ik zoek een desktop en een groot beeldscherm 23 "of groter
[i]wat gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software gebruiken?
emailen, internet, fotoalbums maken, foto's opslaan en bewerken met bv Irfanview of PS-elements. Muziek luisteren en downloaden(spotify)
niet gamen of video bewerken, geen zware fotobewerkingen met lagen e.d. in PS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens tussen de 400 en 1500 denk ik wel kwijt te zijn, gen idee, wil op iets goeds uitkomen, maar vind eigenlijk 1000 wel mooi als dat kan.
componenten of randapparatuur mee nemen naar nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
scanner printer brother DCP195C, Samsung SyncmasterP2370 als 2e scherm(=VGAaansluiting)
Ik denk nodig te hebben :
processor AMD1 of Intelcore i3 of i5. 4 core, 6-8 GB RAM, 7200RPM, 1000GB harde schijf,eventueel SSD of SSHD, Wifi.
Aparte grafische kaart?(dedicated?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
HP, Acer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zou op 2 schermen willen gaan werken, oude scherm + een nieuw, ik denk dat de nieuwe een IPS moet zijn, doe veel met kleur en contrast namelijk. DE pc moet dus 2 schermen aankunnen dan om tegelijk opte werken. wil ook cd's branden.graag snelle wifi.
Ga je overklokken? nee dat denk ik niet
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? geen idee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is vooral kan ik volstaan met de genoemde processoren met een geintegreerde grafische kaart of kan ik beter voor bv. een grafische kaart AMD RadeonR7 of NvidiaGeforceGT840 gaan en welke processor heb ik dan nodig? of volstaat ook een kaart met een lager nummer?
heeft iemand specifieke aanraders waar ik op moet letten?
Ik stel vragen als een leek doordat ik dat ook ben ;-)
ik kwam zelf op deze uit, maar die heeft geen dedicated grafische kaart.
https://www.bol.com/nl/p/..._lp%3D1%26itm_cid%3D20755
Graag advies over een monitor ;-)
alvast dank.
[i]wat gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software gebruiken?
emailen, internet, fotoalbums maken, foto's opslaan en bewerken met bv Irfanview of PS-elements. Muziek luisteren en downloaden(spotify)
niet gamen of video bewerken, geen zware fotobewerkingen met lagen e.d. in PS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens tussen de 400 en 1500 denk ik wel kwijt te zijn, gen idee, wil op iets goeds uitkomen, maar vind eigenlijk 1000 wel mooi als dat kan.
componenten of randapparatuur mee nemen naar nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
scanner printer brother DCP195C, Samsung SyncmasterP2370 als 2e scherm(=VGAaansluiting)
Ik denk nodig te hebben :
processor AMD1 of Intelcore i3 of i5. 4 core, 6-8 GB RAM, 7200RPM, 1000GB harde schijf,eventueel SSD of SSHD, Wifi.
Aparte grafische kaart?(dedicated?)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
HP, Acer
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zou op 2 schermen willen gaan werken, oude scherm + een nieuw, ik denk dat de nieuwe een IPS moet zijn, doe veel met kleur en contrast namelijk. DE pc moet dus 2 schermen aankunnen dan om tegelijk opte werken. wil ook cd's branden.graag snelle wifi.
Ga je overklokken? nee dat denk ik niet
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen? geen idee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag is vooral kan ik volstaan met de genoemde processoren met een geintegreerde grafische kaart of kan ik beter voor bv. een grafische kaart AMD RadeonR7 of NvidiaGeforceGT840 gaan en welke processor heb ik dan nodig? of volstaat ook een kaart met een lager nummer?
heeft iemand specifieke aanraders waar ik op moet letten?
Ik stel vragen als een leek doordat ik dat ook ben ;-)
ik kwam zelf op deze uit, maar die heeft geen dedicated grafische kaart.
https://www.bol.com/nl/p/..._lp%3D1%26itm_cid%3D20755
Graag advies over een monitor ;-)
alvast dank.