coax via stroom/draadloos

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetePanda
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-08 14:10
Hoi allemaal,

Hierbij heb ik vraag waar ik eigen een complete oplossing voor wil.

Wij gaan ziggo gebruiken alleen door een wijziging in plek waar de tv moet komen, is de coax aansluiting aan de andere kant van de kamer komen te liggen.

Ik zoek een oplossing om coax van ene kant naar andere kant in kamer te krijgen, zonder kabels over de vloer (en achter plinten kan ook niet).

Op internet zie ie wel wat staan over coax via stopcontact of stroomnet, maar geen comcrete oplossing

Hoor graag van jullie

Sander

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan me met het gevoelige signaal van Ziggo niet voorstellen dat er een andere oplossing is dan een kabel trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op internet zie ie wel wat staan over coax via stopcontact of stroomnet, maar geen comcrete oplossing
Totale bandbreedte van de TV-signalen over coax is ongeveer 3Gbps. Beste wat je aan PLC over het stroomnet kunt halen IRL is ongeveer 200Mbps (en 50Mbps is zelfs bij een dure PLC-adapter waarschijnlijker). Hoe zie je dat precies voor je?

Idem met wat er uit een decoder komt. HDMI 1.2 is al bijna 5Gbps.

Wat je kunt doen is alleen een analoge uitgang gebruiken op een decoder, daar een ranzige Marmitek AV-transmitter aan hangen en dan de AV ontvanger bij je TV plaatsen. En 'genieten' van PAL-resolutie (720x576) met wat verlies aan kwaliteit. Oh, en totaal onbruikbare WiFi in 2.4GHz-band omdat die AV-set het wegblaast.

Of je zorgt gewoon voor een kabel...

Zit er niet stiekem een (loze) leiding naar andere kant van de kamer? Of een telefoonaansluiting die evt naar de andere kant (waar coax nu zit) verplaatst kan worden? Tweede kabel van meterkast naar woonkamer is vaak makkelijker dan van ene kant van kamer naar andere.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige zinnige oplossing die ik kan bedenken is je decoder laten staan waar ie nu staat, aan je hdmi dit pricewatch: Marmitek MegaView 80 hangen, en dan met 2 routers een wireless bridge opstellen van ene kant van ruimte naar andere kant. En aan de andere kant het 2de deel van die marmitek ophangen.
whoops blijkbaar werken die dingen niet via ip

Goedkoopste en stabielste gaat sowieso kabeltje trekken zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetePanda
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:39:
Enige zinnige oplossing die ik kan bedenken is je decoder laten staan waar ie nu staat, aan je hdmi dit pricewatch: Marmitek MegaView 80 hangen, en dan met 2 routers een wireless bridge opstellen van ene kant van ruimte naar andere kant. En aan de andere kant het 2de deel van die marmitek ophangen.

Nadeel is alleen dat hij niet mooi is, want kan niet door nieuwe plinten heen, dus moet hij door huis.
Ik ga even kijken wat ik kan doen met huidige leidingen die er liggen en eventueel vervangen van stopcontact voor een coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetePanda
Bedankt voor reageren allemaal,

Ik ga kijken wat ik ga doen!.

Hierbij closed dan maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:39:
No way.

Deze bridges doen HDMI over hoogwaardig UTP, maar dat doen ze zeer zeker niet over IP. Je kunt dus niet zomaar de boel naar WiFi bridgen.

Draadloos zou je naar zoiets moeten kijken:
https://www.marmitek.com/...dloos-tv/gigaview-821.php

Kost aanzienlijk meer dan iemand inhuren via Werkspot om gewoon kabeltje buiten zicht op orde te maken.
:Y

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:59

D4NG3R

kiwi

:)

HetePanda schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:47:
Nadeel is alleen dat hij niet mooi is, want kan niet door nieuwe plinten heen, dus moet hij door huis.
Om dit in de toekomst te voorkomen: Ik neem aan dat er verbouwd is, waarom is er dan geen rekening gehouden met de nieuwe plaatsing van de TV?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Kruipruimte? gaatje in de vloer.. en mocht je dat niet willen.. dan is buitenshuis langs mischien nog een idee?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetePanda
D4NG3R schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:52:
[...]

Om dit in de toekomst te voorkomen: Ik neem aan dat er verbouwd is, waarom is er dan geen rekening gehouden met de nieuwe plaatsing van de TV?
kon niet gewijzigd worden bij de bouw (is nieuwbouw). En ondanks PVC en hardhoutenplinten kan ik gene kabel door plinten heen halen, wat ik wel dacht

maar ik heb gewoon gezegd dat de TV daar moet of ze iemand inhuren voor kabel. not my problem anymore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Met @SMSfreakie. Wanneer dit mogelijk is uiteraard. Het is wel even uitkijken wanneer je vloerverwarming hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetePanda
sypie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:55:
Met @SMSfreakie. Wanneer dit mogelijk is uiteraard. Het is wel even uitkijken wanneer je vloerverwarming hebt.
in ons geval kan dat dus niet :) volledige vloerverwarming, geen radiatoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HetePanda schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 19:56:
[...]

in ons geval kan dat dus niet :) volledige vloerverwarming, geen radiatoren
Kan je wel toestelletje voor huren die je zegt waar de buizen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Of door de muur.. Dat kan altijd :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetePanda
SMSfreakie schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:17:
Of door de muur.. Dat kan altijd :)
is net week geleden gestuct ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 20:36
Zorg wel voor een knappe coax kabel. Ik heb onlangs de 9ts gekocht. Anders ken je straks weer beginnen.

En kan niet achter de plint? Omdat het een bouw plint is? Daar heb je ook mooie oplossingen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Laatst online: 16:31
HetePanda schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:32:
[...]

is net week geleden gestuct ;)
Is daar dan van tevoren helemaal niet over nagedacht?

Even iets anders, normaal gesproken ligt je vloerverwarming niet strak teken de wanden aan.

Wij hebben ook volledige vloerverwarming op de benedenverdieping. Hier is wel gewoon een klein gaatje in de vloer geboord en aan de andere kant weer omhoog.

Bij ons zit het gaatje nog achter de plint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaMaaT schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 07:25:
[...]

Is daar dan van tevoren helemaal niet over nagedacht?

Even iets anders, normaal gesproken ligt je vloerverwarming niet strak teken de wanden aan.

Wij hebben ook volledige vloerverwarming op de benedenverdieping. Hier is wel gewoon een klein gaatje in de vloer geboord en aan de andere kant weer omhoog.

Bij ons zit het gaatje nog achter de plint.
Eens...Ik heb 5.1 surround maar heb bij het leggen van mijn houtenvloer mooi een gootje onder vloer laten leggen waar mijn kabels onder door liggen.

Wbt die plinten. Vervangen voor holle plinten en dan kan je daarachter de kabels onzichtbaar leggen. Goedkoopste en beste oplossing. Ondanks dat, een dure les helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:33
Mocht je toch wireless willen zie ik eigenlijk 2 opties wel beide met decoder (horizon bijvoorbeeld).

- Gigaview setje zoals hierboven gelinkt, deze doet HDMI over 5Ghz WiFi. Kennis heeft hem staan over ongeveer 5m, werkt wel goed, ik zie geen verschil met rechtstreeks HDMI aangesloten. Kost wel ongeveer 300eur.
-Horizon gateway neerzetten bij de WCD/aansluiting in de buurt. (wel een grote kast) en bij de TV een Horizon extra mediabox via WiFi 5Ghz. Zolang deze 2 in een line of sight staan werkt het best aardig. Kost ongeveer 5eur extra per maand ongeveer als ze alles in 1 heeft.

Maar zeggen dat de tv daar moet is sowieso de snelste/handigste oplossing ja :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1