Toon posts:

advies voor desktop voor fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een desktop en een groot beeldscherm 23 "of groter

[i]wat gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software gebruiken?
emailen, internet, fotoalbums maken, foto's opslaan en bewerken met bv Irfanview of PS-elements. Muziek luisteren en downloaden(spotify)
niet gamen of video bewerken, geen zware fotobewerkingen met lagen e.d. in PS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens tussen de 400 en 1500 denk ik wel kwijt te zijn, gen idee, wil op iets goeds uitkomen, maar vind eigenlijk 1000 wel mooi als dat kan.

componenten of randapparatuur mee nemen naar nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
scanner printer brother DCP195C, Samsung SyncmasterP2370 als 2e scherm(=VGAaansluiting)

Ik denk nodig te hebben :

processor AMD1 of Intelcore i3 of i5. 4 core, 6-8 GB RAM, 7200RPM, 1000GB harde schijf,eventueel SSD of SSHD, Wifi.
Aparte grafische kaart?(dedicated?)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
HP, Acer

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zou op 2 schermen willen gaan werken, oude scherm + een nieuw, ik denk dat de nieuwe een IPS moet zijn, doe veel met kleur en contrast namelijk. DE pc moet dus 2 schermen aankunnen dan om tegelijk opte werken. wil ook cd's branden.graag snelle wifi.

Ga je overklokken? nee dat denk ik niet
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? geen idee

Wat verwacht je van ons?[i]

Mijn vraag is vooral kan ik volstaan met de genoemde processoren met een geintegreerde grafische kaart of kan ik beter voor bv. een grafische kaart AMD RadeonR7 of NvidiaGeforceGT840 gaan en welke processor heb ik dan nodig? of volstaat ook een kaart met een lager nummer?
heeft iemand specifieke aanraders waar ik op moet letten?

Ik stel vragen als een leek doordat ik dat ook ben ;-)

ik kwam zelf op deze uit, maar die heeft geen dedicated grafische kaart.

https://www.bol.com/nl/p/..._lp%3D1%26itm_cid%3D20755

Graag advies over een monitor ;-)

alvast dank.

Alle reacties

Verwijderd

Er wordt van je verwacht dat je zelf met een lijstje met onderdelen komt. De link naar bol.com is niet toegestaan. DAA beleid
Maar goed, ben vanavond in een goede bui dus: met het volgende lijstje heb je een beter systeem met echte ssd en aparte 1tb hdd, zeer goede voeding, zeer goede en compacte behuizing, moederbord met wifi, 16gb ram en hoogst geklokte non k i5 omdat ik verwacht dat Irfanview single core is. PS kan overweg met meerdere cores.
2 schermen kunnen op het moederbord aangesloten worden. Een dgpu is niet nodig.
En dat voor nagenoeg dezelfde prijs. Je moet het alleen zelf in elkaar zetten.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 223,95€ 223,95
1Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI€ 99,95€ 99,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 37,95€ 37,95
1Cooler Master TX3 i€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 50,95€ 50,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 56,95€ 56,95
1Plextor M7V 256GB€ 67,17€ 67,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 602,82

Als monitor zou je een pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart of pricewatch: Dell Ultrasharp UP2516D Zilver, Zwart kunnen overwegen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 21:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel ! oeps DAA had ik idd nog niet gelezen. Ik ga eens uitzoeken hoe ik mijn voorbereidende lijstje(heb ik wel gemaakt) kan laten zien. sorry, zal me even beter in het forum verdiepen.
Groet MadMarie
.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:39:
Er wordt van je verwacht dat je zelf met een lijstje met onderdelen komt. De link naar bol.com is niet toegestaan. DAA beleid
Maar goed, ben vanavond in een goede bui dus: met het volgende lijstje heb je een beter systeem met echte ssd en aparte 1tb hdd, zeer goede voeding, zeer goede en compacte behuizing, moederbord met wifi, 16gb ram en hoogst geklokte non k i5 omdat ik verwacht dat Irfanview single core is. PS kan overweg met meerdere cores.
2 schermen kunnen op het moederbord aangesloten worden. Een dgpu is niet nodig.
En dat voor nagenoeg dezelfde prijs. Je moet het alleen zelf in elkaar zetten.
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 602,82

Als monitor zou je een pricewatch: Dell Ultrasharp U2415 Zwart of pricewatch: Dell Ultrasharp UP2516D Zilver, Zwart kunnen overwegen.
Lekker bijdehand. Behuizing vergeten. Nu het complete lijstje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 664,77

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik dacht al....zal ik dat ergens in een oude broodtrommel gaan stoppen...;-)

Verwijderd

Topicstarter
maar dat klinkt allemaal leuk, maar dan zit ik daar met al die dozen en spullen, ik kan dat zelf , denk ik niet in elkaar zetten. Dat moet je dan ergens laten doen toch?

Verwijderd

Voor €60,- zetten Afuture of Azerty het systeem voor je in elkaar.
Of je doet het zelf adhv YouTube: computer assembling step by step

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 22:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het duizelingwekkende lijstje van je doorgekeken. Zie nergens aansluitingen voor HDMI en VGA?
En is het niet slim als ik toch aan het bouwen ben toch een dgpu doen?

Verwijderd

Op het moederbord zit DVI-D en HDMI.

Verwijderd

Topicstarter
mijn oude scherm heeft alleen VGA

Verwijderd

Topicstarter
Lijkt mij een heel gedoe dat zelfbouwen. Ik was eigenlijk op zoek naar een kant en klare pc. mijn minimale eisen:
processor AMD 1 of Intelcore i5
RAM 8GB Harde schijf mininmaal 1000GB RPM 7200 eventueel SSHD of SSD,
DVD/CD/brander. Wifi. USB 2 en 3 , HDMI, DVI, eventueel VGA.

ik gebruik m vooral voor het bewerken van foto's en luisteren naar muziek.
Ik weet niet of dit de juiste keus is dus als iemand een advies heeft dan hoor ik dat graag.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Je kunt natuurlijk elke prebuild pakken die aan je eisen voldoet. Tenzij je (semi)pro foto's bewerkt kan elke hedendaagse PC met i5 dat prima aan.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je compleet systeem wil kopen zou ik dan wel met SSD doen. Een beter systeem is dan bijv deze, is nog goedkoper dan die jij in gedachten had :

https://azerty.nl/0-1469-...s-530-gige-win-10-pr.html

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 22:38:
mijn oude scherm heeft alleen VGA
Dan gebruik je een adaptertje pricewatch: Gembird A-HDMI-VGA-001

Verwijderd

Topicstarter
Reepje schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 10:08:
Als je compleet systeem wil kopen zou ik dan wel met SSD doen. Een beter systeem is dan bijv deze, is nog goedkoper dan die jij in gedachten had :

Die ziet er idd goed uit! Het is nogal lastig om al die eisen precies in een pc te vinden, vond ik.
dankjewel!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:57:
Je kunt natuurlijk elke prebuild pakken die aan je eisen voldoet. Tenzij je (semi)pro foto's bewerkt kan elke hedendaagse PC met i5 dat prima aan.
Ik bewerk semi-pro foto's. waar zou ie dan aan moeten voldoen?

Verwijderd

Topicstarter
dankje. Ja dat had ik intussen ook zelf bedacht ;-) Vroeg me alleen af of dat geen vertraging o.i.d. geeft?

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

Prijs is ook goed. Direct bij Dell istie duurder. Het is ook een mooi klein kastje 29.2 cm x 9.26 cm x 29 cm.

Verwijderd

Zo interessant is dat ook weer niet als ik deze afzet tegen het systeem dat ik voorstel. H110 chipset ipv B150, geen wifi, kleine ssd, geen hdd, 8gb ipv 16gb ram, ddr3L ipv ddr4 wat gebruikelijk is bij Skylake, matige voeding en slechts 1 jaar garantie. Heeft dan wel weer een dvd drive. Zet je dat in een lijstje dan komt het volgende eruit en blijkt dat je voor een Dell veel teveel betaald.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-H110M-S2 DDR3€ 45,60€ 45,60
1Zalman ZM-T3€ 22,-€ 22,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 37,89€ 37,89
1Crucial CT102464BD160B€ 28,50€ 28,50
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 12,51€ 12,51
1be quiet! System Power B8 300W€ 29,90€ 29,90
1Plextor M7V 128GB€ 41,49€ 41,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,89

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:34:
[...]

Zo interessant is dat ook weer niet als ik deze afzet tegen het systeem dat ik voorstel. H110 chipset ipv B150, geen wifi, kleine ssd, geen hdd, 8gb ipv 16gb ram, ddr3L ipv ddr4 wat gebruikelijk is bij Skylake, matige voeding en slechts 1 jaar garantie. Heeft dan wel weer een dvd drive. Zet je dat in een lijstje dan komt het volgende eruit en blijkt dat je voor een Dell veel teveel betaald.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 199,-€ 199,-
1Gigabyte GA-H110M-S2 DDR3€ 45,60€ 45,60
1Zalman ZM-T3€ 22,-€ 22,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 37,89€ 37,89
1Crucial CT102464BD160B€ 28,50€ 28,50
1Samsung Writemaster SH-224FB Zwart€ 12,51€ 12,51
1be quiet! System Power B8 300W€ 29,90€ 29,90
1Plextor M7V 128GB€ 41,49€ 41,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 416,89
Ik heb er absoluut geen verstand van, maar dit lijkt me toch een ander lijstje. wel goedkoper. Voor mij moeilijk te zien of alles er nu in zit en wat de verschillen zijn. (ik heb uiteraard de specificaties bekeken. Maar is deze lijst beter of slechter dan de vorige? en waarom?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Ik heb er absoluut geen verstand van, maar dit lijkt me toch een ander lijstje. wel goedkoper. Voor mij moeilijk te zien of alles er nu in zit en wat de verschillen zijn. (ik heb uiteraard de specificaties bekeken. Maar is deze lijst beter of slechter dan de vorige? en waarom?
Dit lijstje is bijna een 1 op 1 van de Dell die voorgesteld werd door Reepje. Zo kan je zien dat de Dell met €588,- nog erg duur is. Ga je die upgraden met een grotere ssd, extra hdd, extra geheugen, wifi etc om een vergelijkbaar systeem te krijgen dan ik voorstel in de 1e post dan kom je duurder uit dan mijn lijstje.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 19:37:
[...]

Dit lijstje is bijna een 1 op 1 van de Dell die voorgesteld werd door Reepje.
Kom op. Zelfbouw is goedkoper, dat weet een ieder. En het is ook makkelijker de juiste mix van specs te kiezen. Moet je wel in zijn om zelf te bouwen natuurlijk.

Bovendien, je zit daar wel met 4 winkels waar je de verschillende onderdelen moet kopen, en is dus gewoon helemaal niet te vergelijken met een kant en klaar Dell systeem met bijbehorende service.

Bovendien hebben we hier te maken met een TS die liever een compleet systeem heeft.

En dan nog, kon je een goedkoper kastje vinden? En de voeding van een Dell zou niet zo goed zijn?
Beetje flauw ben je bezig :X

Verwijderd

Erg flauw maar wel een feit. Bij één winkel is er een vergelijkbaar systeem met een vergelijkbare prijs samen te stellen. Het lijstje was een voorbeeld.
TS komt hier voor advies, om de mogelijkheden te bekijken. Als hij zijn zinnen zou hebben gezet op een prebuild had hij net zo goed naar de eerste de beste Mediamarkt kunnen gaan om zich een relatief dure Medion, HP of PEAQ aan te laten smeren om er na een maand achter te komen dat het eigenlijk net niet is wat hij wilde hebben en er nog voor een paar honderd euro aan upgrades tegenaan moet gooien.
Binnen het budget van TS is bij één winkel een uitstekend systeem samen te stellen die kant en klaar thuis afgeleverd wordt welke een veel beter prijs/kwaliteit heeft dan een prebuild.

• Reepje
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:08:
.
TS komt hier voor advies, om de mogelijkheden te bekijken.
Precies.
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:19:

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
HP, Acer
En na een reeks posts over zelfbouw systemen herhaalt hij het nog maar een keer:
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:54:
Lijkt mij een heel gedoe dat zelfbouwen. Ik was eigenlijk op zoek naar een kant en klare pc. mijn minimale eisen:

ik gebruik m vooral voor het bewerken van foto's en luisteren naar muziek.

Verwijderd

Hij hoeft hem niet zelf te bouwen, dat doet de webshop voor hem. Het enige wat hij hoeft te doen is een winkelmandje volgooien met onderdelen en te betalen. Een week later wordt een compleet systeem thuis bezorgd.

Verwijderd

Topicstarter
interessante meningen.
TS is eigenlijk idd te lui om zelf samen te stellen, maar gaat zeker niet naar een winkel. Al weet ik niet veel, ik verdiep me van te voren wel in wat er is, wat ik denk nodig te hebben en niet. Ik heb wel eens eerder in zo'n winkel gestaan, proberen ze je idd iets duurs aan te smeren, kom ik met opmerkingen en vragen waar ze geen antwoord op weten! Ik was met mijn dochter en dan zie je ze al denken: Ah 2 van die wijffies die kunnen we van alles wijsmaken.Deze TS is dus geen hij , maar een zij ;-))
maar ik moet zeggen dat ik vanwege mijn specifieke eisen toch een beetje begin warm te lopen voor een zelfbouw systeem. Ik weet dan nu wel welke specificaties ik wil maar kom dan bij het volgende probleem : welke merken onderdelen enzo.
maar alvast dank voor het meedenken. als er nog meer adviezen komen lees ik ze graag!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik eigenlijk nog een vraag:
er staat niet altijd bij dat er een aansluiting is voor geluid.geheugenkaartlezers en cd/dvddrive.
zit dat er altijd in?
en nog een vraag: ik wil graag windows 10, maar zou ik ook een pc met 7 of 8 kunnen nemen en dan upgraden? (als dat beter uitkomt met de andere specificaties)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:46

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:46:
heb ik eigenlijk nog een vraag:
er staat niet altijd bij dat er een aansluiting is voor geluid.
Tenzij je een pc met heel exotisch moederbord hebt, zit dit er altijd op.
geheugenkaartlezers
Niet standaard.
en cd/dvddrive.
Niet standaard, bijna EOL te noemen...
zit dat er altijd in?
en nog een vraag: ik wil graag windows 10, maar zou ik ook een pc met 7 of 8 kunnen nemen en dan upgraden? (als dat beter uitkomt met de andere specificaties)
Tot 29 juli kan je gratis upgraden naar W10.

Verwijderd

Topicstarter
tot 29 juli...hmmm
ik heb net eens wat you tube filmpjes bekeken over het zelf in elkaar zetten :-)

toch wel leuk, maar of ik dat red voor 29 juli :-))) lol
Ik ga me r toch nog maar in verdiepen. alle advies dus welkom!

Verwijderd

Topicstarter
Niet standaard, bijna EOL te noemen...

wat is EOL?

Verwijderd

Topicstarter

waarom raad je een aparte SSD aan?

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 09:57:
Ik gebruik m voor semi pro fotobewerking, wat heb ik dan nodig: waar moet ik dan op letten?
Pagina: 1