Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Een gaming systeem tot de 850 euro ,hoe is mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pr0minence
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-02-2023
Ik ben sinds mijn vorige topic in de best buy guides, en een aantal forumposts gedoken, en heb aan de hand hier van het e.e.a bijgesteld. Graag zou ik wat ontvangen op de door mij geselecteerde onderdelen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een systeem dat vooral geschikt is voor gaming, tekstverwerking,wat audio-video verwerking en documentatie. Ik heb op dit moment een big tower en zou enorm graag naar een iets handzamer (zie:geen koelkast), en voornamelijk moderner systeem willen gaan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou idealiter €800 a €850 uit willen geven aan het systeem, maar zou wellicht iets hoger kunnen gaan als het de moeite echt waard is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment mijn HDD die ik mee neem, verder voor de rest zal ik mijn systeem verkopen. Dus ik heb geen speciale eisen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het hoeft niet specifiek een ''flashy'' systeem te zijn. Het liefste heb ik een systeem dat het meeste waar voor het geld biedt. (Hoewel ik een ITX vormfactor niet specifiek erg zou vinden). Echter is een SSD wel een vereiste.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor merken, echter heb ik de afgelopen tijd veel drama gehad met mijn AMD based build die ik thuis heb staan, dus ik denk dat in ieder geval een Intel based systeem de voorkeur heeft

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, en zo veel mogelijk bang for the buck :-) Ik heb op dit moment een GTX970 uitgekozen, maar zou mogelijk voor de GTX1070 kunnen gaan als de performance increase zeer drastisch zou zijn.

Ga je overklokken?
Overclocking is niet iets dat ik specifiek wil gaan doen. Ik riskeer liever niet mijn systeem als ik niet exact weet wat ik doe.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik kan goed overweg met computers, maar wat hardware aan gaat zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer, dus ik zou het erg waarderen als iemand mij in de juiste richting kan wijzen met een build.

Thanks!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,49€ 177,49
1Asus H170M-E D3€ 75,85€ 75,85
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 291,74€ 291,74
1Corsair Carbide Spec-Alpha Wit/Rood€ 75,36€ 75,36
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/8€ 34,69€ 34,69
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 500GB€ 139,90€ 139,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 846,98

Alle reacties

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Cx450m voeding is jonger, en even duur
Video bewerken vind meer ram vaak leuk dus 2*8 is leuk en anders 1*8
1070 vs 970 is erg leuke increase van performance maar de prijs blijft de komende tijd minimaal 150€ duurder. Amd r9 480 gaat goedkoper zijn dan 970, en sneller dus ff daar naar kijken!
En je kast lijkt ook erg groot...?
Zou daar trouwens een gewoon mobo in stoppen. Zeker om het raampje, ziet dr beter uit.

[ Voor 16% gewijzigd door Danny Phantom op 17-06-2016 00:19 ]

• Pr0minence
Qua mobo zit ik inderdaad nog on the fence. Thanks voor je reactie! Ik heb in het verleden goede ervaringen gehad met Asus parts, en ik kreeg het advies om voor een H serie te gaan. Maar ik neem alle adviezen in overweging.
Die extra Ram denk ik dat er inderdaad ook in gaat komen.
En de case is op dit monent puur gekozen op smaak...die kan altijd nog veranderd worden :D eerst de interne componenten maar eens strak krijgen.

Verwijderd

Pr0minence, even over de reactie kast kan later nog veranderd worden..
Als je onderdelen hebt die te groot zijn voor in je kast of juist veel te klein is dat ook weer niet mooi..
Ik heb zelf een samenstelling gemaakt van 1227,- en daar zit een gtx 1070 bij , ook zou ik nog even of 2 weken wachten totdat de amd radeon rx 480 uit komt die uit uitgelekte benchmarks beter zou zijn dan de gtx 970... Als de bench marks tegen vallen tegen die tijd zou ik een gtx 980 nemen waarmee je ook al veel verschil maakt en met een paar weken is die misschien maar een paar tientjes duurder dan je huidige gtx 970 :)
En zoals dannyh53 al zei zou ik zeker voor 16 gb ram gaan en vooral bij videobewerking, als je video aan het renderen is zou je toch in tussen tijd nog rustig iets anders op je pc moeten kunnen doen.
Groet

Verwijderd

Het moederbord is ddr3. Nog even een ddr4 bordje uitzoeken en neem dan meteen een ATX ipv mATX want dat laatste ziet er niet uit in een ATX behuizing met raam. De pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P is een populaire keuze. Wil je ASUS dan kan je kiezen voor de iets duurdere pricewatch: Asus B150-PLUS.

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
pricewatch: Phanteks Eclipse P400S Zwart ziet er imho wat netter uit. Zit geen raam in (in plaats van raam heeft die zijkant geluidsdempende foam _/-\o_ ), dus hoef je ook geen flashy RAM te hebben. pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213 kost amper meer dan dat 8GB setje.

Verder is het een leuk lijstje. Even wachten op de launch van de RX480, wie weet wat voor spannend er gaat gebeuren. Misschien dat Nvidia met een 1060 komt om te concurreren, who knows...

Informaticus of vakkundig Googler?

• Pr0minence
Thanks voor de goede feedback iedereen! Ik zie inmiddels dat de RX480 uit is, alleen is er een 4 en 8gig versie. Wat is de beste versie voor gaming voor de aankomende jaren? Want over het algemeen zegt men dat meer altijd beter is, but you never know :-)

• Thar
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16-05-2022
Zie hier het verschil tussen 4 en 8 GB versie in deze review (http://www.anandtech.com/...d-radeon-rx-480-preview/4).

Also, futureproof is echt een enorme onzin term (waar ik zelf helaas ook was ingetrapt toen ik 1 jaar geleden m'n pc had samengesteld). Is echt veel beter om te kopen wat je nu gebruikt ipv allerlei investeringen te maken voor de toekomst, met name is het geval van GPUs dan. Wat je ook moet bedenken is dat VR en (mainstream) 1440p/UHD steeds dichterbij komen dus dikke kans dat over 1-2 jaar de huidige GPUs ook enorm outdated zijn, of in ieder geval overpriced voor wat ze kunnen bieden tegen die tijd.

• Pr0minence
Ik speel op dit moment gewoon nog braaf 1080P , dus ik denk inderdaad dat voor de komende tijd 4gb gewoon genoeg is. Ik heb mijn lijstje denk ik dan compleet! Thanks iedereen!

• Pr0minence
Update! met de GTX1060 in het vizier heb ik besloten te wachten. Echter ben ik bang dat door de geringe beschikbaarheid, deze vooralsnog 300 tot 350+ zullen gaan kosten. Bij BCC op dit moment is de GTX Fury X inde aanbieding voor 495,-. In perspectief tot de prestatie gain die je kan verwachten, zou dit een interessant alternatief zijn voor de GTX1060/RX480?

(bron: http://www.bcc-specials.c...ct/product&product_id=111)

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Pr0minence schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:36:
Update! met de GTX1060 in het vizier heb ik besloten te wachten. Echter ben ik bang dat door de geringe beschikbaarheid, deze vooralsnog 300 tot 350+ zullen gaan kosten. Bij BCC op dit moment is de GTX Fury Titan X inde aanbieding voor 495,-. In perspectief tot de prestatie gain die je kan verwachten, zou dit een interessant alternatief zijn voor de GTX1060/RX480?

(bron: http://www.bcc-specials.c...ct/product&product_id=111)
Dat is gewoon het grote broertje van de 980 Ti. Presteert vergelijkbaar met een 980 Ti in games. Aangezien je voor een paar euro meer de GTX1070 kan hebben lijkt het me, ondanks de leuke prijs van die Titan X, nog steeds een matige koop. De 1070 presteert beter, verbruikt minder en wordt dus minder warm = stiller en kost (afhankelijk van welk model) ongeveer hetzelfde of soms een klein beetje meer. Sowieso zijn die reference koelers, zoals ook op de Titan X, niet best en heb je aan een custom 1070 veel meer plezier.

Edit: blijf maar weg van die website, is te mooi om waar te zijn. Het is een neppe BCC site. http://opgelicht.avrotros.../alert-detail/alert/3059/ & https://www.opgeletopinte...ex.php/topic,33912.0.html

[ Voor 9% gewijzigd door TheTinusNL op 13-07-2016 12:16 ]

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1