audio toevoegen aan mkv

Pagina: 1
Acties:
  • 3.173 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Audio downloaden en toevoegen aan een mkv bestand?
Ik heb verschillende disney en animatie films dubbel (nederlands gesproken en engels gesproken)
nu heb ik mkvToolnix leren kennen om ondertitels toe te voegen in het bestand zonder het erin te branden, Je kan de ondertitels dus aan of uit zetten.
Nu heb ik gezien dat je ook audio kan toevoegen, dus je kan kiezen tussen engels gesproken met nl ondertiteling of nederlands gesproken (voor de kleintjes) en dit alles in een enkel .MKV bestandje ...LEUK!

Mod-break: knip. Geen verkapte vragen naar waar auteursrechtelijk beschermde content te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 26-06-2016 10:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Audio kan je zelf uit een film halen met any-audio-converter.
Dit kan je dan opslaan in bv. een ac3 bestand en dit bestand kan je dan toevoegen een een engelstalige film met mkvtoonix net zoals je ook nederlandtalige subs kan toevoegen.
met vlc player kan je dan kiezen hoe je het afspeeld
,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Als je ze dubbel hebt, haal de audio uit de ene film en mux hem in de andere?

Lijkt me wel dat audiotracks copyrighted zijn en dan doen we daar op tweakers niet echt aan mee :)

ps bibliotheek :)

[ Voor 45% gewijzigd door SadisticPanda op 26-06-2016 09:44 ]

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:55:
Audio downloaden en toevoegen aan een mkv bestand?
Ik heb verschillende disney en animatie films dubbel (nederlands gesproken en engels gesproken)
nu heb ik mkvToolnix leren kennen om ondertitels toe te voegen in het bestand zonder het erin te branden, Je kan de ondertitels dus aan of uit zetten.
Nu heb ik gezien dat je ook audio kan toevoegen, dus je kan kiezen tussen engels gesproken met nl ondertiteling of nederlands gesproken (voor de kleintjes) en dit alles in een enkel .MKV bestandje ...LEUK!
Ik heb wat moeite om de nederlandse audio te vinden op het internet zoals bij www.audio-track.com maar dan in het nederlands (nl subs vinden is geen enkel probleem)

...
Met de MKVToolNix Gui kun je makkelijk meerdere mkv's openen en selecteren van welke je de video en audio wil hebben (eventueel natuurlijk meerdere sporen) werkt eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT!

Dank voor de aanvulling vanmorgen. Ik heb je topicstart aangepast: het is niet de bedoeling om te vragen naar of discussiëren over waar andermans content te kunnen vinden als de eigenaar dat niet toestaat. ZIe ook Het algemeen beleid #verbodencopyright
NL spraak van Disneyfilms vind je door de BluRay te kopen, Netflix te nemen, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je kan bv een film van dvd halen in het nederlends.
je kan een film van de dvd halen in het engels, (met juist de zelfde instellingen als de eerste keer, enkel de taal is anders).
Die twee films samenvoegen met dvdtoolnix (de twee audio behouden, een video wissen).
Opslaan in mkv bestand.
En je hebt een mkv film met een dubbele audio. ( de dvd goed bewaren, op het zolder bv. want die heb je niet meer nodig). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil nog ene stapje verder gaan weet enkel niet hoe ik dat moet doen je haalt film binnen via popcorn bv ant-man and the wasp die heeft maar 1 spoor audio engels talig in 2 kanalen maar hoe maak ik er vijf kanalen van en hoe zet ik die taal ook int duits frans enz......! ondertitels is poepsimpel die heb ik reeds gevonden heb ene negen kanaals home cinema maar met 2 kanalen speelt er maar de voorste boxen net de andere kanalen dus hoe zit ik er meer sporen of kanalen op .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Door een bron te vinden die meerdere kanalen heeft. En die de talen die ook heeft in het duits en engels.
Dat wil ziggen meestal wachten tot retail uit is en dan kan je meer. WEBDL zijn bijna altijd stereo sound.

Kan je op zich wel 5 kanalen van maken maar lijkt nergens op maar je ontbreekt de data van de overige kanalen. Je kan die niet zomaar ergens vandaan toveren....Wachten op retail = enige optie (niet gestripte dan)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy58
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-04-2022
maar ik heb dvd van disney in het engels maar de kinderen begrijpen nog gne engels hoe kan ik nederlands geluidsspoor toevoegen een ene avi of mkv is dat mogelijk vele films zijn in het engels maar als men gene engels begrijpt wil ik dat engels vervangen door nederlands hoe gaat dat in zijn werk en waar haal je dan die geluissporen vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddy58
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-04-2022
ik weet reeds een tijdje hoe je ondertitels toevoegd als ze bestan toch , maar geluidsspoor dat zoek ik al vrij lang tot ik dit hier toevalig ondekte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hi @freddy58. Goed gevonden! Het technische aspect is eerder benoemd, tools als MKVToolNix. Niet triviaal, maar ook niet ondoenlijk. Maar:

We kunnen niet helpen bij het vinden van auteursrechtelijk beschermd materiaal. Het is heel makkelijk om een Disney film met NL taal te krijgen: door die te kopen met NL taal (al is het heel vervelend als er al is bestraald voor de Engelse versie…) of een abonnement nemen op Disney+. Omdat we niet kunnen helpen met het ‘illegaal downloaden’, sluit ik dit topic maar..

Ik heb geen Disney+ maar als het vergelijkbaar is met Netflix of Amazon Prime kan je de taal op Nederlands zetten, althans voor op kinderen gerichte content.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.