Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Adobe Flash/Chrome vraag

Pagina: 1
Acties:

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:33
Inmiddels is het kwartje wel geland dat Adobe steeds minder vaak nodig is en dat het een aardig risico met zich meebrengt. Ik dacht dus redelijk safe te zijn en heb Flash al in tijden gedeinstalleerd.

Niet meer zoveel tijd om alles uit te zoeken als vroeger maar kwam er recent achter dat in Chrome ook een adobe flash plugin zit ingebouwd, standaard. Vast gemist ergens, er was recent nog een mooi artikel hier over de risico's van Flash en dat het aflopende zaak is.

Net gezocht en de site van Adobe meldt dat dje eigenlijk de hele Flash meekrijgt

https://helpx.adobe.com/f...player-google-chrome.html
All versions of Flash Player, regardless of browser, enable the same great experience of a range of applications and content on the Web. With Flash Player integrated into Google Chrome, users no longer have to install Flash Player separately, providing a seamless experience of the Web. The Chrome browser automatically updates the built-in Flash Player to protect users with the latest security updates.

Zit daar vanuit security perspectief nog enig verschil in met de losse adobe flash versie? lijkt me niet. Is het beste advies dan niet alleen om Flash te installeren, maar met name ook om die plugin uit te schakelen via chrome://plugins? Dat haalde ik er niet echt uit.

Verwijderd

Flash Player zit al best lang in Chrome ingebouwt. De ingebouwde versie van Chrome gebruikt PPAPI, de losse versie gebruikt het verouderde NPAPI, wat niet meer wordt ondersteund door Chrome. PPAPI is iets veiliger dan NPAPI. Ik zou hem op click-to-play zetten als hij daar nog niet op staat.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-11 09:33
Thanks. Voor nu maar helemaal uitgezet, weinig sites die mekkeren. bij mijn ouders ook maar eens doen.