Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 18:45
Mijn vraag
Hoe kan ik Lenovo wakker schudden en duidelijk maken dat ze echt een keer iets moeten doen aan hun software? (Miss is hier een Nederlandse instantie voor?) Mijn tablet is namelijk soms niet bruikbaar! Ook hebben ze een update beloofd (Marshmallow), maar nog niet uitgebracht (zelfs geen informatie!).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: Lenovo Yoga Tab 3 Pro
Software: YT3-X90F_160328

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • Paar keer contact opgenomen met Lenovo, kreeg het advies hem te resetten. Op internet opgezocht, sommige gebruikers hebben dit gedaan, maar het probleem werd alsnog niet opgelost of tijdelijk opgelost.
  • Tweede keer kreeg ik het advies om hem naar hun te brengen zodat zij hem kunnen resetten, maar ik wil niet dat mijn data verloren gaat alleen maar door een fout van Lenovo, die ze blijkbaar niet willen herstellen.
  • Forum gevonden met vragen over de beloofde Marshmallow update, in het begin zijn zij geholpen. Nu zijn de mods die bij Lenovo werken stil. Blijkbaar ook mensen met de, hoe ik het noem, lockscreen bug (uit het niets naar het lockscreen gestuurd worden terwijl de tablet gebruikt wordt).https://forums.lenovo.com...pdate/td-p/2274760/page/6
  • Klacht ingediend bij klantencompas, alleen Lenovo is blijkbaar niet aangesloten

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 22:30
Het enige wat je kan doen is wachten, je tablet naar fabrieksinstellingen terugzetten zoals wordt aangeraden of je klacht escaleren en kijken of er hoger op de ladder wel mensen zijn die je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

nieuws: Gerucht: Google wil ranglijst publiceren van updatebeleid Android-fab...

Oftewel, succes met je klacht/vraag bij Lenovo. Blijkbaar zijn de huidige fabrikanten absoluut niet onder de indruk van enig update-beleid op dit moment. Sterker nog; er zijn fabrikanten die vorige weken gloednieuwe tablets hebben uitgebracht (en niet van 6 tientjes ofzo) en daar ook nog geen Marshmallow op hebben of kunnen beloven.

Maar je kan altijd nog proberen je tablet terug te brengen/sturen en te kijken of je je geld kan terugkrijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
MAX3400 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:15:
nieuws: Gerucht: Google wil ranglijst publiceren van updatebeleid Android-fab...

Oftewel, succes met je klacht/vraag bij Lenovo. Blijkbaar zijn de huidige fabrikanten absoluut niet onder de indruk van enig update-beleid op dit moment. Sterker nog; er zijn fabrikanten die vorige weken gloednieuwe tablets hebben uitgebracht (en niet van 6 tientjes ofzo) en daar ook nog geen Marshmallow op hebben of kunnen beloven.

Maar je kan altijd nog proberen je tablet terug te brengen/sturen en te kijken of je je geld kan terugkrijgen?
Hoewel ik de software kant van Lenovo erg slecht vind, is de tablet zelf erg goed gebouwd. Ook zijn er niet zoveel tablets met een 10 inch scherm en 10400 mah accu, dus ik wil hem liever houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lange-199 schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:48:
• Tweede keer kreeg ik het advies om hem naar hun te brengen zodat zij hem kunnen resetten, maar ik wil niet dat mijn data verloren gaat alleen maar door een fout van Lenovo, die ze blijkbaar niet willen herstellen.
Eh, wel eens van een backup gehoord?

En je blijft maar over een fout roepen, zonder enige informatie te geven. Wat is nou het probleem?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
gambieter schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 23:52:
[...]

Eh, wel eens van een backup gehoord?

En je blijft maar over een fout roepen, zonder enige informatie te geven. Wat is nou het probleem?
Oh, sorry. Waarschijnlijk ben ik niet duidelijk genoeg geweest.

Het probleem is dat de tablet eens in de zoveel tijd "crasht" en je terugstuurt naar het lockscreen. En natuurlijk kan ik backups maken, maar deze tablet bevat over het algemeen geen belangrijke informatie als bestanden. Alleen ik wil gewoon niet mijn data van de apps kwijt, als ik hiervan een (fatsoenlijke) backup zou willen maken heb ik root nodig en dan is ook mijn garantie kwijt. Daarnaast vind ik dat Lenovo dit gewoon op orde moet hebben, dus wil ik liever zelf niet teveel goochelen aan de tablet.

Edit:

Daarnaast vindt ik het ook niet kunnen dat Lenovo zegt dat Marshmallow naar deze tablet komt, maar tot nu toe nog geen update heeft gegeven. Zelfs geen mogelijk tijdstip wanneer hij wel zou kunnen komen.

[ Voor 11% gewijzigd door Lange-199 op 17-06-2016 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lenovo is dan ook niet verantwoordelijk voor jouw gebruikersinformatie, dus dat jij dat niet wilt is compleet irrelevant voor de vraagstelling. Daar boos zijn over op Lenovo is nogal onzinnig en vertroebelt de materie alleen maar. Je weet niet eens of de update naar Marshmallow je probleem zal oplossen?

Je kunt nog zoveel vinden wat Lenovo zogenaamd zou moeten doen, maar daar ga je niets mee bereiken. Probeer even een stap terug te zetten en een meer realistische aanpak te volgen.

Dat een update laat is, is bekend bij tablets/phones. Daar ga je ook niets aan veranderen daar je het niet kunt eisen, behalve als er een harde toezegging is gedaan.

[ Voor 15% gewijzigd door gambieter op 17-06-2016 00:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
gambieter schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:20:
Lenovo is dan ook niet verantwoordelijk voor jouw gebruikersinformatie, dus dat jij dat niet wilt is compleet irrelevant voor de vraagstelling. Daar boos zijn over op Lenovo is nogal onzinnig en vertroebeld de materie alleen maar.

Je weet niet eens of de update naar Marshmallow je probleem zal oplossen.

Dus je kunt nog zoveel vinden wat Lenovo zogenaamd zou moeten doen, maar daar ga je niets mee bereiken. Probeer even een stap terug te zetten en een meer realistische aanpak te volgen.
Ik ben voornamelijk boos dat Lenovo een tijdje geleden een update heeft gegeven waarin een fout zit en die niet oplost. Natuurlijk kan altijd gebeuren, maar als er na bijna anderhalve maand niets aan gedaan wordt dan is dat realistisch gezien niet acceptabel. Zeker als je weet dat ze de perioden daarvoor erg actief bezig waren de tablet te optimaliseren en nu opeens stoppen.

De Marshmallow update is trouwens een tweede punt van kritiek voor mij, de hoofdzaak eigenlijk meer dat ze hun fouten eindelijk herstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-09 22:30
Lange-199 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:30:
[...]

Ik ben voornamelijk boos dat Lenovo een tijdje geleden een update heeft gegeven waarin een fout zit en die niet oplost. Natuurlijk kan altijd gebeuren, maar als er na bijna anderhalve maand niets aan gedaan wordt dan is dat realistisch gezien niet acceptabel. Zeker als je weet dat ze de perioden daarvoor erg actief bezig waren de tablet te optimaliseren en nu opeens stoppen.

De Marshmallow update is trouwens een tweede punt van kritiek voor mij, de hoofdzaak eigenlijk meer dat ze hun fouten eindelijk herstellen.
- Je wil niet de door Lenovo voorgestelde fix uitvoeren
- Je wil niet nog langer wachten tot Lenovo een update uitbrengt
- Je wil niet je tablet omruilen/retourneren
- Je wil kennelijk niet contact met ze opnemen en net zo lang naar de volgende leidinggevende vragen tot ze het probleem oplossen

Je kan verder nog een toverspreuk proberen, de kans dat dat het oplost is ongeveer net zo groot als wanneer je je rant op dit forum voortzet zonder één van bovenstaande opties te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
Logico schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 00:48:
[...]
- Je wil niet de door Lenovo voorgestelde fix uitvoeren
De voorgestelde fix van Lenovo werkt niet, op het internet opgezocht en gevonden dat gebruikers met dezelfde problemen hun tablet hebben gereset en alsnog na een tijdje weer dezelfde problemen hebben. (kan alleen geen linkje vinden)
- Je wil niet nog langer wachten tot Lenovo een update uitbrengt
Ik vind het geen probleem om langer te wachten op een nieuwe Android versie (die er blijkbaar binnenkort aankomt), maar het zou fijn geweest zijn (eigenlijk nog steeds) als ze een kleine update gaven die ervoor zorgde dat de tablet niet eens in de zoveel tijd vastloopt.
- Je wil niet je tablet omruilen/retourneren
De hardware is zeer capabel, maar alleen de software is minder. Wanneer deze tablet over zijn garantie is, dan zal ik zeker een rom erop gooien. Maar tot die tijd vindt ik het de zaak van Lenovo om de tablet softwarematig de tablet te onderhouden.
- Je wil kennelijk niet contact met ze opnemen en net zo lang naar de volgende leidinggevende vragen tot ze het probleem oplossen
Dit heb ik niet geprobeerd en dit ga ik zeker doen. Ik las alleen een beetje over je eerst comment heen, sorry.
Je kan verder nog een toverspreuk proberen, de kans dat dat het oplost is ongeveer net zo groot als wanneer je je rant op dit forum voortzet zonder één van bovenstaande opties te kiezen.
Sorry, ik wist niet dat dit voor jullie voelt als een rant. Mijn opties waren soort van op, dus besloot ik maar dit topic te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Software en support van Lenovo == gewoon dramatisch.
Ze maken technisch zeer interessante toestellen (laptops), maar met de beperkte aftersales en grote hoeveelheid bloat/spyware, raad ik iedereen aan lenovo via een goede reseller te kopen en direct van een schone (kale windows/linux) OS-installatie te voorzien indien mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
eL_Jay schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:03:
Software en support van Lenovo == gewoon dramatisch.
Ze maken technisch zeer interessante toestellen (laptops), maar met de beperkte aftersales en grote hoeveelheid bloat/spyware, raad ik iedereen aan lenovo via een goede reseller te kopen en direct van een schone (kale windows/linux) OS-installatie te voorzien indien mogelijk.
Jammer genoeg is dit bij mijn tablet wat lastiger. Deze tablet (Lenovo Yoga Tab 3 Pro) draait namelijk op Android. Waarschijnlijk komen hier ooit roms voor, maar deze tablet heeft een intel soc dus is het lastiger hiervoor een rom te maken. Ook heeft deze tablet een projector, dus nog een probleem om rekening mee te houden. Er zijn twee opties, wachten op Marshmallow of klagen totdat ik bij een leidinggevende kom en anders die daarvan enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Lange-199 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 11:11:
[...]

Jammer genoeg is dit bij mijn tablet wat lastiger. Deze tablet (Lenovo Yoga Tab 3 Pro) draait namelijk op Android. Waarschijnlijk komen hier ooit roms voor, maar deze tablet heeft een intel soc dus is het lastiger hiervoor een rom te maken. Ook heeft deze tablet een projector, dus nog een probleem om rekening mee te houden. Er zijn twee opties, wachten op Marshmallow of klagen totdat ik bij een leidinggevende kom en anders die daarvan enzovoorts.
Veel succes. Ikzelf heb enkel slechtere ervaringen met Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Weet je 100% zeker dat de hardware niet het issue is? Dat meerdere mensen (al dan niet op internet) er last van hebben betekend niet dat er geen fout in de hardware zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
CH40S schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:20:
Weet je 100% zeker dat de hardware niet het issue is? Dat meerdere mensen (al dan niet op internet) er last van hebben betekend niet dat er geen fout in de hardware zit.
Het was er voor de laatste update niet, maar er is wel een probleem met de hoeveelheid ram en de kernel die conflicteren (heel groot topic van gevonden, hoewel er staat solved is aleen niet iedereen het ermee eens). Ik kan denk ik wel ff naar mijn ram-gebruik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 00:02
Snap je probleem niet. Apps zijn gekoppeld aan je Google account dus die installeer je zo weer opnieuw. Data kun je ook prima veilig stellen. Je wilt geen serieuze reparatiepoging ondernemen, danwel Lenovo dat ding laten nakijken en/of repareren. Zo blijf je in een kringetje draaien zonder oplossing.
Ik heb zelf een probleem gehad met een Nexus 7 na een grote update. Leek niet oplosbaar. Factory reset gegeven, apps + data er weer op en problemen waren weg en bleven weg.
Wachten op een update in de hoop dat die het probleem oplost heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
lazybones schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 23:47:
Snap je probleem niet. Apps zijn gekoppeld aan je Google account dus die installeer je zo weer opnieuw. Data kun je ook prima veilig stellen. Je wilt geen serieuze reparatiepoging ondernemen, danwel Lenovo dat ding laten nakijken en/of repareren. Zo blijf je in een kringetje draaien zonder oplossing.
Ik heb zelf een probleem gehad met een Nexus 7 na een grote update. Leek niet oplosbaar. Factory reset gegeven, apps + data er weer op en problemen waren weg en bleven weg.
Wachten op een update in de hoop dat die het probleem oplost heeft weinig zin.
Natuurlijk maakt Google een backup van je appdata, maar uit mijn ervaring werkt dit niet altijd. En op het internet heeft niemand geluk gehad met een reset (vaak ook veelvuldig gedaan), dus daarom wil ik geen reset. En ik heb geen zin meer om ergens op te hopen, dus ging ik er zelf maar tegenaan. Gisteren heb ik namelijk een email naar Lenovo gestuurd met mijn probleem en de vraag of ze ernaar konden kijken en als ze inderdaad hetzelfde probleem kunnen nabootsen of ze dan hiervoor een fix kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lange-199 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:57:
Natuurlijk maakt Google een backup van je appdata, maar uit mijn ervaring werkt dit niet altijd.
En opnieuw: dat heeft niets en dan ook echt niets te maken met Lenovo. Dat jij allerlei beren op je weg ziet en vind dat dit soort dingen door Lenovo moeten worden opgelost, is echt onzin.

Je hebt twee keuzes: backup maken en opsturen naar Lenovo, of afwachten tot de update komt en hopen dat dit het oplost. Al het andere is gewoon in cirkeltjes ronddraaien en jezelf onterecht als slachtoffer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
gambieter schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 14:04:
[...]

En opnieuw: dat heeft niets en dan ook echt niets te maken met Lenovo.
Hierin geef ik je ook gelijk, natuurlijk kan Lenovo er niks aan doen dat als ze hem resetten alle data verloren gaat.
Dat jij allerlei beren op je weg ziet en vind dat dit soort dingen door Lenovo moeten worden opgelost, is echt onzin.
Dit snap ik daarentegen niet. Stel je koopt een auto. Je houdt veel van muziek en monteert er een pittig duur speakersetje in. Na een tijdje merk je dat er iets stuk aan is. Omdat deze auto nog onder de garantie zit, zegt de autofabrikant dat ze je auto zullen repareren. Een dag later heb je je auto terug, hij lijkt beter te rijden maar na een paar dagen merk je dat hij telkens afslaat. Nu ga je hiermee terug. De fabrikant zegt dat er niets aan de hand is, maar als je het heel graag wil kan je hem omruilen.

Natuurlijk kan je de nieuwe auto nemen, maar dat kost je tijd en materiaal om weer je speakerset in te bouwen. Of je blijft erop aandringen dat er toch werkelijk iets fout is en dat ze dit moeten oplossen.

Dit is de situatie waar ik mij nu in bevind, of ik raak data kwijt (enige manier om er zeker van te zijn dat ik alles behoudt is door met root en mijn garantie te klooien) of ik blijf bij Lenovo klagen totdat er eindelijk iets aan gedaan wordt. Ik ga natuurlijk voor het laatste, want Lenovo hoort haar software in orde te hebben en anders het gelijk aan te pakken. Ik heb niet voor niets 500 euro betaalt voor deze tablet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

*zucht* je data hebben NIETS met je probleem te maken. Stap nou uit die vicieuze cirkel en het zelfmedelijden. Je betrekt er allerlei irrelevante dingen bij.

Wat wil je nu, een oplossing of door kunnen blijven klagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
gambieter schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:13:
*zucht* je data hebben NIETS met je probleem te maken. Stap nou uit die vicieuze cirkel en het zelfmedelijden. Je betrekt er allerlei irrelevante dingen bij.

Wat wil je nu, een oplossing of door kunnen blijven klagen?
Natuurlijk wil ik een oplossing, maar de oplossing die wordt gegeven blijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En zoals ze zeggen: terugsturen naar Lenovo. Backup maken, niet zeuren over de kans dat je niet 100% identiek je software krijgt. Als het tablet kapot zou gaan zou je hetzelfde hebben.

Dus de data en instellingen zijn je eigen verantwoordelijkheid en moet je compleet buiten de discussie en beslissing laten. Je keuzes zijn simpel: terugsturen of wachten. Iets anders is er niet, maar als je voor afwachten kiest, dan niet door blijven klagen. Dat gaat je namelijk niets opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
Beetje apart dit topic. De titel luidt : "Slechte support van Lenovo" maar volgens mij is die nog zo slecht nog niet. Ze geven aan dat je het mogelijk kan fixen met een factory reset natuurlijk werkt dit niet altijd maar vaak ook wel. Dan geeft hij aan dat niet te willen doen omdat je dan je data van games kwijt raakt terwijl je zelf zegt dat er geen belangrijke infornatie opstaat maar goed. Je zal toch denk ik het verlies van de data voor lief moeten nemen en zoveel van zoveel mogelijk een back up maken. Van de data van veel games zoals bijv clash of clans is opgeslagen via je Google account tenzij je alleen Games speelt waar dit niet gebeurt verlies je niet eens zoveel.
Maar dat wil jij allemaal niet omdat je dan je niet belangrijke informatie kwijt raakt.

Vervolgens geeft lenovo aan dat ze hem mogelijk willen maken zonder dat jij überhaupt een factory reset geprobeerd heb ( zou ik overigens zelf niet doen laat d klant eerst maar een factory reset proberen bespaard een hoop tijd en geld maar goed)
Dit wil jij dan ook niet.

Je zult toch moeten kiezen of je probeerde niks en wacht op een mogelijke fix in de vorm van een update en je raakt geen data kwijt maar je zal dus moeten wachten op deze fix als die überhaupt komt. Of je probeerd een factory reset die mogelijk helpt en je verliest je data maar dan is uet mogelijk verholpen, helpt dit niet dan stuur je hem op naar lenovo kunnen zij hem niet maken dan zie je wel verder wat je dan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
gambieter schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:30:
En zoals ze zeggen: terugsturen naar Lenovo. Backup maken, niet zeuren over de kans dat je niet 100% identiek je software krijgt. Als het tablet kapot zou gaan zou je hetzelfde hebben.

Dus de data en instellingen zijn je eigen verantwoordelijkheid en moet je compleet buiten de discussie en beslissing laten. Je keuzes zijn simpel: terugsturen of wachten. Iets anders is er niet, maar als je voor afwachten kiest, dan niet door blijven klagen. Dat gaat je namelijk niets opleveren.
CCJJVV schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 15:46:
Beetje apart dit topic. De titel luidt : "Slechte support van Lenovo" maar volgens mij is die nog zo slecht nog niet. Ze geven aan dat je het mogelijk kan fixen met een factory reset natuurlijk werkt dit niet altijd maar vaak ook wel. Dan geeft hij aan dat niet te willen doen omdat je dan je data van games kwijt raakt terwijl je zelf zegt dat er geen belangrijke infornatie opstaat maar goed. Je zal toch denk ik het verlies van de data voor lief moeten nemen en zoveel van zoveel mogelijk een back up maken. Van de data van veel games zoals bijv clash of clans is opgeslagen via je Google account tenzij je alleen Games speelt waar dit niet gebeurt verlies je niet eens zoveel.
Maar dat wil jij allemaal niet omdat je dan je niet belangrijke informatie kwijt raakt.

Vervolgens geeft lenovo aan dat ze hem mogelijk willen maken zonder dat jij überhaupt een factory reset geprobeerd heb ( zou ik overigens zelf niet doen laat d klant eerst maar een factory reset proberen bespaard een hoop tijd en geld maar goed)
Dit wil jij dan ook niet.

Je zult toch moeten kiezen of je probeerde niks en wacht op een mogelijke fix in de vorm van een update en je raakt geen data kwijt maar je zal dus moeten wachten op deze fix als die überhaupt komt. Of je probeerd een factory reset die mogelijk helpt en je verliest je data maar dan is uet mogelijk verholpen, helpt dit niet dan stuur je hem op naar lenovo kunnen zij hem niet maken dan zie je wel verder wat je dan kan doen.
Wat ik hieruit opmaak is dat jullie het normaal vinden dat een bedrijf een update geeft die een tablet onbruikbaar maakt. Lijkt me niet, toch? Er kan altijd wat mis gaan, maar los het dan ook op. Er zijn genoeg bedrijven die hun softwarefouten binnen een paar dagen oplossen met een hotfix. En Lenovo...... anderhalve maand en nog niks :(. En dan ook nog een klantenservice die een mogelijke fix geeft. Dit hoort gewoon niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 07:37
Lange-199 schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 09:59:
[...]

De voorgestelde fix van Lenovo werkt niet, op het internet opgezocht en gevonden dat gebruikers met dezelfde problemen hun tablet hebben gereset en alsnog na een tijdje weer dezelfde problemen hebben. (kan alleen geen linkje vinden)

...
Er zijn gebruikers die na de fix het probleem nog hebben en die klagen op het internet... logisch.
Maar je weet ook dat mensen bij wie iets wel werkt NIET klagen? Bij hoevel mensen heeft die fix wel goed gewerkt?

Je gaat al klagen dat het niet werkt, voordat je het hebt uitgeprobeerd :?
Lange-199 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 12:57:
[...]

Natuurlijk maakt Google een backup van je appdata, maar uit mijn ervaring werkt dit niet altijd. En op het internet heeft niemand geluk gehad met een reset (vaak ook veelvuldig gedaan),
Zelfde verhaal...

Je roept alleen maar mensen na maar zelf proberen ho maar.

Ik denk dat je beter eerst de mogelijke oplossingen uitprobeert en pas daarna verder gaat ranten over Lenovo. Dan kun je tenminste zeggen dat je zelf ook iets hebt geprobeerd.

Ik heb eigenlijk vooral het gevoel dat je boos bent omdat sommige fabrikanten wel Marshmallow hebben uitgerold maar Lenovo nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
Gadgeteer schreef op maandag 20 juni 2016 @ 08:58:
Er zijn gebruikers die na de fix het probleem nog hebben en die klagen op het internet... logisch.
Maar je weet ook dat mensen bij wie iets wel werkt NIET klagen? Bij hoevel mensen heeft die fix wel goed gewerkt?

Je gaat al klagen dat het niet werkt, voordat je het hebt uitgeprobeerd :?

Zelfde verhaal...

Je roept alleen maar mensen na maar zelf proberen ho maar.

Ik denk dat je beter eerst de mogelijke oplossingen uitprobeert en pas daarna verder gaat ranten over Lenovo. Dan kun je tenminste zeggen dat je zelf ook iets hebt geprobeerd.
Je hebt hier inderdaad een punt, ik heb het zelf niet geprobeerd. Maar ik vind het daarentegen niet kunnen dat Lenovo zijn foute updates niet fixt, dat was de reden van dit topic. Lenovo wakker schudden dat zoiets kan gebeuren, maar dat ze dit moeten oplossen en/of de klanten informeren wat Lenovo eraan wil of kan doen en wanneer ze dit gaan doen.
Ik heb eigenlijk vooral het gevoel dat je boos bent omdat sommige fabrikanten wel Marshmallow hebben uitgerold maar Lenovo nog niet.
Die Marshmallow update was de druppel die de emmer liet overlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:32

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb dezelfde tablet en had ook veel problemen met voornamelijk de performance van dat ding. Wat mij enorm heeft geholpen was eerst een factory reset, daarna rooten van de tablet om vervolgens de encryptie van de data partition uit te zetten. Sindsdien werkt hij stukken beter!

Zie instructies voor het rooten dit topic op xda-dev: http://forum.xda-develope...ead-instructions-t3319666

In de 2e post is te lezen hoe je de encryptie kunt uitzetten. Is even een gedoe, dat geef ik toe. Maar voor mij was het het waard.

[ Voor 34% gewijzigd door m0nk op 20-06-2016 11:43 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:45
Modbreak:ok.. stond op het punt het topic dicht te gooien, maar wellicht komt er nog een oplossing naar aanleiding van de bovenstaande post.

Laatste kans waarschuwing:
Als Lange-199 geen reset wilt uitvoeren en door blijft zagen gaat ie wel dicht, dan kan niemand je hier helpen, dan kan je het beste naar de winkel gaan en die het op laten lossen met de fabrikant, als consument is dat vaak lastig

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
Zo ik heb nu een heel stuk gelezen over het support van de Lenovo Yoga Tablet 3 Pro 10.
Ik heb zelf de Lenovo Yoga Tablet 2 en herken de problemen wel met Lenovo en het tablet.

Knip. Daarvoor hebben we het Advies en Aankoop forum.

[ Voor 25% gewijzigd door The Wizard op 10-10-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lange-199
knip, bedankt voor je feedback, maar niet de juiste plaats

[ Voor 98% gewijzigd door The Wizard op 10-10-2016 07:32 ]

Pagina: 1