:02 ]

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
Hoi bedankt alvast.

Ja weet dat er vele wegen naar rome zijn maar dat maakt dit alles juist zo complex.
Weet niet waar ik het zo zoeken moet maar zal eens kijken naar het genoemde.

WebDAV heb ik in de opties zien staan. FTP ook gewoon.

Van de week wel bezig geweest om op de TV via tablet en plex contact te maken.
Lukt nog niet helemaal, maar wel de functie om bv videolinks naar de tv over te zetten en af te spelen. Maar goed dat was via het interne netwerk daar.

Google is idd your friend. Hoop dat ik eruit ga komen.
Meestal eindigd mijn netwerk kunnen in een hoop frustratie en uiteindelijk niets werkends. Vandaar al de vraag hier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
Ben bang dat ik er niet uit ga komen.
Wel wat mee zitten rommelen en op internet gezocht maar het wil niet. Weet niet waar ik het zoeken moet.

Mn router Dlink staat in Switch mode omdat ik anders beneden de boel niet op hetzelfde netwerk kan krijgen. alleen kabeltje naar boven namelijk.
Modem/router Cisco EPC2952 (UPC/Ziggo)
Deze heeft een reeks ip toewijzingen. Geeft ieder apparaat een IP. Deze blijft daarna wel behouden. Dus altijd hetzelfde.

NAS bv 192.168.1.14
Modem router 192.168.1.14

Mijn externe IP adres opgevraagd.
Of ik dat nodig heb? Ik dacht zelf dat ip adres + de poort?

Dus https://213.93.xxx.xxx:443 om hem te benaderen.
Dit lukt dus niet.
Ook BitKnex op de pc gezet. Via die weg ook geen verbinding.

Zal vast meer in moeten vullen in de modem/router of NAS maar wat?

Daarbij lees ik dat veel mensen gedoe hebben om de poorten open te zetten in de CISCO
Maar de CISCO als bridgemode instellen en de D-Link router weer inschakelen geeft mij het probleem dat ik alleen nog wireless de boel kan benaderen en voor hoge data stromen lijkt mij dit niet zo handig. Zeker omdat de D-link router boven staat.

Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e22/Turbocinqy1250/Algemeen/Dlink%20Port%20fowarding.png

Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e22/Turbocinqy1250/Algemeen/cisco-port%20fowarding.png

Bittorrent weet ik niet of dat werkt hoor. Dacht probeer die ook gelijk. Als ik via de NAS kan downloaden zou dat handig zijn, niet noodzakelijk.

Edit: blijkt dat je de torrent link dan gewoon direct moet plakken in een P2P app op de server. Dat werkt iig.

Utorrent ingesteld op de 6*** poort download hij iig wel nog gewoon.

[ Voor 5% gewijzigd door Turbocinqy op 23-06-2016 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
Heb net via dlink ddns ook al een dingetje aangemaakt
*****.dlinkddns.com

Alleen in het CISCO modem heb ik alleen de optie voor DYNDNS.org maar hij klaagt niet als ik mijn gegevens invul.

Voor de NAS kan ik het wel gewoon invullen.

Afbeeldingslocatie: https://i36.photobucket.com/albums/e22/Turbocinqy1250/Algemeen/dlink%20ddns2.png

Wat moet ik nou nog meer doen want dit is nog steeds niet genoeg....

[ Voor 36% gewijzigd door Turbocinqy op 23-06-2016 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
Hmmm typte net het ddns adres met :80 in en toen kwam ik (na inloggen) in NAS management uit.
Ook via mobiele data. Dus daar staat iig een lijntje open met het verkorte ddns adres als opgave.

Dat is iig al iets.

Beetje jammer dat ik nog wel de NAS zie op de PC maar er niet meer in kom ook al log ik in.

Misschien PC nog eens rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Heeft jouw NAS een (open) VPN server?

Voor de TV, die vinden meestal bronnen met DLNA. Dat werkt met broadcasting en dat zal niet gaan werken buiten je eigen netwerk. Tenzij je een site-to-site VPN instelt welke dit doorstuurt. Geen idee of dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
Voor zover ik nu bekeken heb is er een externe app te downloaden op een dlink sharecenter website.

Ben er verder niet meer aan toegekomen. Zal vast allemaal niet lukken. blijven we maar intern.
Begin het al weer zat te worden namelijk. :?
En als het lukt is het vast zo lek als een zeef |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Turbocinqy op 28-06-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbocinqy
Hoi,

Kom er niet uit met port fowarding.
Om de één of andere reden krijg ik het niet werkend.
Inmiddels mn modem in bridgemode gezet en mijn dlink router weer als router met daaraan de NAS.

Nu heb ik wat hulp gekregen en daar de boel met DMZ open gezet.
Echter lees ik dat dit toch niet veilig is.

Ip staat buiten de dhcp reeks ingesteld

Heb op zowel de router als NAS een dynDNS ingesteld en je hebt nog de login.
Gebruikersnaam en ww voor je erin komt.
DynDNS werkt want mn ip daar was zelf gewijzigd in mijn huidige ip.
En kan hem via alleen name.dlinkdns.com al benaderen.

Via administrator heb je volledige rechten maar via een 2e gebruiker beperkt zoals ingesteld.
Dus geen setup menu en ik denk ook beperkte data.

Via bitkinex op intern netwerk kom ik er niet in. Maar misschien moet ik dat even extern proberen. DynDNS geeft misschien issues en op interen ip heeft het natuurlijk geen nut om te testen.
Ben bezig met de vpn add-on. Wel geïnstalleerd maar moet nog een code krijgen voor volledige activatie.

Daarna weer verder kijken.

Maar denk dat ik toch weer met de port forwarding aan de gang moet als ik zo lees.
Alleen waar mn probleem dan zit.

[ Voor 15% gewijzigd door Turbocinqy op 14-07-2016 15:30 ]

Pagina: 1