Toon posts:

Betrouwbaar domein, voor bedrijf. waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak wel eens simpele website's voor bedrijven.

Wat kan ik aanraden om een domein te kopen niet duurder dan 10 gulden per maand.

Is freehosting/ladot een goede betrouwbare aanbieder?

Bij webhosters.nl staan er heel wat maar geen handige koetjes zoals tucows.

Ik wil weten wat goede keuze is, voor goedkoop tarief, voor een bedrijf. (dus met kvk nummer)

Verwijderd

Bedoel je alleen een domein of inclusief hosting?

Verwijderd

ik heb mijn domein victorb.org
voor 50 per jaar bij nxs www.nxs.nl
.nl is 40 en met kvk 25 dus niet duur

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
MMM dat is zelfde als vragen om een nieuwe auto voor 4000 gulden, maar dan wel met veel accesoires, mijn ervaring met deze budget hosters is niets als ellende, zelf host ik alle websites bij vuurwerk. In de 3 jaar dat ik dat doe is er slechts 1 keer een klein probleem geweest.

Verwijderd

Ik heb al redelijk wat klanten gehoord die klachten hebben over freehosting/ladot, ze denken van nu kost het even niet veel geld maar dan komen ze er achter dat je allerlei dingen mist die je bij een betaalde provider wel krijgt. Dan is het wel te laat. Mijn advies is pak een betaalde provider, wat is nu bijvoorbeeld 30,-/maand voor een bedrijf

Verwijderd

ahhh zijn gelukkig nog meer "slimme" mensen hier :)

Verwijderd

Op dinsdag 26 juni 2001 11:29 schreef Kertje het volgende:
ahhh zijn gelukkig nog meer "slimme" mensen hier :)
Thx :)

Verwijderd

Hey

Neem een reseller account bij www.deheeg.nl, kost je 100 piek per maand voro 10 accounts en dan 50 piek per domein per jaar ofzo. Gaat allemaal perfect, goede service, snelle servers en veel mogelijkheden, ik ben daar zelf ook reseller dus websites die ik maak voor bedrijven host ik dan daar, facturering etc. gaat via mij dus dan kun je daar ook nog weer winst halen >:) maar ok, je levert dan natuurlijk wel zelf support als er iets fout is ofzo

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:05
Een resellers pakket is een oplossing voor je maar het kost ook wat extra werk. Als er problemen zijn dan die je zelf niet kunt oplossen dan ben jij het contact persoon tussen jouw klant en het hosting bedrijf.

Er zijn ook andere manieren van resellen waar je niet als als contact persoon optreed maar toch geld vangt. Je krijgt dus een x bedrijf per maand voor elke klant die je aanbrengt bij een hosting bedrijf. Als je klant mbt hosting probs heeft kan hij contact opnemen met de helpdesk van het hosting bedrijf.

Daarnaast raad ik je idd aan om met een betrouwbaar bedrijf in zee te gaan. DENK ERAAN: Goedkoop is altijd DUURKOOP. Dat zal niet meteen zo blijken maar op een gegeven moment kom je je tegen. En bedrijven zijn bereid om te betalen voor hun hosting dus daar zit het probleem niet.

Daarnaast moet je ook geen resellerpakket aangaan waarbij je al een inleg bedrag moet betalen of verplichtingen hebt. Je zou met het aanbrengen van twee sites al reseller moten kunnen worden. Dus niet eerst voor 10 of 20 sites betalen want eerst moet jij die klanten ook daadwerkelijk hebben.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Hehehe... Standaard weer zo'n voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang-verhaal :D

Ikzelf doe zaken met WideXS, voor 35,- per maand hebbie 50MB space, 25 POP-boxen (inclusief shell-accounts en webspace voor de users), (Anon) FTP, PHP en voor een gering bedrag per jaar ook nog een MySQL DB.

Bovendien wordt je netjes op hoogte gehouden omtrend updates en storingen. Natuurlijk hou je zelf de controle over de DNS-gegevens (kun je zelf wijzigen e.d.).

Tot nu toe geen klachten.

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:49

ThaDude

Hang Loose

Ik heb een aantal website bij de Protagonist draaien. 100mb + blah blah blah (dat zijn een hoop dingen zie hun website) voor 248,-

30 mb heb je al voor 98,- allemaal excl btw

das weinig, moet je ook niet zeuren als die een xtje daggie plat ligt ;)

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 11,1 kWp

• The Source
Op woensdag 27 juni 2001 17:32 schreef ThaDude het volgende:

das weinig, moet je ook niet zeuren als die een xtje daggie plat ligt ;)
Da's hetzelfde dat een baas niet moet zeuren als heel zijn personeel op een dag niet komt opdagen omdat hij heel de dag zijn deur op slot heeft zitten.

Dan kun je net zo goed geen website neerpleuren als bedrijf. Eventjes plat voor een reboot of een upgrade kan gebeuren maar jij speekt al over een dagje of zelfs meerdere dagen. Bereikbaarheid is nr. 1 qua eisen! IMHO een afrader dus...

Verwijderd

Ik host tegenwoordig bij protagonist.nl
Voorlopig nog niet down geweest, goede service (antwoorden binnen halve dag op meeltjes).
Kosten:
148,- excl. BTW, incl Domeinnaam, PHP/mySQL support, 30 MB ruimte, 1 GB dataverkeer/maand.
Oftewel... prima voor de meeste sites, maar een grote site als tweakers.net zou ik er natuurlijk niet hosten (servers staan bijv. in Amerika).
<edit>
sorry... dataverkeer is onbeperkt :)
</edit>

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 17:58 schreef gillesdegrote het volgende:
Ik host tegenwoordig bij protagonist.nl
Voorlopig nog niet down geweest, goede service (antwoorden binnen halve dag op meeltjes).
Kosten:
148,- excl. BTW, incl Domeinnaam, PHP/mySQL support, 30 MB ruimte, 1 GB dataverkeer/maand.
Oftewel... prima voor de meeste sites, maar een grote site als tweakers.net zou ik er natuurlijk niet hosten (servers staan bijv. in Amerika).
1gb/maand kun je sowieso geen goed bezochte sites op hosten.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 19:30 schreef Kertje het volgende:

[..]

1gb/maand kun je sowieso geen goed bezochte sites op hosten.
sorry, ik vergistte me...
het is onbeperkt dataverkeer...
check voor meer info:
http://www.protagonist.nl/hosting.html

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op woensdag 27 juni 2001 20:06 schreef gillesdegrote het volgende:

[..]

sorry, ik vergistte me...
het is onbeperkt dataverkeer...
check voor meer info:
http://www.protagonist.nl/hosting.html
Onbeperkt dataverkeer bestaat niet. Vraag me af wat er gebeurd als ik er de slackware 8 iso (als hij uit is) op zou mirroren....

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:08 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Onbeperkt dataverkeer bestaat niet. Vraag me af wat er gebeurd als ik er de slackware 8 iso (als hij uit is) op zou mirroren....
Dan lopend de servers vast }).
Het zal wel via een "fair use policy" gaan...

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 20:16 schreef gillesdegrote het volgende:

[..]

Dan lopend de servers vast }).
Het zal wel via een "fair use policy" gaan...
of ze knijpen gewoon de verbinding af

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 17:07
wat betekend webprecense (of zoiets) kwam ik tegen op die protagonist site??

laat maar :)
heb het antwoord al.

edit:

zo beter??

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• The Source
Webpresence is een term die weer iemand zonodig moest verzinnen.

Is webaanwezigheid. Dat wil dus meestal zeggen dat je met een pagina op het web aanwezig bent. En dan bedoel ik ook een pagina en niet een website. Meestal gaat het om 1 tot 3 pagina's met info. Omdat zoiets niet groot is heb je daar ook maar een heel klein pakket voor nodig met lage eisen. Zodoende is dat meestal ook iets goedkoper.

Maar een bedrijf wat denkt aanwezig te zijn op het web met 1-3 pagina's mag wat mij betreft wegblijven. Dat noem ik webvervuiling!

[edit]
Gotverdomme SWINX. Zit ik een heel verhaal te typen en dan edit jij je vraag weg. :( Zet er dan gewoon netjes onder dat je het antwoord al gevonden hebt...

• scubapro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11-2022
Op dinsdag 26 juni 2001 10:42 schreef raptorix het volgende:
MMM dat is zelfde als vragen om een nieuwe auto voor 4000 gulden, maar dan wel met veel accesoires, mijn ervaring met deze budget hosters is niets als ellende, zelf host ik alle websites bij vuurwerk. In de 3 jaar dat ik dat doe is er slechts 1 keer een klein probleem geweest.
Ik ben van ellende bij Vuurwerk weggegaan. Ben jij niet tegen problemen als PHP 3.0.12 en MySQL 3.21.32a (Vooral handig bij innerjoins). Van updaten hebben ze bij Vuurwerk nog nooit gehoord. Langzame email afhandeling, zeer langzame afhandeling van php en cgi scripts. Zeer veel domeinen op 1 server (1000 is heel gewoon bij hun) waardoor HD vaker vol is en je weer kun bellen met helpdesk. Als je belt wordt je erg slecht en onvriendelijk te woord gestaan. Nieuwe domeinaanvraag duurt erg lang(alles moet per post), verhuizen van .com domein is bijna niet mogelijk (er loopt nu een verhuizing die nu al meer dan 5 weken duurt) Toezeggingen die NIET worden nagekomen. Zal ik nog effe doorgaan.....

Je merkt wel ik heb het helemaal gehad met Vuurwerk. Ik heb ze de afgelopen 3 jaar zien veranderen van snel dynamische bedrijf naar een het lijkt wel burocratische overheidsinstelling.
Je merkt het verschil pas echt goed als je naar een ander gaat. Ik ben overgestap op Widexs. Hier gaat het aanvragen van domein gewoon snel, per mail en fax. Je kunt zelf DNS veranderen en ze zijn ook nog eens goedkoper.

:r Lang leven Vuurwerk :r

Je bent pas echt lui als je het gemak niet zoekt.

Verwijderd

Op woensdag 27 juni 2001 21:06 schreef scubapro het volgende:

[..]

Ik ben van ellende bij Vuurwerk weggegaan. Ben jij niet tegen problemen als PHP 3.0.12 en MySQL 3.21.32a (Vooral handig bij innerjoins). Van updaten hebben ze bij Vuurwerk nog nooit gehoord. Langzame email afhandeling, zeer langzame afhandeling van php en cgi scripts. Zeer veel domeinen op 1 server (1000 is heel gewoon bij hun) waardoor HD vaker vol is en je weer kun bellen met helpdesk. Als je belt wordt je erg slecht en onvriendelijk te woord gestaan. Nieuwe domeinaanvraag duurt erg lang(alles moet per post), verhuizen van .com domein is bijna niet mogelijk (er loopt nu een verhuizing die nu al meer dan 5 weken duurt) Toezeggingen die NIET worden nagekomen. Zal ik nog effe doorgaan.....

Je merkt wel ik heb het helemaal gehad met Vuurwerk. Ik heb ze de afgelopen 3 jaar zien veranderen van snel dynamische bedrijf naar een het lijkt wel burocratische overheidsinstelling.
Je merkt het verschil pas echt goed als je naar een ander gaat. Ik ben overgestap op Widexs. Hier gaat het aanvragen van domein gewoon snel, per mail en fax. Je kunt zelf DNS veranderen en ze zijn ook nog eens goedkoper.

van de regen in de drup, widexs heeft wel ietsje betere servers (nieuwe versies php, mysql, perl ed) maar afhandeling van klachten, hulp bij problemen ed is echt minstens zo erg daar.

"toezeggingen die niet worden nagekomen" klinkt mij erggg bekend in de oren...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-05 22:26
Op woensdag 27 juni 2001 21:06 schreef scubapro het volgende:

[..]

Wijs besluit, ik ben 4 jaar geleden begonnen met een account bij WideXS en heb er sinds 2 jaar eigen servers staan.
Vooral hun reseller programma is wel leuk ;)
Pagina: 1