Toon posts:

Volkswagen Move Up! met 30k kilometers voor 8500?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• alcx
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 06-12 17:01
Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een relatief nieuwe, goedkope occasion die lekker zuinig rijdt. Nou is mijn keuze gevallen op het model Volkswagen Up!

Nu heb ik de mogelijkheid om van een particulier/kennis, een 5-deurs Move Up! (met airco, navigatie en cruise control) te kopen die in goede staat is en 30.000km op de teller heeft staan. De grote 30k-beurt is nog niet geweest. De catalogusprijs die ik op basis van het kenteken kan vinden is 11.508, maar ik neem aan dat daar de extra's als navigatie en cruise control niet bij in zitten.

Nou is mijn vraag: is 8500 een redelijk bedrag voor zo'n auto? Als ik op Marktplaats kijk, dan denk ik: prima deal, daar liggen de prijzen tussen de 8500-9500 met ongeveer 40.000km op de teller. Maar mocht iemand van jullie nog input hebben dan lees ik die graag, want als onervaren man in het autowereldje ben ik bang nog iets over het hoofd te zien.

Beste antwoord (via alcx op 18-06-2016 21:43)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 11:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het enige wat je over het hoofd ziet: jouw kennis is particulier en hoeft/kan mogelijk niet alle defecten/issues aan jou te vertellen bij verkoop. Eventuele latere problemen zijn dus jouw probleem en niet zijn/haar probleem.

Die paar honderd Euro verschil tussen particulier kopen of "beetje afdingen" bij een dealer moet je niet als winst zien; sommige mensen willen gewoon snel(ler) van hun auto af en zetten 'm dus voor weinig/minder te koop.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Het enige wat je over het hoofd ziet: jouw kennis is particulier en hoeft/kan mogelijk niet alle defecten/issues aan jou te vertellen bij verkoop. Eventuele latere problemen zijn dus jouw probleem en niet zijn/haar probleem.

Die paar honderd Euro verschil tussen particulier kopen of "beetje afdingen" bij een dealer moet je niet als winst zien; sommige mensen willen gewoon snel(ler) van hun auto af en zetten 'm dus voor weinig/minder te koop.

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 11:23

vhal

ಠ_ಠ

Voor zo'n bedrag zou ik absoluut naar iets anders kijken dan die rijdende schoenendozen van VW.

Er staan diverse 'ik zoek een zuinige auto voor x€' in dit subforum, ik zou die eerst maar goed doorlezen voordat je €8500 stuk slaat...

STRAVA

• PWM
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
vhal schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:14:
Voor zo'n bedrag zou ik absoluut naar iets anders kijken dan die rijdende schoenendozen van VW.
:? Ik heb voor mijn vrouw 2 jaar geleden een High Up gekocht, met het glazen dak.

Heerlijke auto. De navigatie werkt prima, hij rijdt lekker en is gewoon ruim. De Joolz kinderwagen ging met gemak in de achterbak. 2 kinderzitjes op de achterbank, zat ruimte voorin, rijdt 1 op 17 en zit ook nog eens goed.

Het is echt een top bak :)

• MAX3400

MAX3400

vhal schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:14:

Er staan diverse 'ik zoek een zuinige auto voor x€' in dit subforum, ik zou eerst die maar eens goed doorlezen voordat je €8500 stuk slaat...
Je hebt helemaal gelijk. Zuinig is soms erg fijn maar een Up vind ik nou niet echt comfortabel rijden. Mogelijk dat ik een hele andere manier van rijden heb maar ik rij dan voornamelijk snelweg en heb dan graag een auto met langere wielbasis. En voor sommige "noodgevallen" ook een auto waar mijn knieen niet de kreukelzone vormen.

Voor 8K kan je hele mooie / ruimere / relatief zuinige auto's vinden zoals een Fiat 500, een Ford Fiesta of een SpaceStar. Persoonlijk zou ik in deze keuze een 500 voor de deur zetten; niet zozeer ruimer maar door het model, zal de mogelijke restwaarde hoger liggen dan bij de Up.

461943

PWM schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:19:
[...]

:? Ik heb voor mijn vrouw 2 jaar geleden een High Up gekocht, met het glazen dak.

Heerlijke auto. De navigatie werkt prima, hij rijdt lekker en is gewoon ruim. De Joolz kinderwagen ging met gemak in de achterbak. 2 kinderzitjes op de achterbank, zat ruimte voorin, rijdt 1 op 17 en zit ook nog eens goed.

Rijdt dat een beetje comfortabel? Ik reed laatst in een Passat van 2012, maar dat ding had enorm stroeve pedalen en knetterharde vering en stoelen. Nu ben ik dan ook Volvo gewend, maar op mij maakte het rijgedrag geen indruk.

• PWM
  • Niet online
Het rijdt heerlijk, onze Up was zelfs 15k.

Kijk, ik ga er vanuit dat de TS ook wel snapt dat het geen snelweg cruiser is. Ook als vakantieauto zal hij niet voldoen.

Waar hij voor gemaakt is, doet hij echter beter dan elke andere auto.

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:08
Kijk ook naar de Seat Mii en de Skoda Citygo. Die zijn ook op basis van de Up, het zijn in feite identieke auto's.

Of er iets mis is met de prijs van je kennis? Geen idee. Daar is niet iets zinnigs echt over te zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 09:56

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Op de website van de ANWB kun je per kenteken een inschatting opvragen van de waarde van die specifieke auto. Het blijft een inschatting, maar ik denk niet dat iemand anders (zonder de auto grondig te inspecteren) een betere inschatting zal kunnen doen.

Verder zou ik me ook niet blind staren op een Up, het verbruik klinkt me nog best hoog en praktisch gezien is het niet slecht voor een A-segment auto, maar daar is alles ook wel mee gezegd als je het mij vraagt. Persoonlijk zou ik eerder voor een wat oudere Ford Fiesta gaan, dan heb je net wat meer ruimte, het rijdt een stuk fijner en is nog zuiniger ook. Ook is een Up niet echt gebouwd op het maken van veel kilometers dus mocht je dat wel van plan zijn, houdt dan rekening met (relatief) hoge onderhoudskosten.

Mocht je maar weinig kilometers gaan maken (<10.000km/jaar) dan heb je op zich met zo'n Up geen slechte deal, alleen dan worden zaken als navigatie, cruise control, etc. ook een stuk minder interessant. Oftewel, je zou waarschijnlijk beter naar een B-segment auto kunnen kijken als je wat meer kilometers maakt en eerder naar een 'simpelere' Up kunnen kijken als je wat minder kilometers maakt. Een luxe Up is naar mijn mening vrij nutteloos, omdat het nog steeds geen fijne snelweg cruiser of vakantie auto is en wel gewoon een flink prijskaartje heeft.

Grillmeister

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Persoonlijk vind ik 8500 euro wel veel geld voor een Up jah, ook al heeft deze 'maar' 30K gereden
De 30K beurt zal waarschijnlijk een grote beurt worden, en die kunnen best prijzig zijn, bij een VW dealer kan je dan toch al weer rekenen op 500 á 600 euro

Zou toch eens om je heen gaan kijken, en staat genoeg te koop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 11:44
Misschien leuk om even te kijken:

[YouTube: https://youtu.be/3HfMh4Duups]

• Benedict Tokkie
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 02-04-2017
Als kleine stadsauto een prima ding. Een van de meest betrouwbare VW's bovendien, een merk dat op dat vlak nogal eens tekort schiet.

• mark-k
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:50

mark-k

AKA markkNL

PWM schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:19:
[...]

1 op 17 vind ik nou niet echt zuinig voor een bakje van de Chinees met een motor erin :p

• NiGeLaToR
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10:53
mark-k schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:32:
[...]

1 op 17 vind ik nou niet echt zuinig voor een bakje van de Chinees met een motor erin :p
Ik denk dat de winst vooral in stedelijke gebieden zijn met veel optrekken/afremmen. Dan wint de lichtste auto altijd. Op de snelweg wint de auto die het efficiëntst tegen de luchtstroom in kan rijden en is zo'n motortje met de inhoud van een blikje cola niet optimaal in combinatie met de relatief hoge koets van die 'kleine' autootjes. Want inderdaad, zo heel erg klein zijn ze nu ook weer niet.

Zou zelf nooit zo'n auto willen kopen - relatief erg duur voor wat je krijgt, niet schokkend zuinig en qua rijcomfort en veiligheid erg basic. Maargoed, ik neem iets hogere wegenbelasting, onderhoud en verzekering dan ook graag voor lief - daar waar je met een Up waarschijnlijk ook in de goedkopere categorieën zit.

Weg uit m'n comfortzone, ik bouw aan USG21.com

• Juke!
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 24-02 12:14
cruise control op een Up, het moet niet gekker worden:P

Zou zelf ook neit snel zo'n auto kopen maar goed, doet niet ter zake.

@TS: zitten de onderhoudsboekjes erbij?

8500 is een schappelijke prijs maar uiteindelijk moet je zelf beslissen wat het je waard is.

• PWM
  • Niet online
Juke! schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:58:
cruise control op een Up, het moet niet gekker worden:P
Hij heeft ook parkeersensoren voor en achter. En op het scherm zie je ook de auto's voor en achter je tijdens het parkeren :p Het kan dus gekker.

• MGB-hero
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Weet niet uit welk jaar de Up! is maar even goed onderzoeken of deze niet een vocht probleem heeft.
Anders ga je veel last hebben van beslagen ramen en vocht/water onder de matten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 06-12 09:09
Prima wagen! Ik heb 3 jaar geleden een Move Up! gekocht bij Wittebrug, stond 15k kilometer op. De wagen stond te koop voor €8500,-. Uiteindelijk heb ik er €8000,- voor betaald.

Vorig jaar op MP gezet en heb ik er €6700,- voor gekregen met 35k kilometer.

[Voor 19% gewijzigd door Hoteldebotel op 17-06-2016 10:09]

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online
Ik snap het gehaat niet zo op die auto. De beste auto in z'n klasse en een miljoen keer beter dan het trio C1/Aygo en 108 waar je net aan een krat bier in de kofferbak krijgt. Laat staan een kinderwagen.

Ja, als je het gaat vergelijken met een dikke audi is alles minder natuurlijk.

• Juke!
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 24-02 12:14
PWM schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:05:
[...]

Hij heeft ook parkeersensoren voor en achter. En op het scherm zie je ook de auto's voor en achter je tijdens het parkeren :p Het kan dus gekker.
hahaha awesome!

Dat ding heeft meer luxe als ik dacht:)

Nogmaals, prijs ziet er ok uit maar zou wel even een keuring laten doen(kosten kan je delen of zelf voor rekening nemen) Brengt je iets meer zekerheid.

Good luck!

• Raymond P
  • Registratie: september 2006
  • Nu online
Hoteldebotel schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:07:
Prima wagen! Ik heb 3 jaar geleden een Move Up! gekocht bij Wittebrug, stond 15k kilometer op. De wagen stond te koop voor €8500,-. Uiteindelijk heb ik er €8000,- voor betaald.

Vorig jaar op MP gezet en heb ik er €6700,- voor gekregen met 35k kilometer.
Dit. Prima wagen voor <10.000 km per jaar.

Voor langere afstanden / meer kilometers vind ik 'm minder geschikt.
Mijn ervaring is wel berust op een enkele dag (400km).

- knip -

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat een vooroordelen
MAX3400 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:20:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Zuinig is soms erg fijn maar een Up vind ik nou niet echt comfortabel rijden. Mogelijk dat ik een hele andere manier van rijden heb maar ik rij dan voornamelijk snelweg en heb dan graag een auto met langere wielbasis. En voor sommige "noodgevallen" ook een auto waar mijn knieen niet de kreukelzone vormen.
Zuinig en lange wielbasis gaat nou eenmaal niet hand in hand, een Prius is zuiniger.
Dan het vooroordeel over kleine auto's, ik meen dat u een A6 had:
http://euroncap.blob.core...p_audi_a6_2004_5stars.pdf
http://www.euroncap.com/en/results/vw/up!/11001

Dan scoort de Up! hier toch echt beter op bescherming van de bestuurder :)
Voor 8K kan je hele mooie / ruimere / relatief zuinige auto's vinden zoals een Fiat 500, een Ford Fiesta of een SpaceStar. Persoonlijk zou ik in deze keuze een 500 voor de deur zetten; niet zozeer ruimer maar door het model, zal de mogelijke restwaarde hoger liggen dan bij de Up.
Ruimer en dan een Fiat 500 noemen :+
Als er 1 auto klein is, is het die auto wel, verder zie je met de koplampen van dat ding net zoveel als met kaarsjes en het is een auto waar je extra voor betaald voor de looks.

Je kan naar een Yaris Hybrid kijken, die zijn zuinig en betrouwbaar en zeer comfortabel in de stad en file.

• MicGlou
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12:00
Tja... iedereen zo de eigen voorkeuren. VW Up! is in principe een prima wagen maar zou ook niet mijn eerste keuze zijn.

Als ik een model zou mogen voorstellen dan zou ik voor een Honda Jazz gaan... een stuk ruimer, comfortabeler rijden (zeker op de langere afstanden), vlotter rijden en uber betrouwbaar. Wat betreft verbruik mag je met een 1.4i zelfs hetzelfde verbruik verwachten ondanks dat het een grotere en zwaardere auto is... de 1.2i is zelfs nog iets zuiniger.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:04

Touchdomex

Meisje!

Brilsmurfffje schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:28:
Wat een vooroordelen

Ruimer en dan een Fiat 500 noemen :+
Als er 1 auto klein is, is het die auto wel, verder zie je met de koplampen van dat ding net zoveel als met kaarsjes en het is een auto waar je extra voor betaald voor de looks.

Je kan naar een Yaris Hybrid kijken, die zijn zuinig en betrouwbaar en zeer comfortabel in de stad en file.
Dan haal je een Fiat Panda of Ford Ka. Zelfde platform en techniek zonder dat je extra betaald voor de looks

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 05-12 21:07
Ik zou nooit, maar dan ook nooit, een auto kopen van kennis!
Of het nou een kennis is met wie je goed omgaat of niet, als er gezeik is met de auto is het toch een stuk lastiger om het als een zakelijke deal te zien!

Wil je toch per se zaken doen met die kennis, spreek dan bijv. dat je de auto door een (onafhankelijke) garage laat checken en dat als er niks met de auto is, dat jij de kosten voor je rekening neemt (wel zo fair) en als er wel wat mis mee is, dat hij a) de rekening betaald en jij afzwaait of b) alles laat repareren op zijn/haar kosten en dat je dan pas de auto overneemt

Overigens vind ik 8,5k voor een VW UP wel erg veel geld!! Vriendin heeft een Fiesta (5d) met navi, parrot, etc. gekocht voor 8k met 32.500km op de teller (en net groot onderhoud gehad, incl onderhoudsboekjes)

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tsja, welke uitvoering is dat dan? Want als dat de 1.0 is: daar heb ik mee gereden en die is echt wel belachelijk traag. Gewoon echt een ergenis. Mijn 108 draait rondjes om dat ding :+

Verder prima autotje zo'n UP. Het enige wat ik me afvraag: ligt daar het 60pk blok in of 75pk? Die tweede rijdt toch echt wel een stuk beter :)

PV 3015wp op oost, 2680 wp op west. pvoutput

• RodeStabilo
  • Niet online
Glashelder schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:30:
Die tweede rijdt toch echt wel een stuk beter :)
Dat zit dan tussen je oren. Die extra 15 pk komt pas beschikbaar boven 5000 toeren en dat zijn geen toerentallen die vaak draait met zo'n auto. De meerprijs echt niet waard. Tweedehands zal dat te verwaarlozen zijn natuurlijk maar als je zo'n ding nieuw koopt kan je dat geld beter ergens anders in steken. Er komen deze zomer gelukkig turbo-uitgevoerde blokken in de vernieuwde up.

[Voor 23% gewijzigd door RodeStabilo op 17-06-2016 13:37]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nou ik ken toevallig een twee mensen (in ѐѐn huishouden) die er twee hebben, een 60pk en 75pk en ik hoef hier niet te vertellen met welke van de twee ze het liefst rijden ;)

Zij omschrijven het zelf als een groot verschil. Ergernis <> fijn rijden :)

Ik sta er wel een beetje van te kijken dat beide uitvoeringen maar 95nm hebben. Dus wellicht heb je een punt, maar deze twee mensen rijden er daadwerkelijk mee en die zijn het in ieder geval niet met je eens.

[Voor 28% gewijzigd door Glashelder op 17-06-2016 13:46]

• RodeStabilo
  • Niet online
vermogensgrafieken ondersteunen dat gevoel niet, ben zelf ex-up! eigenaar en heb ze ook beide gereden.

maar goed, let's agree to disagree ;)

[Voor 22% gewijzigd door RodeStabilo op 17-06-2016 13:46]

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:31
MAX3400 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 21:20:
[...]

Lol, en dan noem je auto's als de Fiat 500 en Spacestar die bijna net zo groot zijn als de Up, zo niet kleiner. 8)

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• alcx
Wauw, had niet verwacht meer dan twee reacties te krijgen :p. Het was een kwestie van beslissen binnen 24u, dus elk antwoord heeft me geholpen bij het maken van de beslissing. De auto wordt vooral gebruikt als weinig-kilometervretend dorpswagentje (vriendin werkt parttime in de thuiszorg), we halen inderdaad bewust geen snelwegbak.

Het besluit is gevallen: we nemen hem voor een lagere prijs, en de verkoper betaalt de aanstaande beurt. Dan krijgen wij een voorlopig goede auto voor de deur. :)

[Voor 9% gewijzigd door alcx op 17-06-2016 14:41]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: oktober 2007
  • Nu online
Glashelder schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:42:
Nou ik ken toevallig een twee mensen (in ѐѐn huishouden) die er twee hebben, een 60pk en 75pk en ik hoef hier niet te vertellen met welke van de twee ze het liefst rijden ;)

Zij omschrijven het zelf als een groot verschil. Ergernis <> fijn rijden :)

Ik sta er wel een beetje van te kijken dat beide uitvoeringen maar 95nm hebben. Dus wellicht heb je een punt, maar deze twee mensen rijden er daadwerkelijk mee en die zijn het in ieder geval niet met je eens.
Voor ts: De blokjes zijn gelukkig hetzelfde. Bij erkende vagtuners kun je 'm laten chippen naar 75 als je hier ooit behoefte aan hebt,

• CMD-Snake
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:08
BastaRhymez schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:12:
Overigens vind ik 8,5k voor een VW UP wel erg veel geld!! Vriendin heeft een Fiesta (5d) met navi, parrot, etc. gekocht voor 8k met 32.500km op de teller (en net groot onderhoud gehad, incl onderhoudsboekjes)
VW is een duur merk, zowel nieuw als in tweedehands aanschaf. Ga maar kijken wat je neertelt voor een paar jaar oude Golf/Polo/Up.

Ford daalt harder in waarde. Daarom zei ik ook om te kijken naar de Seat en Skoda variant van de Up. Omdat Skoda en Seat de B-merken zijn van de VAG groepen willen de prijzen nog wel eens sneller onder die van VW komen, terwijl de auto's identiek zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bord4kop
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06-12 16:53

bord4kop

maximaal 100KB!

:w bezitter meldt zich, ruim 20.000 km, reeds 2 jaar in bezit

Verbruik: 1:21 op langere stukken. Blijf wel onder de 125/130 ;)
1:18 met gemak in geval van "boodschappen"

Niet vergelijken me een luxe auto, er zit niet veel isolatie in. Toch is hij niet heel erg rumoerig.
Hij rijd echt perfect voor stad en binnenwegen. Ook de 1.0ltr is prima, je bent er vlotter mee dan verwacht. Comfort is prima, maar ga er niet 10uur in naar de cote d' azur.
Het VW-tje is verrassend ruim, echt veel ruimer dan het trio van Toyota,Peugeot, Citroen. Dat gaf bij ons de doorslag.

We gaan er normaal mee om, echt niet overdreven voorzichtig. Het ding heeft nog geen krimp gegeven! Niets aan stuk gegaan, nog geen lampje.
Geen last van vocht bij de voorruit, maar als dit wel zo is valt dat onder terugroep/coulance.

Het is maar net waarvoor je hem koopt, welk doel, en wat je verwachting is. Zoek je een luxe caravan trekker, moet je geen Up nemen. Wij hebben nog geen tel spijt gehad! Fijne, heel fijne en goede auto!

| Security Management |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:31

Tomatoman

Fulltime prutser

alcx schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:41:
De catalogusprijs die ik op basis van het kenteken kan vinden is 11.508, maar ik neem aan dat daar de extra's als navigatie en cruise control niet bij in zitten.
De catalogusprijs heet niet voor niets catalogusprijs - het is de prijs die je volgens de catalogus van de fabrikant voor die specifieke auto met die specifieke uitrusting moet betalen. Alle in de fabriek geïnstalleerde opties zijn daarbij inbegrepen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alcx
Tomatoman schreef op zondag 19 juni 2016 @ 14:08:
[...]

De catalogusprijs heet niet voor niets catalogusprijs - het is de prijs die je volgens de catalogus van de fabrikant voor die specifieke auto met die specifieke uitrusting moet betalen. Alle in de fabriek geïnstalleerde opties zijn daarbij inbegrepen.
Dus op basis van t nummerbord is te bepalen welke extra opties op de auto geinstalleerd zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Bij de RDW kan je wel de uitvoeringscode zien. Wellicht kan je daar wat mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 11:13
alcx schreef op zondag 19 juni 2016 @ 20:43:
[...]

Dus op basis van t nummerbord is te bepalen welke extra opties op de auto geinstalleerd zijn?
Nee, dat doe je via het chassisnummer en dan opvragen bij de dealer. :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 11:31

Tomatoman

Fulltime prutser

De RDW houdt steeds meer voertuigdata bij, maar doet dat op een manier die niet fabrikantafhankelijk is. Je kunt bij de RDW daardoor wel voor een auto vinden hoeveel cylinders hij heeft en hoeveel hij weegt, maar niet hoe de fabrikant de lakkleur noemt (daytona grijs en moonlight silver metallic heten bij de RDW allemaal simpelweg grijs). Het zou me niets verbazen als de RDW ooit nog eens gaat bijhouden of sommige alom bekende opties aanwezig zijn (zoals cruise control), maar veel opties zijn dusdanig modelspecifiek dat de RDW die waarschijnlijk nooit zal gaan registreren.

Van BMW weet ik dat je aan de hand van de laatste cijfers van het VIN ('chassisnummer') de opties kunt achterhalen. Geen idee of VAG ook zoiets kent.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• larshack
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 11:38

larshack

Zonder melk en suiker

Bij vag kun je het zien aan een sticker als ik me niet vergis, zelfde sticker als waar de lak kleurcode opstaat. Zit op het linker portier of in de kofferbak dacht ik.

Edit: op die sticker staan dan de optiecodes en die kun je weer opzoeken op internet, bijvoorbeeld hier: http://igorweb.org/equidec.aspx

[Voor 29% gewijzigd door larshack op 20-06-2016 00:18]

• Moah
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-01-2017
ErgoStijn schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 20:42:
[...]

Voor ts: De blokjes zijn gelukkig hetzelfde. Bij erkende vagtuners kun je 'm laten chippen naar 75 als je hier ooit behoefte aan hebt,
En de eindoverbrenging dan? Deze is namelijk verschillend en dat is nog veel belangrijker dan het vermogensverschil.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee