Hoi, ik zou graag wat hulp krijgen bij het samenstellen van een nieuw gaming PCtje. Eerste PC die ik zelf samen stel, dus open voor feedback 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Momenteel op 1080, maar in de toekomst misschien een upgrade naar 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens rond de €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik al over een SSD van 250GB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij kan ik met een RX480 helemaal uit de voeten zolang ik op 1080 blijf gamen, maar mijn systeem moet verder wel klaar zijn voor een eventuele overstap naar een 4K monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste vind ik dus dat ik mocht ik de stap naar 4K maken over een tijdje mijn systeem tegen die tijd de upgrade daar naar toe ook toe staat.
Ga je overklokken?
Op termijn wil ik wel de mogelijkheid hebben, maar in eerste instantie denk ik genoeg te hebben aan de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder het systeem wat ik zelf in gedachten heb. Volgens mij kan ik hier voorlopig goed mee uit de voeten, in ieder geval zolang ik op 1080 blijf gamen. Ik zat in eerste instantie zelf aan een GTX1070 te denken, maar volgens mij is de prijs kwaliteitverhouding van de RX480, zolang ik toch nog op 1080p game, een stuk beter.
Verder was ik benieuwd of de voeding genoeg gaat zijn of dat het verstandig is om voor een 550W model te gaan.
Eventuele andere tips sta ik uiteraard ook voor open.
Bij voorbaat dank voor elke reactie
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Momenteel op 1080, maar in de toekomst misschien een upgrade naar 4K.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ergens rond de €1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik beschik al over een SSD van 250GB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij kan ik met een RX480 helemaal uit de voeten zolang ik op 1080 blijf gamen, maar mijn systeem moet verder wel klaar zijn voor een eventuele overstap naar een 4K monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het belangrijkste vind ik dus dat ik mocht ik de stap naar 4K maken over een tijdje mijn systeem tegen die tijd de upgrade daar naar toe ook toe staat.
Ga je overklokken?
Op termijn wil ik wel de mogelijkheid hebben, maar in eerste instantie denk ik genoeg te hebben aan de standaard instellingen
Wat verwacht je van ons?[i]
Hieronder het systeem wat ik zelf in gedachten heb. Volgens mij kan ik hier voorlopig goed mee uit de voeten, in ieder geval zolang ik op 1080 blijf gamen. Ik zat in eerste instantie zelf aan een GTX1070 te denken, maar volgens mij is de prijs kwaliteitverhouding van de RX480, zolang ik toch nog op 1080p game, een stuk beter.
Verder was ik benieuwd of de voeding genoeg gaat zijn of dat het verstandig is om voor een 550W model te gaan.
Eventuele andere tips sta ik uiteraard ook voor open.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 239,70 | € 239,70 |
| 1 | Asus Z170 PRO GAMING | € 141,95 | € 141,95 |
| 1 | AMD Radeon RX 480 8GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,95 | € 46,95 |
| 1 | Fractal Design Define S - Window | € 84,95 | € 84,95 |
| 1 | Scythe Kotetsu | € 29,95 | € 29,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16 | € 68,95 | € 68,95 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,70 | € 52,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 665,15 | |
Bij voorbaat dank voor elke reactie