Mini PC met pcie of zeer kleine behuizing

Pagina: 1
Acties:

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Ik heb een kwartier nodig gehad om uit te vissen in welk topic ik dit nu plaats. Waarschijnlijk is dit nog het beste.

Mijn huidige media center draait op een Zbox en dat kreng - sorry - hang mijn keel uit. Als de stroom eens onderbroken wordt of de machine hardhandig uitgezet, dan kan ik het een uur niet meer aanschakelen om een of andere obscure reden die ongetwijfeld iets met statische elektriciteit te doen heeft.

Maar dat is niet alles: mijn satellietontvanger ben ik ook beu - alleen al omdat het linux is (ik zal nooit een fan zijn) en omdat vrouwlief sowieso verdwaald in al mijn multimedia.

Dus... ik wil een nieuw media center bouwen met satellietontvanger. De PCIe kaart (normaal of low-profile) heb ik al, nu de rest nog. Ik zie heel veel barebones die prijs/kwaliteit top lijken, zoals de ASRock Beebox (die UHD aankan) die in de Tweakers BBG staat, maar al die toestellen hebben geen slots. Kent iemand een gelijkaardig platform dat uitbreidbaar is?

Zoniet ben ik altijd geïnteresseerd in behuizingen met een hi-fi look & feel (en grootte, 't moet nl. in de kast passen - een kleine ITX bijvoorbeeld), zodat ik zelf iets in elkaar steek.

tl;dr: het eindproduct zal Windows 10 Professional draaien en moet enkel en alleen video afspelen, hetzij kabel, satelliete\, Netflix, YouTube of XBMC.

Verwijderd

Zelfbouw kan je alle kanten op qua componenten in bijv een behuizing uit de Silverstone Milo serie https://tweakers.net/seri...6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBrUA of de pricewatch: Antec VSK2000-U3.
Zelf heb ik een pricewatch: Evercase ECE0528i staan waar ook een LP kaart in kan. Zie mITX in mijn inventaris. De Evercase wordt dit weekend overigens vervangen voor een FD Nano S. De Evercase gaat met voeding en dvd in de verkoop.

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:05:
Zelfbouw kan je alle kanten op qua componenten in bijv een behuizing uit de Silverstone Milo serie https://tweakers.net/seri...6hjpKBYnpqcGZValKVoYGBrUA of de pricewatch: Antec VSK2000-U3.
Zelf heb ik een pricewatch: Evercase ECE0528i staan waar ook een LP kaart in kan. Zie mITX in mijn inventaris. De Evercase wordt dit weekend overigens vervangen voor een FD Nano S. De Evercase gaat met voeding en dvd in de verkoop.
Zo'n Silverstone is inderdaad in de goeie richting. Dat heeft mij wel doen inzien dat ik een probleem heb... in hoogte heb ik slechts 7.5cm. Ik moet met andere woorden iets vinden dat pakweg 1U hoog is en toch een PCIe slot heeft. Dat ligt al veel minder voor de hand, tenzij ik echt voor een van deze dingen ga: http://www.mini-itx.com/store/select-RACK.asp.

[ Voor 4% gewijzigd door YellowOnline op 16-06-2016 21:55 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Kan wel, maar dan moet je de breedte in met een riser card voor PCI-E. Iets vergelijkbaars hebben 1u servers van o.a. SuperMicro en AsRock ook vaak. Lage CPU koeler van bij AsRock op een leuk i3 setje en je bent een heel eind .

• YellowOnline

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Topicstarter
De inhoud heb ik intussen (excl. mijn tuner die niet in de Pricewatch staat):

#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock N3150B-ITX€ 75,95€ 75,95
2Kingston ValueRAM KVR16LS11/4€ 16,67€ 33,34
1Transcend SSD370 64GB€ 37,49€ 37,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 146,78

Maar die case... pfff. Ik heb de website van SuperMicro, Asrock, Mini-ITX etc doorploeterd, maar ik heb nog geen case gevonden waar ik dit in kwijt kan. Akasa, een bedrijf dat ik nog niet kende, heeft aardige producten, maar hun documentatie rept met geen woord over PCIx. Ik hen een mailtje gestuurd met de vraag. Anders ziet het er wel goed uit, bv. zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.akasa.co.uk/img/product/common/gallery/00/A-ITX23-A1B_g02.jpg

Dat is 44mm hoog trouwens.