Link onderaan de pagina terug naar de homepage

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Wat mij ontzettend handig lijkt, vooral op de mobiele pagina, is onderaan de pagina een link terug naar de homepage (net zoals het Tweakers logo bovenin).

Hoe ik namelijk Tweakers gebruik als ik het in de trein op mijn telefoon lees, is dat ik een nieuwsbericht open, die lees en vervolgens een aantal comments lees. Vaak beland ik dan onderaan de pagina. Mijn volgende stap is dan om terug naar de homepage te gaan, om een ander bericht te kiezen om te lezen.

Nu doe ik dat bijvoorbeeld met de terugknop van mijn telefoon (maar vaak moet ik die lang ingedrukt houden en dan de Tweakers homepage kiezen, als ik bijvoorbeeld op pagina 2+ van de comments zit, of een filter heb op de comments). Of ik scroll zelf helemaal naar boven om op het logo te drukken, of ik druk op het pijltje dat verschijnt als je naar boven scrollt (hoewel dit soms nog wel lastig is, omdat dat pijltje wel eens verdwijnt, en eigenlijk ook wel een beetje te klein is voor mijn grote worstenvingers).

Bijvoorbeeld in het lijst met "Adverteren", "Contact", "Weergaveopties", etc, zou een linkje naar de homepage kunnen komen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BOO4rQI.png

Wellicht dat er meer mensen zijn die dit handig vinden. :) Of misschien ben ik wel de enige die zo browst (browsed?) en is dit compleet overbodig. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
'Tweakers' in de ©-zin is al een link ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Tralapo schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:14:
'Tweakers' in de ©-zin is al een link ;)
Ah, goede tip, bedankt! Had ik helemaal niet gemerkt. :) Geen onderstreping of speciaal kleurtje, dus dat kan je wel makkelijk missen. Lijkt erop dat mijn "probleem" daarmee is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

En je kan ook het menu fixeren. Dat kan in het instellingenvenster achter het tandwieltje rechtsboven ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Als er bedoeld wordt om het rijtje dat nu rechtsboven veel pagina's zit ook rechtsonder toe te voegen dan ben ik zeer voor:

code:
1
Actieve topics Bookmarks Myreact Mijn topics

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:32

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Fiber schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:48:
Als er bedoeld wordt om het rijtje dat nu rechtsboven veel pagina's zit ook rechtsonder toe te voegen dan ben ik zeer voor:

code:
1
Actieve topics Bookmarks Myreact Mijn topics
Dat is alleen op GoT zichtbaar, niet op de FP. Die linkjes vind je overigens ook in het gebruikersmenu, tik maar eens op je gebruikersnaam. Alleen MyReact staat daar niet tussen als directe link.

Overigens weet ik niet zeker of het bij de responsive design ook beschikbaar is, ik zit alleen via de desktop op Tweakers met een sessie.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:20

Fiber

Beaches are for storming.

Maar dan moet je er voor kiezen om die balk altijd in beeld te houden en dat doe ik bewust niet. Kost te veel schermruimte en leidt te veel af.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Fiber schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:58:
Maar dan moet je er voor kiezen om die balk altijd in beeld te houden en dat doe ik bewust niet. Kost te veel schermruimte en leidt te veel af.
In de twee smalste grades verdwijnt het menu bij het scrollen naar beneden en verschijnt hij weer als je een stukje omhoog scrolled ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:43:
En je kan ook het menu fixeren. Dat kan in het instellingenvenster achter het tandwieltje rechtsboven ;)
Ah, dat tandwieltje had ik nog niet gezien! Is een klein beetje mystery-meat navigation. :)

Ik neem aan dat ze instellingen in een cookie worden opgeslagen? Ik verwijder namelijk elke dag mijn cookies, dus dan zou ik dat elke dag opnieuw moeten instellen. Maar in ieder geval goed om de optie te hebben.

Overigens staat de Menupositie al op "Altijd in beeld" bij mij, maar blijft die alsnog niet altijd in beeld, en ik kan er niet echt achter komen hoe het nou precies werkt. Het ziet ernaar uit dat bij een bepaalde bovenste deel van de pagina die in beeld blijft, en als ik verder dan dat naar beneden scroll, die verdwijnt.

Als ik dan een snelle scroll naar boven doe, verschijnt die opeens, maar zodra ik weer naar beneden scroll, wordt die verlegen en verschuilt die zich weer...

Edit: ik zie nu dat je dit ook al zei. Alleen beetje raar dat de optie "Altijd in beeld" heet, maar dat die dan alsnog niet altijd in beeld is...

[ Voor 6% gewijzigd door Rainbow op 17-06-2016 15:26 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Rainbow schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:24:
[...]

Ah, dat tandwieltje had ik nog niet gezien! Is een klein beetje mystery-meat navigation. :)

Ik neem aan dat ze instellingen in een cookie worden opgeslagen? Ik verwijder namelijk elke dag mijn cookies, dus dan zou ik dat elke dag opnieuw moeten instellen. Maar in ieder geval goed om de optie te hebben.

Overigens staat de Menupositie al op "Altijd in beeld" bij mij, maar blijft die alsnog niet altijd in beeld, en ik kan er niet echt achter komen hoe het nou precies werkt. Het ziet ernaar uit dat bij een bepaalde bovenste deel van de pagina die in beeld blijft, en als ik verder dan dat naar beneden scroll, die verdwijnt.
Dat wordt in je sessie opgeslagen. Als je zorgt dat je TnetID cookie niet wordt weggegooid blijven die instellingen behouden (en hoef je ook niet elke keer opnieuw in te loggen) ;)
Als ik dan een snelle scroll naar boven doe, verschijnt die opeens, maar zodra ik weer naar beneden scroll, wordt die verlegen en verschuilt die zich weer...

Edit: ik zie nu dat je dit ook al zei. Alleen beetje raar dat de optie "Altijd in beeld" heet, maar dat die dan alsnog niet altijd in beeld is...
Ja, het gedrag is iets anders in de devicegrades specifiek voor mobiele telefoons. Juist vanwege het feit dat de schermruimte daar zeer beperkt is ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainbow
  • Niet online
Wellicht een idee om dan 3 opties te hebben. Want normaal gesproken zou ik denken dat "Altijd in beeld" wel betekend dat iets altijd in beeld blijft, niet dat het zich automatisch verbergt. ;-)
Pagina: 1