Gaming PC van ongeveer €1000

Pagina: 1
Acties:

• T_elic
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-07 11:15
Hoi, ik zou graag wat hulp krijgen bij het samenstellen van een nieuw gaming PCtje. Eerste PC die ik zelf samen stel, dus open voor feedback :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Momenteel op 1080, maar in de toekomst misschien een upgrade naar 4K.

Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens rond de €1000

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik al over een SSD van 250GB.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij kan ik met een RX480 helemaal uit de voeten zolang ik op 1080 blijf gamen, maar mijn systeem moet verder wel klaar zijn voor een eventuele overstap naar een 4K monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste vind ik dus dat ik mocht ik de stap naar 4K maken over een tijdje mijn systeem tegen die tijd de upgrade daar naar toe ook toe staat.

Ga je overklokken?
Op termijn wil ik wel de mogelijkheid hebben, maar in eerste instantie denk ik genoeg te hebben aan de standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder het systeem wat ik zelf in gedachten heb. Volgens mij kan ik hier voorlopig goed mee uit de voeten, in ieder geval zolang ik op 1080 blijf gamen. Ik zat in eerste instantie zelf aan een GTX1070 te denken, maar volgens mij is de prijs kwaliteitverhouding van de RX480, zolang ik toch nog op 1080p game, een stuk beter.
Verder was ik benieuwd of de voeding genoeg gaat zijn of dat het verstandig is om voor een 550W model te gaan.
Eventuele andere tips sta ik uiteraard ook voor open.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 239,70€ 239,70
1Asus Z170 PRO GAMING€ 141,95€ 141,95
1AMD Radeon RX 480 8GB€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,95€ 46,95
1Fractal Design Define S - Window€ 84,95€ 84,95
1Scythe Kotetsu€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 68,95€ 68,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 665,15

Bij voorbaat dank voor elke reactie :)

Verwijderd

Een Rx 480 gaat rond de €250,- kosten. Er zit dus nog iets ruimte in het budget. Je zou kunnen kijken naar een door het raam mooiere en voor overklokken betere koeler pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 en een iets zwaardere en veel betere voeding pricewatch: Corsair RM550x. Verder niets meer aan doen.

• T_elic
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:11:
Een Rx 480 gaat rond de €250,- kosten. Er zit dus nog iets ruimte in het budget. Je zou kunnen kijken naar een door het raam mooiere en voor overklokken betere koeler pricewatch: be quiet! Dark Rock 3 en een iets zwaardere en veel betere voeding pricewatch: Corsair RM550x. Verder niets meer aan doen.
Ja daar zat ik zelf ook naar te kijken. Die ruimte valt als de 480 voldoet aan de verwachtingen. Ik wacht nog even af tot de reviews van de kaart binnen zijn, maar zo ja dan komt er idd budget vrij voor wat verbeteringen in die velden. Dank voor de feedback iig.

• RobinKuijp
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-11 17:18
Ik zal als ik jou was eerst even afwachten op goede reviews van de 480x.:)
Verfer ziet alles er netjes uit idd wat ACB2401 is een betere cpu cooler wel handig aangezien je een unlocked cpu hebt en een z170 mobo :)

verder zal ik wel nog echt een SSD erbij gooien. dit omdat een SSD vele malen sneller is dan een gewone HDD. dit merk je vooral bij het opstarten van je PC en bij het laden van bepaalde games.
Vooral games zoals Battlefield hebben veel baat bij een SSD omdat je laad tijden een heel stuk omlaag gaan :) zodat je sneller kan gamen!!

Verder een 550W voeding is ruim genoeg mits je geen gekke dingen geplant hebt zoals CF. dan zou ik toch eerder voor een 650W voeding gaan zodat je net wat meer headroom hebt en je voeding niet constant op 100% hoeft te draaien
Mocht je zelf willen kijken je kan je componenten gewoon invullen in een SPU calculator op het internet. dit geeft dan een inschatting van welk wattage voeding je ongeveer nodig zult hebben.
http://outervision.com/power-supply-calculator
gr, Robin }:O }:O

[ Voor 29% gewijzigd door RobinKuijp op 16-06-2016 21:23 ]

Meow, meow I'm a cow

• T_elic
Ja een grotere SSD staat ook op de planning, maar gezien ik nog een 250GB heb liggen doe ik het daar in eerste instantie mee. De extra SSD heeft niet heel veel haast, die kan over een maandje of 2 ook nog erbij.

En die site is erg handig, ik ga lekker puzzelen om te kijken wat ik aan voeding nodig ga hebben. Thanks :)

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Tegen de tijd dat een Skylake processor een overklok nodig heeft kun je veel beter dan investeren in een upgrade naar de nieuwste generatie, dan nu in een dure overklokset voor later.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 177,49€ 177,49
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 81,95€ 81,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 27,90€ 27,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 287,34
Scheelt €440 (6600k/Z170/Rock 3)- 290 = €150. Op cpu-performance ga je er weinig van merken, in je portemonnee wel.

Verder krijg je er bij de pricewatch: Fractal Design Define S een extra geluiddempend paneel bij (ter vervanging van de window). Looks kunnen leuk zijn, toch zou ik liever investeren in stilte.

Die PSU calculators zijn theoretisch leuk, maar benchmarks zijn de enige die de praktijk vertellen.
Zo verbruikt een systeem met een R9 390x en flink overgeklokte i5 nog geen 400W. Een Nvidia kaart of RX480 verbruikt lang niet zo veel als een 390x, dus met een 450W heb je meer dan zat.

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1